اخبار آیفون, موبایل

پتنت جدید پیشنهادی کمپانی اپل!

iPhone, iPad Displays To Wirelessly Charge Accessories; New Apple Patent Suggests

شارژ بی سیم لوازم جانبی با صفحه نمایش آیفون و آیپد؛ پتنت جدید پیشنهادی کمپانی اپل!

اپل اختراع جدیدی ثبت کرده است که می تواند شارژ بی سیم را با سبکی متفاوت تعریف کند. شایعات حاکی از آن است که اپل به طور پیوسته در صدد ایجاد یک آیفون بدون پورت تنها با پشتیبانی از شارژ بی سیم بوده است. آخرین پتنت این شرکت نیز ممکن است گام بعدی برای دستیابی به این رویا باشد. این اختراع جالب نشان می دهد که می توان از صفحه نمایش آیفون و آیپد برای شارژ لوازم جانبی استفاده کرد.

لوازم جانبی و نحوه شارژ با استفاده از نمایشگر آیفون

اپل حق اختراعی را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است که می تواند آینده شارژ بی سیم و معکوس برای رسیدن به هدف آیفون بدون پورت باشد. پتنت جدید نشان می ‌دهد که صفحه ‌نمایش آیفون و آیپد ممکن است روی یک بخش از نمایشگر کار کند در حالی که طرف دیگر لوازم جانبی را شارژ می ‌کند، یعنی به صورت همزمان با شارژ اکسسوری می توان از آیفون و آیپد استفاده کرد. این لوازم جانبی می تواند هر چیزی مانند  AirPods، Apple Watch  یا حتی  Apple Pencil  باشد.

برخی از جنبه‌ های پتنت جدید اپل یعنی: «شارژ بی‌سیم از طریق نمایشگر» هنوز نامشخص است. به عنوان مثال، مشخص نیست که ناحیه شارژ صفحه نمایش هنگام استفاده از آن، خروجی نمایشی خواهد داشت یا خیر. این امر فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در زمانی که لوازم جانبی در حال شارژ هستند، به کارهای معمول خود ادامه دهند. تمام شدن بی موقع باتری در اپل واچ یا ایرپاد چیزی نیست که کسی بخواهد، ولی با این ویژگی شما در هر شرایطی می توانید آن ها را شارژ کنید! پس اختراع جدید اپل برای هر شرایط غیرقابل پیش بینی ای مفید خواهد بود. علاوه بر این، مشخص نیست که آیا اختراع جدید اپل راه را برای شارژ معکوس آیفون یا آیپد دیگری هموار می کند یا خیر. به عنوان مثال، این فناوری می تواند به شارژ آیفون با استفاده از نمایشگر iPad کمک کند؟..

آیا پتنت جدید اپل آینده شارژ بی سیم خواهد بود؟

نسل بعدی آیفون یعنی سری ۱۴ قرار است چندین ویژگی جدید را به همراه داشته باشد. آخرین گزارش ‌ها حاکی از آن است که اپل ممکن است اسلات سیم‌ کارت فیزیکی آیفون ‌های سری ۱۴ آینده را حذف کند و راه را فقط برای سیم ‌کارت‌های الکترونیکی هموار کند. در حال حاضر، آیفون‌ ها از یک سیم‌ کارت فیزیکی و یک سیم ‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می ‌کنند که آن را به یک مدل هیبریدی ایده‌آل تبدیل می‌ کند.

اپل برای دستیابی به هدف آیفون بدون پورت، در حال کار بر روی حذف کابل لایتنینگ برای شارژ آیفون است. این ویژگی به همه کاربران آیفون امکان می ‌دهد تا به شارژ بی ‌سیم روی بیاورند و دیگر نیازی به کابل نداشته باشند. طراحی جدید بدون سیم ‌کارت و درگاه‌ های شارژ به طراحان نیز فضای بیشتری برای کار بر روی جدیدترین ویژگی‌ ها مانند شارژ بی ‌سیم می ‌دهد.

در حال حاضر، مشخص نیست که طراحی و اختراع جدید اپل چه زمانی روی مدل‌ های آیفون و آ‌یپد پیاده می ‌شود. در حالی که گوشی ‌های اندرویدی از شارژ معکوس پشتیبانی می‌ کنند، اپل می ‌تواند با فناوری شارژ نمایشگر خود این در این رقابت پیشی بگیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.