اخبار, تکنولوژی, لپتاپ

آماده شدن مایکروسافت برای ویندوز ۱۱

آماده سازی مایکروسافت برای ویندوز ۱۱

مایکروسافت با مجموعه ای از به روز رسانی های Surface  برای ویندوز ۱۱  آماده می شود.

به زودی و با انتشار ویندوز ۱۱، مایکروسافت خانواده سرفیس های پرتابل خود را تازه سازی و به روز رسانی خواهد کرد.

آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱، قرار است ماه آینده به بازار عرضه شود. غول محاسباتی فاش کرد که این ورژن سیستم عامل مایکروسافت “بزرگترین به روز رسانی مجموعه نمونه سرفیس در تاریخ خود” نامیده می شود.

جشن معرفی سرفیس های جدید با ارتقاء طیف تبلت/نوت بوک های ۲ در ۱ و با Surface Pro 8  شروع می شود که دو برابر سریعتر از نسل قبلی است.

این مدل با پردازنده های نسل ۱۱ اینتل Core i5 یا i7 با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می شود. همچنین دارای صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲،۸۸۰ در ۱،۹۲۰ ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و ساپورت  Dolby Vision است.

کیبورد جدا شونده ، یک جایگاه و محل شارژ برای قلم جدید Slim 2  سرفیس را فراهم می کند. این قلم جدید که نوک تیزتری هم دارد دارای یک موتور لمسی برای بازسازی حس قلم روی کاغذ است.

Pro 8 دارای یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برای مکالمات ویدئویی ۱۰۸۰p  و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در پشت است که می تواند فیلم را با کیفیت ۴K  ضبط کند. در هنگام پخش صدا ویژگی  Dolby Atmos در آن به گوش می رسد. این دستگاه دارای دو پورت Thunderbolt 4 می باشد. همچنین کاربران می توانند با هربار شارژ ۱۶ ساعت از آن استفاده کنند. این مدل در حال حاضر برای پیش خرید با قیمت ۱۰۹۹.۹۹ دلار آمریکا آماده شده است.

Surface Go 3  با ابعاد ۹.۶۵ x 6.9 x 0.33 اینچ ( ۲۴۵ x 175 x 8.3میلی متر) ، ۱.۲ پوند (۵۴۴ گرم) به عنوان قابل حمل ترین گزینه در این محدوده توصیف می شود و دارای صفحه نمایش ۱۰.۵  اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۸۰ می باشد. بر روی صفحه نمایش لمسی این مدل نیز  Corning Gorilla Glass 3   قرار گرفته است. می توان این مدل را با پردازنده های Intel Pentium Gold یا Core i3 و حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی تهیه کرد.

یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو برای فیلمبرداری Full HD و یک ماژول ۸ مگاپیکسلی در عقب دستگاه وجود دارد. قبل از نیاز به شارژ مجدد ، حداکثر ۱۱ ساعت استفاده از آن وعده داده شده است. مدل های Wi-Fi 6 از ۳۹۹.۹۹ دلار شروع می شوند و انتظار می رود دستگاه هایی با قابلیت  LTE Advanced به زودی به بازار عرضه شوند.

Surface Pro X  همچنین برای افرادی که در حال حرکت هستند طراحی شده است. این مدل دارای صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱.۹۲۰ پیکسل است. این دستگاه از پردازنده ۸ هسته ای مبتنی بر ARM مایکروسافت با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پشتیبانی می کند. بلوتوث ۵.۰ ، اتصال  Wi-Fi 6 و  Gigabit 4G به صورت انتخابی و شبیه ساز ۶۴ بیتی ویندوز ۱۱ برای دسترسی به برنامه های بیشتر از مشخصات گفته شده این دستگاه می باشد.عمر باتری با هر بار شارژ تا ۱۵ ساعت تخمین زده می شود و Pro X دارای قیمت اولیه ۸۹۹.۹۹ دلار است.

اگر قدرت نیاز شماست ، مایکروسافت با برداشت جدیدی از Surface Laptop Studio پاسخ می دهد. به سازندگان یک صفحه نمایش ۱۴.۴ اینچی لمسی با رزولوشن  ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ و ساپورت Dolby Vision ، گزینه های پردازنده نسل ۱۱ اینتل  Core H35 ، گرافیک Nvidia GeForce RTX و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD ارائه می شود.

لولای دستگاه در این مدل می تواند تا ۱۸۰ درجه برای حالت های مختلف استفاده خم شود. کیبورد آن می تواند Slim Pen 2 سرفیس را به صورت مغناطیسی در زیر خود نگه دارد و آن را شارژ کند. یک دوربین جلویی Full HD ، میکروفون های دوگانه  far-field و چهار بلندگوی Dolby Atmos در دستگاه وجود دارد. اتصال دستگاه نیز به صورت بلوتوث ۵.۱ و Wi-Fi 6 و دو پورت Thunderbolt 4 شکل می گیرد.

مایکروسافت معتقد است کسانی که مدل Core i5 را انتخاب می کنند می توانند تا ۱۹ ساعت با یکبار شارژ باتری کار کنند ، در حالی که  Core i7 می تواندتا ۱۸ ساعت را مدیریت کند. شروع قیمت این دستگاه از  ۱,۵۹۹.۹۹دلار می باشد.

مایکروسافت همچنین در رویداد Surface ، تکرار بعدی موبایل دو صفحه ای جیبی خود را فاش کرد. Duo 2 ویندوز ۱۱ را اجرا نمی کند اما مجهز به اندروید است و برای multitasking (چند وظیفه ای) دو صفحه نمایش ۸.۳ اینچی AMOLED با وضوح ۲.۶۸۸ در ۱.۸۹۲ طراحی شده است.

این دستگاه مجهز به چیپست Snapdragon 888 5G با پشتیبانی از ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی ، دارای یک دوربین سه گانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی ، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین الترا واید  ۱۶ مگاپیکسلی است و همچنین یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در حاشیه بالای صفحه نمایش در سمت راست وجود دارد.

این موبایل/تبلت ترکیبی با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار به فروش می رسد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.