بررسی, تکنولوژی

هدست Apple XR: اخبار، ویژگی ها و افشاگری ها

هدست Apple XR

اپل اکنون برای چشمان ما!

هدست Apple XR هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده تقریباً می توان گفت که در دست ساخت است. با وجود تمام شایعات و دستاوردهایی که اخیراً در شرکت کوپرتینویی پیرامون واقعیت مجازی و فناوری واقعیت افزوده شکل گرفته دیگر چگونه می تواند هدستی در راه نداشته باشد؟

و با توجه به شایعات متعددی که به عرضه این محصول در سال ۲۰۲۳ اشاره می ‌کنند، ممکن است فقط چند ماه دیگر از توانایی ‌های دستگاه مورد انتظار اپل فاصله داشته باشیم. در حال حاضر یک جفت عینک هوشمند AR شایعه شده که در دست ساخت است و احتمالاً باید حداقل تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانیم تا در مورد عینک های مشابه و در عین حال متفاوت اپل اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

اما اگر انتظار را دوست ندارید پس نگران نباشید. در این مقاله ما تمام اطلاعات افشا شده و شایعات مربوط به هدست Apple XR را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید قبل از اینکه اپل به طور رسمی جزئیاتی را معرفی کند، بدانید که این دستگاه چگونه بوده و و برای خرید آن در آینده تصمیم بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیزهایی را که می دانیم در اختیار شما قرار داده و بتوانید از تجزیه و تحلیل تخصصی ما استفاده کنید.

هدست اپل XR: آنچه که باید بدانید

تاریخ عرضه هدست Apple XR: اپل هنوز تایید نکرده است که روی یک هدست واقعیت مجازی کار می کند، بنابراین ما نیز تاریخ عرضه تایید شده ای نداریم. شایعات و اطلاعات زیر نشان می دهد که این پروژه ممکن است در سال ۲۰۲۳ راه اندازی و رونمایی شود.

قیمت هدست Apple XR: قیمت آن نیز هنوز تایید نشده، اما شایعات حاکی از آن است که چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار/ ۲۲۰۰ دلار/ ۴۴۰۰ دلار استرالیا برای این دستگاه شاهد خواهیم بود.

ویژگی‌ های هدست Apple XR: انتظار می ‌رود هدست اپل از ویژگی واقعیت ترکیبی استفاده کند؛ بنابراین قابلیت‌ های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد داشت. ما همچنین شنیده ایم که این دستگاه از تراشه چشمگیر M1 قدرت می گیرد.

طراحی هدست Apple XR: طبق گفته کسانی که با این پروژه آشنا هستند، هدست Apple XR می تواند وزن بسیار کمتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. حدس ما این است که واحد نمایشگر نسبتاً باریک بوده و همه اجزا را در خود جای می دهد، در حالی که یک بند واحد دور سر می چرخد تا آن را ایمن نگه دارد.

عمر باتری هدست Apple XR: افشاگری ها نشان می ‌دهند که هدست XR فقط می ‌تواند در فواصل زمانی کوتاه استفاده شود، و ما را به این باور رساند که عمر باتری آن بسیار کوتاه خواهد بود.

کنترل ‌کننده‌ های هدست Apple XR: پتنت‌های ثبت شده توسط اپل منجر به شایعاتی شده است مبنی بر اینکه هدست Apple XR از کنترل ‌های ردیاب دستی یا حلقه ‌های پوشیدنی شبیه به ساعت استفاده می ‌کند.

اخبار و افشاگری ها درباره هدست اپل XR آینده

۸ ژانویه ۲۰۲۳: یکی از قابل اعتمادترین تحلیلگران در تجارت اپل می گوید این هدست در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به فروش می رسد.

۲ دسامبر ۲۰۲۲: هدست XR اپل ممکن است روی نرم افزاری به نام realityOS اجرا نشود، در عوض انتظار می رود از پلتفرم جدید xrOS استفاده کند.

۱۳ نوامبر ۲۰۲۲: طبق یک گزارش، تولید انبوه این هدست قرار است در مارس ۲۰۲۳ آغاز شود و در آوریل ۲۰۲۳ رونمایی شود.

