اخبار آیفون, بررسی

بهترین برنامه های اپل CarPlay

اپل کارپلی

بهترین گزینه های اپلیکیشن های آیفون برای داخل خودرو کدامند؟

اپل کارپلی تقریباً شش سال است که با ما است. CarPlay با راه اندازی iOS 7.1 در سال ۲۰۱۴ ، انقلابی در تجربه سرگرمی در خودرو ایجاد کرد. نرم افزارهای فرعی را که سازندگان خودرو ایجاد کرده بودند حذف کرد و رابط کاربری را که توسط iPhone شما اجرا می شد جایگزین کرد.

CarPlay دسترسی کاربران iPhone را به برنامه هایی مانند Phone، Maps و Messages از طریق صفحه نمایش لمسی اتومبیل آن ها آسان می کند ، درست مانند Android Auto که برای کاربران Android همین کار را انجام می دهد.

برنامه های CarPlay توسط اپل و توسعه دهندگان و برنامه نویسان متفرقه دوباره طراحی شده اند، به طوری که استفاده از آنها هنگام رانندگی ایمن و بی خطر است. این اغلب به این معنی است که رابط کاربری آنها ساده شده است ، متن و نمادهای کمتری دارد تا حواس شما را از جاده پیش رو پرت نکند. در عوض ، Siri توسط بسیاری از برنامه های CarPlay مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال ، برای خواندن پیام های دریافتی iMessage و دیکته کردن و نوشتن پاسخ های شما.

شما حتی در حالت پارک نمی توانید با CarPlay بازی کنید یا ویدیو تماشا کنید ، اما این سیستم در طول سالها ویژگی های جدیدی را به دست آورده است تا از نمایشگرهای بزرگتر نصب شده در اکثر خودروها بهتر استفاده کند. با این که هزاران اپلیکیشن برای دانلود در اپ استور موجود بوده و انتخاب بین آن ها مشکل است ، تعداد زیادی برنامه CarPlay برای نصب وجود دارد که شما را سرگرم ، متصل و مطلع می کند در حالی که پشت فرمان هستید.

ما برخی از برنامه های مورد علاقه و توجه اکثر کاربران  CarPlay را جمع آوری کرده ایم ، که شامل سیستم هدایت مسیر و راه یابی ، سرگرمی و ارتباطات را در بر می گیرد. بنابراین شما می توانید به برخی از پیشنهادات ما در زیر توجه کرده و با دانلود و تست این برنامه ها ، امکانات صفحه لمسی خودرو خود را ارتقا دهید.

Spotify

اگر شما وسواس  Apple Music را داشته باشید ، می خواهید هنگام رانندگی به یک برنامه موسیقی جایگزین دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه  CarPlay تقریباً با همه آنها از جمله Amazon Music ، Google Play Music ، Tidal و البته Spotify کار می کند.

مانند همه برنامه های CarPlay ، Spotify  دارای رابط کاربری بی کم و کاست و ساده برای مرور مجموعه موسیقی شما بر اساس لیست پخش ، هنرمند ، آلبوم یا آهنگ است. گزینه هایی برای مرور موسیقی جدید نیز وجود دارد .همچنینSpotify Radio  ، فکر می کند و بر اساس آنچه معمولاً به آن گوش می دهید و علاقه دارید ، به شما موسیقی ارائه می دهد.

BBC Sounds

شما همیشه می توانید بدون CarPlay به رادیو ماشین گوش دهید ، اما ما معتقدیم که صدای BBC گزینه بهتری است. علاوه بر همه ایستگاه های دیجیتالBeeb ، می توانید از Sounds برای گوش دادن به پادکست هایی مانند Louis Theroux ، برنامه های قبلی که در آرشیو ذخیره شده اند و هر چیزی که قبلاً در تلفن همراهتان دانلود کرده اید ، گوش دهید.

نسخه  CarPlay  BBC Sounds همچنین برای کشف موسیقی جدید ، پادکست ها و سایر توصیه ها به قسمت Browse دسترسی می دهد. علاوه بر کنترل های پخش و مکث معمولی ، رابط CarPlay به شما امکان می دهد تا ۲۰ ثانیه به جلو یا عقب بروید. اگر از پادکست خارج شده اید یا می خواهید از بخش اخبار یک برنامه رادیویی دانلود شده صرف نظر کنید ، مفید است.

Google Maps

Apple Maps به طور پیش فرض از طریق CarPlay در دسترس است ، اما اگر تنظیمات ناوبری و هدایت مسیرتان شما متفاوت است  ،  Google Maps در اینجا به شما کمک می کند.

