سامسونگ

تولید چیب ۵ نانومتری توسط سامسونگ

چیپ ۵ نانومتری سامسونگ

اگزینوس ۱۰۸۰ اولین تراشه ۵ نانومتری سامسونگ (و یکی از اولین ها به طور کلی) می باشد، اما یک محصول میان رده بود. مدل ۲۱۰۰ نیز تراشه پرچمدار سامسونگ بود.گروه  Ice Universe که جزو افشاگران معتبر می باشد گزارش می دهد: سامسونگ در حال کار بر روی یک تراشه نانومتری جدید است که پایین تر از ۱۰۸۰ خواهد بود و گوشی های سطح پایه را هدف قرار داده و در آن ها استفاده خواهد شد.

به گفته افشاگران این تراشه به طور گیج کننده ای Exynos 1280 نامیده می شود. ما اطلاعاتی در مورد ترکیب CPU و GPU نداریم، اما باید بر اساس شایعات و حدسیات یک پله پایین تر از ۱۰۸۰ باشد که دارای چهار هسته Cortex-A78 ، چهار A55 و یک Mali G78 MP10 است.

نکته اینجاست که این تراشه ممکن است اولین چیپست ۵ نانومتری سطح پایه باشد. پیشنهادات میان رده ای مانند خود اگزینوس ۱۰۸۰ و اسنپدراگون ۷۸۰G  وجود دارد، اما برای گوشی های ارزان تر چیزی وجود ندارد.

این جریان به زودی تغییر خواهد کرد و گوشی های ارزان نیز از چیپست مناسب بهرمند خواهند شد زیرا طبق گفته Ice ، سامسونگ در ۱۰ نوامبر از Exynos 1280 رونمایی خواهد کرد. شاید جالب باشد ببینیم که چه کسی در جشن معرفی و رونمایی این تراشه شرکت می کند.  vivo معمولاً طرفدار چنین تراشه هایی است. (در واقع، این برند تنها سازنده ای است که از Exynos 1080 استفاده می کند.)

به هر حال، آیس قبلا گزارش داده بود که سامسونگ در سال جاری از سه چیپست جدید رونمایی خواهد کرد. البته یکی از آن‌ها، قدرت گرافیکی مبتنی بر AMD، Exynos 2200، دیگری مدل پایه ۱۲۸۰ خواهد بود که نقطه‌ای باز در مدل های میان رده برای تراشه سوم باقی می‌گذارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.