۱۶ اکتبر ۲۰۲۲: به نظر می رسد که هدست Apple XR اسکن عنبیه را به عنوان راهی برای احراز هویت، فعال کردن مجوز اکانت و پرداخت و تعویض آسان چند کاربره ارائه می دهد.

۲۹ آگوست ۲۰۲۲: هدست XR اپل را ممکن است بر اساس علائم تجاری، wither Reality One  یا Reality Pro نامید. به احتمال زیاد Reality Pro  نامیده می شود و عینک Apple Reality One خواهد بود.

۲۷ جولای ۲۰۲۲: هدست Apple XR ممکن است با استفاده از دو ساعت اپل (یکی در هر مچ) بر اساس پتنت اپل کنترل شود.

۲۷ ژوئن ۲۰۲۲: انتظار می‌ رود هدست XR اپل از بهترین مک ‌بوک جهان قدرتمندتر باشد زیرا بر طبق گزارش ‌هایی از تراشه جدید اپل M2 استفاده می ‌کند.

۲۶ ژوئن ۲۰۲۲: مینگ چی کو، تحلیلگر اپل پیش بینی کرد که ما شاهد عرضه هدست Apple XR در ژانویه ۲۰۲۳ خواهیم بود، پیش بینی ای که با دیگر گمانه زنی های اخیر در مورد تاریخ عرضه دستگاه مطابقت دارد.

۶ ژوئن ۲۰۲۲: همانطور که انتظار می رفت، سخنرانی WWDC 2022 بدون هیچ اشاره ای به هدست Apple XR یا realityOS آمد و تمام شد. با این حال، اپل بعداً یک ویژگی جدید به نام RoomPlan  را اعلام کرد که بعدا به آیفون اضافه می شود.

۵ ژوئن ۲۰۲۲: بعید به نظر می رسد که ما هدست XR را در WWDC 2022 ببینیم، زیرا منابع می گویند که عرضه آن تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است.

۲۹ مه ۲۰۲۲: علائم تجاری بیشتری آشکار شده که نشان می دهد اپل نام realityOS را علامت تجاری کرده است و می تواند بلافاصله پس از WWDC 2022  آن علامت تجاری را بین المللی کند.

۲۵ مه ۲۰۲۲: اپل حق امتیاز سیستم خنک کننده صفحه نمایش OLED را برای هدست XR دریافت کرد. این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که بسیار پیچیده تر و سنگین تر از تنظیمات مدیریت حرارتی OLED معمولی (از طریق  PatentlyApple) باشد.

۱۸ مه ۲۰۲۲: گزارش‌ هایی از اطلاعات جدید منتشر شده و از ادعاهایی پشتیبانی می ‌کند که فرآیند توسعه هدست Apple XR در طول سال‌ ها با مشکلات متعددی از جمله اختلافات داخلی و عدم همکاری مواجه شده است.

۲۸ آوریل ۲۰۲۲: دو پتنت جدید اپل به این موضوعات اشاره کرده ‌اند که هدست XR این کمپانی می‌ تواند از آینه‌ های یک طرفه برای پنهان کردن اجزای الکترونیکی استفاده کند (در حالی که به آن ها اجازه می‌دهد به درستی کار کنند) و از شارژ بی ‌سیم پشتیبانی می ‌کند، از جمله زمانی که در حال استفاده است.

۲ مارس ۲۰۲۲: اپل رویداد Peek Performace خود را برای ۸ مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد. استفاده از Peek نشان می‌ دهد که عینک XR می ‌تواند در این رویداد باشد، اما متأسفانه اینطور نبود.

۹ فوریه ۲۰۲۲: اشاره به ‘realityOS’ در گزارش ‌های رسمی به ‌روزرسانی اپل استور Apple  توسط توسعه ‌دهندگان مشاهده شد اما بعدا حذف شد که نشان می دهد یک تصادف بوده است.

۱ فوریه ۲۰۲۲: نسخه بتای Safari iOS 15.4 پشتیبانی بهبود یافته ای را از ویژگی های WebXR اضافه کرد، اما به نظر می رسد که آن ها برای یک دستگاه خارجی به جای iPhone یا iPad طراحی شده اند.

۱۳ ژانویه ۲۰۲۲: گزارش ‌های مربوط به مشکلات توسعه بیشتر حاکی از آن است که هدست Apple XR به جای عرضه در سال ۲۰۲۲، تا سال ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد.

