موبایل

تاریخ راه اندازی و نام مدل گوشی‌های دارای چیپست کوالکام برای سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

تراشه‌ی اسنپداگون

تاریخ راه اندازی و نام مدل گوشی های هوشمند پرچم دار دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

Xiaomi 12، Moto Edge X30، Realme GT 2 Pro از مدل های معرفی شده برای ارائه با آخرین تراشه کوالکام هستند. 

 طبیعتا، چندین سازنده گوشی های هوشمند برای عرضه سری جدیدی از دستگاه های خود با پردازنده پرچم دار صف آرایی کردند. از جمله این موارد می توان به Xiaomi, Motorola, Realme, OnePlus و چندین مورد دیگر اشاره کرد. در این مقاله به بررسی همه نکاتی که باید در مورد پرچم داران نسل بعدی با پردازنده جدید اسنپدراگون بدانید، خواهیم پرداخت.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد.

قبل از ورود به لیست گوشی های هوشمند، بیایید کمی در مورد پردازنده جدید معرفی شده توسط کوالکام صحبت کنیم. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارای طراحی پردازنده مرکزی هشت هسته ای همراه تک هسته با کارایی بالا مبتنی بر معماری ARM Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته با عملکرد متوسط ​​مبتنی بر ARM Cortex-A710 با سرعت کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و در نهایت دارای چهار هسته کارآمد بر اساس معماری ARM Cortex-A510 با حداکثر سرعت ساعت ۱.۸ گیگاهرتز است.

در میان ویژگی ‌های جدید،  Snapdragon 8 Gen1 یک GPU و ISP جدید با نام ویژگی  Snapdragon Sight که یک پردازشگر تصویری جدید است را ارائه می‌کند. البته این ویژگی نیازمند یک مبحث طولانی تر برای معرفی و بررسی جزییات آن می باشد. همچنین یک موتور هوش مصنوعی جدید ارائه می دهد و Qualcomm FastConnect 6900 عملکردهای Wi-Fi و بلوتوث را کنترل می کند. همچنین لازم به ذکر است، پردازنده جدید به عنوان موفقیت اسنپدراگون ۸۸۸ که سال گذشته معرفی شد، ارائه می شود.

شیائومی ۱۲ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱

در میان گوشی های هوشمند آینده، شیائومی ۱۲ به عنوان اولین گوشی هوشمند با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شناخته می شود. شیائومی ۱۲ مدتی است که در تدارک لانچ و عرضه بوده و این شرکت در توییتر به طور رسمی این گوشی هوشمند را معرفی کرد. گزارش ها حاکی از آن است که شیائومی ۱۲ با جدیدترین پردازنده به جای محدود شدن به چین، عرضه جهانی خواهد داشت.

شیائومی ۱۲ همچنین اولین گوشی با رابط کاربری MIUI 13 خواهد بود که در حال حاضر در مرحله آزمایش است. Onencan انتظار طراحی یک پرچم دار با دوربین های ارتقا یافته و صفحه نمایش روان را در گوشی هوشمند آینده شیائومی دارد. فعلا تاریخ عرضه شیائومی ۱۲ هنوز مشخص نیست. بر طبق گزارشات این اتفاق می تواند درست قبل از ۹ دسامبر رخ دهد، زمانی که   Moto Edge X30 نیز قرار است معرفی شود.

Moto Edge X30  معرفی شد.

گوشی هوشمند Moto Edge X30 نیز به این لیست پیوست. در حالی که شیائومی هنوز تاریخ عرضه Xiaomi 12 را اعلام نکرده است، Moto Edge X30 قرار است در تاریخ ۹ دسامبر رونمایی شود .  Mukul Sharma که از منابع افشاگر است،  پوستر تیزر گوشی هوشمند Moto Edge X30 را به اشتراک گذاشت و زمان عرضه آن برای ۹ دسامبر در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر در چین (حدود ساعت ۵ عصر به وقت هند) برنامه ریزی شده است.

گوشی هوشمند Moto Edge X30 دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پشت با دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز پشتیبانی ۸ مگاپیکسلی است. باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع نیز در گوشی هوشمند موتورولا انتظار می رود. با تیزرهای رسمی که به زودی منتشر خواهد شد اطلاعات بیشتری درباره این گوشی دریافت خواهیم کرد.

نام گوشی  Realme GT 2 Pro با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز در این لیست آمده است.

ما همچنین گوشی هوشمند Realme GT 2 Pro را در این لیست داریم که قرار است با چیپست Snapdragon 8 Gen1 معرفی شود. گفته می شود گوشی هوشمند آینده این کمپانی، دارای صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. راه اندازی دوربین سه گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و اندروید ۱۲ بدون نسخه برای گوشی هوشمند جدید گزارش شده است.

به غیر از گوشی ‌های هوشمند ذکر شده در این مقاله، می‌توان انتظار داشت که گوشی ‌های جدیدی از برندهای دیگر نیز به لیست بالا ملحق شوند. برخی اخبار می گویند سری آینده OnePlus 10، سری  Samsung Galaxy S22 و… در سال ۲۰۲۲ با چیپست Snapdragon 8 Gen1 عرضه خواهند شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.