اخبار, موبایل

 گوشی هایی که در سال ۲۰۲۲ برای شما در نظر گرفته شده اند!

 گوشی هایی که در سال 2022 برای شما در نظر گرفته شده اند!

سال جدید، گوشی جدید!

از  OnePlus 10 Pro  تا  iPhone SE 3 :  گوشی هایی که در سال ۲۰۲۲ برای شما در نظر گرفته شده اند!

در این مقاله به بررسی ۵ گوشی هوشمند برتر که برای معرفی و ورود به بازار در سال ۲۰۲۲ آماده شده اند، می پردازیم.

با وجود هجوم و همه ‌گیری کووید۱۹ و قرنطینه‌ ها، کسب ‌وکار گوشی ‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به اوج جدیدی در زمینه معرفی مدل های جدید و فروش گوشی رسید. با لانچ مدل های جدید، انتظار می ‌رود صنعت گوشی‌ های هوشمند با وجود کمبود تراشه و محدودیت‌ های زنجیره تامین کنندگان قطعات، شتاب پیشرفت خود را حفظ کند. سازندگان گوشی های هوشمند مانند اپل، گوگل، وان پلاس، سامسونگ و… اکنون قصد دارند نسل بعدی محصولات خود را برای جذب مصرف کنندگان، عرضه کنند.

انتظار می ‌رود این برندهای برتر، عملکرد روان ‌تر و بهتری را برای: اجرای بازی ‌های موبایل، نرخ به ‌روزرسانی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز (نمایشگرهایی که دارای نرخ نوسازی بالاتری هستند، محتوا را روان ‌تر و سریع ‌تر پخش می‌کنند)، دوربین های بالای ۱۰۰ مگاپیکسل و گزینه ‌های شارژ سریع ارائه دهند.

در ادامه به معرفی این ۵ مدل پرداخته و نگاهی اجمالی به ویژگی های آن ها خواهیم داشت.

۱. OnePlus 10 Pro

سازنده گوشی های هوشمند OnePlus آماده است تا گوشی پرچم دار بعدی خود یعنی “OnePlus 10 Pro” را در تاریخ ۴ ژانویه عرضه کند و پیش ثبت نام خرید این گوشی در حال حاضر برای بازار چین آغاز شده است. انتظار می رود این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح ۲K  باشد. صفحه نمایش آن از دو طرف خمیده خواهد بود و دارای یک سوراخ پانچ در سمت چپ گوشه بالا است. مشخصات دوربین این گوشی هوشمند شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۳ برابر خواهد بود. برای عکس های سلفی، این گوشی با یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی پیشرفته تر نسبت به مدل های قبلی در دوربین جلو عرضه می شود. OnePlus 10 Pro با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی عرضه خواهد شد.

۲. Apple iPhone SE 3

طبق گزارش‌ها، اپل در حال برنامه‌ ریزی برای عرضه نسل سوم آیفون SE در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است. این گوشی جدید دارای چیپست جدید ۵ نانومتری A15 Bionic خواهد بود که از شبکه ۵G پشتیبانی می کند. از نظر قیمت، انتظار می ‌رود این گوشی با قیمت آیفون SE (2020) در چین و سراسر جهان یعنی ۳۹۹ دلار، برابری کند.

با وجود داشتن فرم و اندازه کوچک، دیزان ظاهری دستگاه جدید به احتمال زیاد بر اساس طراحی آیفون XR خواهد بود. Apple iPhone SE 3 به جای شبکه ۴G که در iPhone SE 2020 به کار برده شده، از اتصال شبکه ۵G  بهره می برد. همچنین انتظار می رود که این گوشی هوشمند با عملکرد داخلی پیشرفته تر، کارایی بهتری داشته باشد. پیش بینی می شود آیفون آینده دارای یک LCD 4.7 اینچی با حاشیه‌ های پایین و بالا در طراحی ظاهری و حسگر Touch-ID /دکمه هوم در همان بدنه آلومینیومی باشد.

۳. Samsung Galaxy S22 Ultra

سامسونگ در حال برنامه ریزی برای عرضه پرچم دار برتر بعدی سری S22 خود، گلکسی S22، Galaxy S22+  و همچنین Galaxy S22 Ultra است. Galaxy S22 Ultra در تثبیت ویدیوها (قابلیت لرزشگیری) بهتر عمل می کند. ویژگی Wide Shift OIS با کمک هوش مصنوعی به تثبیت بهتر ویدیوها کمک می کند و در مقایسه با S21 Ultra به طور موثر لرزش دوربین را تا چهار برابر کاهش می دهد.

همچنین انتظار می ‌رود گوشی هوشمند پرچم ‌دار آینده سامسونگ با ویژگی جدید « AI picture quality enhancement mode» برای ارائه تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی بهتر، عرضه شود. پیش بینی می شود این گوشی هوشمند دارای یک دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 (یا ISOCELL HM4)، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی جدید سونی با قابلیت‌های زوم ۳x و ۱۰x باشد. این گوشی همچنین ممکن است دارای یک دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی باشد.

سامسونگ معمولاً دستگاه‌ های پرچم ‌دار خود را در با هر دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می ‌کند، اما نسخه‌ ای که در هند ارائه می‌شود به طور سنتی معمولا دارای تراشه اگزینوس بوده است. این بار، سری گلکسی اس ۲۲ مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به هند نیز می رود.

۴. شیائومی ۱۲

گفته می شود شیائومی ۱۲ دارای صفحه نمایش خمیده با سوراخ مرکزی در بالا برای دوربین سلفی، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و وضوح “۲K” خواهد بود. همچنین دارای بلندگوهای دوگانه و سیستم دوربین سه گانه پشتی با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ یا سونی است. از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی می توان به شارژ سریع ۱۲۰ واتی و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک اشاره کرد.

گزارش اخیر حاکی از آن است که مدل وانیلی شیائومی ۱۲ در قسمت فناوری شارژ سریع، از فست شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می کند که برخلاف فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی ای است که در Mi 10 Ultra و Mi 11T Pro به کار برده شده بود.

از آنجایی که انتظار می رود کوالکام به زودی از چیپست پرچم دار بعدی خود که جانشین مستقیم اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود رونمایی کند، پس می توان گفت که شیائومی ۱۲ اولین گوشی مجهز به این تراشه جدید خواهد بود.

۵. گوگل پیکسل ۶a

Pixel 6a  یکی دیگر از گوشی ‌های هوشمندی است که انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شود. در مورد بخش دوربین های این گوشی، شایعه شده است که Google Pixel 6a دارای تنظیمات دوربین دوگانه پشتی با دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. این گوشی هوشمند ممکن است با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلوی صفحه نمایش همراه باشد. گفته می شود که این گوشی هوشمند دارای یک پردازنده میان رده از کمپانی Tensor خواهد بود که احتمالاً Tensor Lite SoC یا Snapdragon 778G است.

گوشی هوشمندPixel 6a  ممکن است دارای ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشد که روی اندروید ۱۲ در حال اجرا بوده که با ضمانت آپدیت آن تا ۳ سال و به‌ روزرسانی‌ های امنیتی تا ۵ سال همراه می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.