۱۱ ژانویه ۲۰۲۲: تحلیلگران پیش بینی می کنند که هدست اپل احتمالا همان تراشه M1 و قدرت محاسباتی مشابه مک بوک پرو خواهد داشت.

۱۱ ژانویه ۲۰۲۲: منابع متعدد نشان داده اند که هدست Apple XR فقط می تواند برای فعالیت های کوتاه در یک زمان استفاده شود، ما پیش بینی می کنیم که این ممکن است به دلیل محدودیت باتری باشد.

۸ دسامبر ۲۰۲۱: ظاهراً اپل جاه‌ طلبی‌ های بالایی برای XR دارد و می‌خواهد هدست دومی (احتمالاً عینک اپل) را کمی پس از اولین هدست عرضه کند.

۸ دسامبر ۲۰۲۱: طبق آخرین گزارش های تحلیلگران، هدست اپل ممکن است به صورت حدودی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم وزن داشته باشد.

۷ آوریل ۲۰۲۱: یک ثبت اختراع جداگانه و جدید اپل نشان می دهد که هدست آن می تواند امکان ردیابی دستی را فراهم کند.

۷ آوریل ۲۰۲۱: شایعات می گویند به زودی به دستگاه های اپل نشانگرهای نامرئی داده می شود تا به آن ها کمک کند با کاربرانی که هدست Apple XR دارند تعامل بهتری داشته باشند.

۲۴ مارس ۲۰۲۱: ظاهرا اپل به دنبال این است که هدست XR خود را تا حد امکان سبک کند. وزن آن احتمالا تنها ۱۵۰ گرم خواهد بود که بسیار کمتر از ۵۰۳ گرم هدسا متا کوئست ۲ است.

۲۰ مارس ۲۰۲۱: برای جلوگیری از کاهش عمر باتری صفحه نمایش ۸K، ظاهراً اپل قصد دارد از ردیابی چشم پیچیده برای فعال کردن تنها بخش هایی از نمایشگر در یک زمان استفاده کند.

۱۶ مارس ۲۰۲۱: بر اساس یک ثبت اختراع جدید، هدست اپل می تواند از یک جفت حلقه انگشتانه (قطعه ای استوانه ای از مواد غیرهادی) پیچیده به عنوان یک گیرنده قابل حمل و پوشیدن در دست استفاده کند.

۵ فوریه ۲۰۲۱: هدست Apple XR می تواند از بیش از دوازده دوربین و نمایشگرهای دوگانه ۸K  استفاده کند تا عملکرد برتر را به کاربران ارائه دهد.

۴ فوریه ۲۰۲۱: برنامه ریزی شده است که یک هدست اپل در سال ۲۰۲۲ با ردیابی فاصله LiDar راه اندازی شود تا به ارائه ویژگی های AR و VR  پیشرفته کمک کند. (همانطور که در افشاگری های بعد این تاریخ به آن اشاره شد.)

تاریخ عرضه هدست APPLE XR

نشانه های متعدد و بیشتری به عرضه هدست Apple XR در سال ۲۰۲۳ اشاره دارد.

منابع زیادی ادعا کرده اند که اپل در حین کار بر روی هدست XR خود با مشکلات توسعه تقریباً مستمر روبرو شده است. این امر منجر به تعویق انداختن عرضه این دستگاه تا سال ۲۰۲۳ شده است اما در ابتدا برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود. به ویژه که دیگر مینگ چی کو، تحلیلگر اپل که اغلب به طور دقیق برنامه های توسعه اپل را پیش بینی می کند در ابتدا ژانویه ۲۰۲۳ را برای یک تاریخ راه اندازی مشخص کرد و گفت که این “پیچیده ترین محصولی ست که اپل تا به حال طراحی کرده است”.

از آن زمان شنیدیم که تولید انبوه این دستگاه قرار است در مارس ۲۰۲۳ آغاز شود و احتمالاً یک ماه پس از آن رونمایی خواهد شد. اخیراً، Kuo اعلام کرده است که این هدست باید در ماه های جولای، آگوست یا سپتامبر عرضه شود.

