تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالا در ۳۰ نوامبر معرفی و رونمایی خواهد شد.

اسنپدراگون ۸۹۸

در مورد این موضوع هنوز هیچ چیز رسمی یا ثابت نشده است و این یک فرضیه است. کوالکام اخیراً صفحه‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد رویداد Tech Summit آن بین ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. یک بنر بزرگ با یک قایق که علامت بی ‌نهایت را در آب ردیابی می‌کند و عبارت “به زودی  اطلاعات بیشتر خواهد آمد!” این متن در مورد همین رویداد و رونمایی از چیپست جدید است که بدون اطلاعات اضافی، بدون برنامه مشخص و نوشتن هیچ مقاله ای مطرح شده است.

با وجود مشخص نبودن زمان دقیق رونمایی و اطلاعات مشخص، شایعات مربوط به پرچمدار بعدی اسنپدراگون ۸۹۸ مدتی است که در حال پخش است. در واقع برخی منابع ادعا می کنند که اولین گوشی که از این چیپست استفاده می کند شیائومی ۱۲ خواهد بود و تا پایان سال روانه بازار می شود. با دیدن نحوه برگزاری سخنرانی‌های کلیدی معمولاً در اولین روز یک کنفرانس، می‌توان فرض کرد که اسنپدراگون ۸۹۸ در ۳۰ نوامبر یا در صورت عدم موفقیت، حداکثر تا ۲ دسامبر به تفصیل ارائه می‌شود.

به لطف چندین افشاگری تا کنون، حتی یکی از دستگاه‌های ناشناخته واقعی که از چیپست Qualcomm SM8450 استفاده می‌کند، که با نام     Snapdragon 898 شناخته می‌شود، ما در حال حاضر ایده ها و نظرات بسیار خوبی از مشخصات آن داریم. انتظار می‌رود که این پردازنده دارای یک هسته اصلی پردازنده AMR Cortex-X2 باشد که با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز کار می‌کند، در کنار سه هسته میانی مبتنی بر Cortex-A710 با کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته کارآمد برگرفته از Cortex-A510 در فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز فعال خواهد بود.

گفته می شود که پردازنده گرافیکی آن نیز   Adreno 730 است که بین پیشرفت های معماری نسبت به Adreno 660 و فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ ممکن است تا ۲۰٪ بهبود عملکرد را در جدول به ارمغان بیاورد. 

برای اتصال به اینترنت نیز انتظار داریم یک مودم X65 5G با حداکثر سرعت تئوری  downlink 10Gbps در آن به کار رفته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.