قیمت هدست اپل XR

مارک گورمن (نویسنده ای با سابقه خوب در دسترسی زودهنگام به اطلاعات مربوط به محصولات آتی اپل) ادعا کرده است که هدست XR اپل گران خواهد بود و این قیمت گران به دلیل مشخصات سطح بالای آن است. در حالی که قیمت آن هنوز تایید نشده است، گزارش The Information نشان می دهد که هدست Apple XR با قیمت چشمگیر ۳۰۰۰ دلار/ ۲۲۰۰ دلار/ ۴۴۰۰ دلار استرالیا عرضه خواهد شد.

این تخمین تا حدودی توسط بلومبرگ تأیید شده است که منابع آن گفته اند: اپل انتظار دارد هدست XR تقریباً یک دستگاه در هر فروشگاه در روز بفروشد. این ارقام با فروش تقریبی Mac Pro Desktop با قیمت ۵۹۹۹ دلار (حدود ۴۷۳۰ پوند، ۸.۷۲۰ دلار استرالیا) مطابقت دارد که نشان می دهد این هدست دارای برچسب قیمتی مشابه است. گزارش‌های اخیر مینگ چی کو گفته است که ظاهراً اپل اکنون می‌خواهد ۳ میلیون دستگاه بسیار بیشتر از آنچه قبلاً پیشنهاد شده بود، عرضه کند پس شانس خرید این دستگاه بالا خواهد بود.

در حالی که امکان دارد این شرکت همچنان تصمیم بگیرد قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار انتخاب کند، اما ممکن است برای دستیابی به هدف فروش بالا با چنین قیمت گرانی به خصوص در برابر رقابت با قیمت بسیار پایین تر سایر مدل ها از برندهای دیگر دچار مشکل شود.

به این ترتیب، احتمالا می ‌توانیم ببینیم که هدست XR اپل در زمان راه اندازی بسیار ارزان تر از آنچه ابتدا انتظار می رفت، باشد.

ویژگی ها و مدل طراحی هدست APPLE XR

اپل هنوز وجود هدست XR خود را تایید نکرده است، اما جزئیات و ویژگی های طراحی متعددی در حال حاضر فاش شده است که به ما ایده بسیار خوبی از ظاهر و عملکرد آن می دهد.

مانند همه موارد افشا شده، ما باید به یاد داشته باشیم که این اطلاعات را با کمی تردید در نظر بگیریم، اما این توصیه به ویژه در اینجا بیشتر صادق است. دلیلش این است که اپل ظاهرا روی دو هدست کار می کند، یک مدل تکی که در مطلب ما بسیار به آن اشاره شد و یک جفت عینک اپل. البته این موضوع باعث اندکی سردرگمی شده است که هر شایعه و افشاگری به چه دستگاهی اشاره دارد. اما با این حال، در اینجا جزئیاتی وجود دارد که ما معتقدیم در مورد هدست XR بوده و آن ها را جمع آوری کرده ایم.

اول از همه این که احتمالاً دستگاه قدرتمندی خواهد بود، این مورد با صحبت تحلیلگر اپل، مینگ چی کو که (از طریق  AppleInsider) در یک زمان پیش بینی کرد هدست اپل احتمالا همان تراشه M1 و قدرت محاسباتی مشابه مک بوک پرو (M1,2020) خواهد داشت، تایید شد. با این حال، گزارش ‌های جدیدتر نشان می ‌دهد که هدست اپل ممکن است به جای آن، از تراشه M2 استفاده کند که حدود ۳۵ درصد از پردازنده M1 قدرتمندتر است.

در هر صورت، می ‌توان انتظار داشت که از نمایشگر دوگانه ۸K استفاده کند. این دستگاه با رزولوشن ۷۶۸۰×۴۳۲۰ که این رقم چهار برابر پیکسل بیشتر از یک صفحه نمایش ۴K و پیکسل به طور قابل توجهی بیشتر از هر دستگاه XR تجاری موجود است، ارائه خواهد شد. چندین افشاگری این جزئیات را تأیید کرده است، بنابراین ما مطمئن هستیم که این نمایشگرهای با کیفیت بالا در طراحی نهایی ظاهر می شوند.

ظاهرا اپل برای کمک به حفظ باتری این قطعات، برنامه ای برای استفاده از ردیابی چشمی پیچیده دارد. نرم افزار ردیابی چشم در هدست طوری طراحی شده است که کاربر به کجا نگاه می کند و فقط آن قسمت از صفحه نمایش را با وضوح کامل ۸K فعال می کند. برای صرفه جویی در قدرت پردازش، با استفاده از ترفندی به نام رندر فووید (foveated rendering)، ظاهراً سایر قسمت‌های صفحه تارتر می ‌شوند. (foveated rendering: در این ویژگی با استفاده از ترکیبی از نور مادون قرمز و سنسورهایی که حرکت چشم شما را دنبال می کنند، هدست می تواند حتی زمانی که زاویه دید شما از ۵۵ درجه بیشتر می شود نیز مسیر خود را ادامه دهد. این مشخصه تعاریف و ویژگی های زیادی دارد از جمله این که می تواند کیفیت چیزهایی که در لحظه به مشاهده آن ها نیاز ندارید کاهش دهد. این پردازشگر می تواند دنیای بسیار شبیه به واقعیت را برای شما نمایش دهد.)

این ویژگی می تواند به صرفه جویی در عمر باتری دستگاه کمک کند. مارک گورمن از بلومبرگ به چندین منبع اشاره می کند و می گوید که هدست اپل برای استفاده در فواصل کوتاه طراحی شده است. ظاهراً این یک محدودیت اجباری برای شورش در برابر ایده هایی مانند Metaverse است که شما را ملزم به استفاده از هدست برای مدت طولانی می کند. اپل با نصب عمدی یک باتری کوچک که نیاز به شارژ مجدد مکرر دارد به جای اعمال هر نوع عملکرد تایم اوت، به این امر دست خواهد یافت.

یک باتری کوچک نیز به هدست کمک می کند تا طراحی سبک وزن خود را حفظ کند زیرا شایعات حاکی از آن است که اپل می خواهد این هدست را تا ۱۵۰ گرم سبک کند. این هدسا می تواند بیش از دو سوم سبک تر از Meta Quest 2 (که قبلا به عنوان Oculus Quest 2 شناخته می شد) باشد. شایعات دیگر نشان می دهد که در واقع می تواند در محدوده (واقع بینانه تر) ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم باشد.

یکی از مواردی که می تواند به دوام بیشتر هدست کمک کند، طراحی ثبت شده اپل (از طریق  MacRumors) برای یک واحد شارژ بی سیم است که می تواند در حین استفاده از هدست نیز مورد استفاده قرار گیرد. پتنت های گفته شده تضمینی برای در دسترس بودن یک ویژگی خاص به خصوص برای یک قطعه فناوری اعلام شده نیستند، اما این روش برای شارژ نگه داشتن هدست XR حتی در زمانی که در حال استفاده است می تواند به بهبود قابلیت استفاده از آن کمک کند.

علاوه بر این، سند حق ثبت اختراع در همان گزارش اشاره می ‌کند که هدست XR اپل می ‌تواند از آینه‌ های یک طرفه برای پنهان کردن اجزای الکترونیکی حیاتی استفاده کند، اما همچنان به آن‌ها اجازه می‌ دهد مانند دوربین ‌ها و سیستم‌ های ردیابی نگاه عمل کنند. اگر دستگاه XR را در مکان ‌های عمومی استفاده می کنید می ‌تواند کمک کند که کمتر نگران کننده به نظر برسد، اما نگرانی ‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را افزایش می ‌دهد، زیرا ممکن است برخی از افراد از اینکه دوربین روی صورت خود استفاده می ‌کنید، آگاه نباشند.

یک پتنت نهایی نشان داد که ممکن است از دو اپل واچ برای کنترل هدست استفاده کنیم، اگرچه ما قطعاً توصیه می ‌کنیم این خبر را با کمی تردید بنگرید. با توجه به اینکه اپل واچ ۷ از ۳۹۹ دلار/ ۳۶۹ پوند/ ۵۹۹ دلار استرالیا شروع می شود، نیاز به حتی یکی از آن ها باعث می شود هدست XR  حتی گران تر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود باشد.

در حالی که هیچ اطلاعیه ای در مراسم WWDC 2022 ارائه نشد، بعداً در طول این رویداد، اپل RoomPlan را رونمایی کرد. این برنامه جدید واقعیت افزوده از حسگر و دوربین‌ های LiDAR که در آیفون ۱۳ تعبیه شده است برای ترسیم یک اتاق و اشیاء موجود در آن (حتی تشخیص اینکه چه هستند) استفاده می‌ کند.

به نظر می رسد این ویژگی برای برنامه های املاک و تجارت الکترونیکی است (به کاربران اجازه می دهد ببینند که آیا یک آیتم جدید در اتاق یا دکوراسیون آنها جا می شود یا خیر)، مطمئناً هنگام استفاده از هدست XR مفید خواهد بود، اما این برنامه فواید دیگری نیز دارد.

هنگامی که افراد در VR غوطه ور شدند، به کاربران این امکان را می دهد تا از موانعی که می توانند در مسیرشان قرار بگیرند مانند مرزهای Meta Quest 2 که به کاربران اجازه می دهد فضاهای بازی ایمن را تنظیم کنند، بگریزند. در همین حال، می تواند واقع گرایی بهبود یافته ای را در تجارب واقعیت افزوده به ارمغان بیاورد زیرا اشیاء مجازی می توانند بهتر با فضای دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

همچنین شنیده ‌ایم که اپل قصد دارد اسکن عنبیه را در هدست قرار دهد، بنابراین کاربران مختلف می‌توانند آن را بپوشند و بدون نیاز به تایپ رمز عبور در هر بار، پرداخت ‌های تلفن همراه و ورود به حساب خود را مجاز کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل در رویداد آینده چه چیزی را اعلام می کند.

هدست  APPLE XR: آنچه ما می خواهیم ببینیم

هدست بی سیم

شایعات قبلی در مورد هدست XR حاکی از آن بود که این هدست بی سیم خواهد بود، هرچند که این هدست سه سال پیش منتشر شد. طراحی ادعایی اطلاعات در تصویر افشا شده این ظاهر را حفظ می‌ کند، اما با وجود ماه ‌های باقی مانده تا انتشار، طراحی هدست همچنان در معرض تغییر است.

در حالی که هدست ‌های بی ‌سیم مانند Oculus Quest 2 ممکن است چیزی را در عملکرد به جایگزین های مبتنی بر رایانه شخصی مانند Valve Index از دست بدهد، آزادی حرکت و غوطه وری بهبود یافته یک دستگاه بی سیم در صورتی که بتوان آن ها را در یک دستگاه گنجاند، یک مزیت بزرگ است. اگر هدست اپل واقعاً دارای دو صفحه نمایش ۸K باشد، ممکن است به انرژی زیادی نیاز داشته باشد که به دستگاه فرستاده شود، بنابراین رویاهای بی سیم ما ممکن است به واقعیت تبدیل نشوند.

سبک مثل پر کاه

هدست XR اپل مقداری وزن خواهد داشت، اما امیدواریم که فشار زیادی بر گردن کاربر وارد نکند. با توجه به قدرتی که به نظر می رسد داشته باشد مانند داشتن آن صفحه نمایش های با وضوح بالا، قطعا نگرانی هایی در مورد وزنی که روی سر خود حمل می کنیم وجود دارد.

شایعات مربوط به یک دستگاه سبک وزن که در بالاتر ذکر شد امیدوارکننده است، اما ما همچنان امیدواریم که تیم طراحی اپل بتواند راهی برای سبک نگه داشتن هدست XR ابداع کند یا حداقل وزن را برای راحتی پوشیدن آن در همه جای دستگاه توزیع کند.

کنترل کننده های هپتیک

بازخورد لمسی در سال ‌های اخیر به طور فزاینده‌ ای رایج شده است و امیدواریم تیم اپل به موفقیت Valve Index و کنترلر DualSense PS5 در این بخش توجه داشته باشد. در حالی که طراحان نرم افزار باید بازخورد لمسی را به طور مؤثر پیاده سازی کنند، داشتن سخت افزار در آنجا به آن ها این امکان را می دهد تا تجربیات واقعی تری ایجاد کنند.

قبلا در منابع مختلف گزارش ‌های متناقض زیادی درباره استفاده از هر دو نوک انگشتان لمسی و ردیابی انگشت کاملا مجازی روی هدست مطرح شده است؛ در هر حال ما امیدواریم هر سیستمی که اپل تصمیم به دنبال کردن آن را داشته باشد، به قیمت غوطه ‌ور شدن در دستگاه و مضر بودن آن برای کاربران تمام نشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.