Google Maps برای CarPlay   ساده ، طبقه بندی و تنظیم شده است ، اما این باعث ایجاد تفاوت خاصی با نسخه گوشی نشده و هنوز سیستم مسیریابی است که با آن آشنایید و دوستش دارید ، همراه با ترافیک زنده ، تغییر مسیر خودکار برای جلوگیری از ترافیک زیاد ، و صدای جالب دستیار صوتی Google به شما می گوید کجا بروید.

همچنین  Google Maps برای CarPlay   به روز نیز شده است تا در نمای داشبورد جدید CarPlay ظاهر شود ، هدایت مسیر شما را نشان دهد ، به علاوه کنترل های موسیقی (و بیشتر ، اگر ماشین دارای صفحه نمایش بزرگتر است) به طور همزمان نمایش دهد.

Waze

اگر مسیریابی خود را با منبع همگانی ترجیح می دهید ، می توانید Waze را نصب کنید. Waze از سال ۲۰۱۳ متعلق به Google است. Waze یک اپلیکیشن مسیریابی است ، اما از برنامه هایی استفاده می کند که به شدت به اطلاعات جمع آوری شده برای هشدار در مورد حوادث ، ترافیک و ارائه مسیرهای جایگزین مفید کمک می کند.

هرچند Waze برای تجربه CarPlay ساده و تنظیم شده است ، ولی هنوز رابط متمایز خود را حفظ کرده است. این برنامه همراه با نمادهایی که نشان می دهد کاربران دیگر در کجا ترافیک و سایر مسائل را در مسیر شما گزارش کرده اند به مسیریابی بهتر کمک میکند.

متأسفانه ، در حالی که Google Maps اکنون در صفحه داشبورد ظاهر می شود ، Waze در زمان نوشتن این کار را نمی کند ، بنابراین در حال حاضر فقط در CarPlay می توان آن را به صورت تمام صفحه مشاهده کرد و نه در کنار کنترل های پخش موسیقی شما. امیدوارم به زودی این مشکل برطرف شود.

TomTom GO Navigation

خرید سیستم های هدایت مسیر اختصاصی از TomTom ممکن است مساله خاصی نباشد ، اما غول مسیریابی هنوز شدیداً در حال رقابت است. این برنامه از شرکت Go Navigation  برای iOS با CarPlay سازگار است و نقشه های آفلاین دقیق ، ترافیک زنده و مکان های دوربین سرعت توسط آن در تلفن همراه شما ذخیره می شود . نقشه های TomTom قابل تنظیم هستند ، فقط اطلاعات مورد نیاز شما را نشان می دهند و هفتگی به روز می شوند تا به شما کمک کند مسیرهای تغییر یافته به دلیل کار در جاده ها و محدودیت های سرعت جدید را در نظر بگیرید. مانند Waze ، TomTom GO Navigation هم هنوز در صفحه داشبورد CarPlay کار نمی کند ، اما از آنجا که Google Maps اکنون این کار را انجام می دهد ، احتمالاً در گذر زمان و به روز رسانی های این برنامه ها هم این مشکل برطرف شود.

اگرچه TomTom یک برنامه رایگان است ، اما به صورت مشترک کار می کند تا نقشه ها را به روز نگه دارد. این مبلغ از ۱.۹۹ دلار / ۱.۹۹ پوند / ۲.۹۹ دلار استرالیا برای یک ماه یا ۱۲.۹۹ دلار / ۱۲.۹۹ پوند / ۱۹.۴۹ دلار استرالیا برای یک سال شروع می شود.

Audible

Audible  متعلق به آمازون ، به عنوان مکانی برای کتاب های صوتی بوده و دارای برنامه CarPlay است. مانند سایر برنامه های صوتی دیگری که در اینجا معرفی کرده ایم ، رابط کاربری  Audible فوق العاده ساده است. به شما کتابخانه ای سرشار از کتب مختلف نشان داده می شود ، سپس برای گوش دادن به هر کدام از کتاب ها و یا شنیدن ادامه کتابی که قبلا گوش داده اید کافی است آن را لمس کنید.

کنترل های پخش کل صفحه را در برمیگیرد و به راحتی می توانید بدون حواس پرتی از جاده روی آن ها ضربه بزنید. همچنین لازم به ذکر است در تلاش بیشتر برای ساده سازی، همه کنترل های پخش صدا در برنامه های CarPlay یکسان به نظر می رسند.

  iHeart: رادیو ، موسیقی ، پادکست

یک برنامه صوتی همه کاره! iHeart  یک سرویس اشتراک که شامل یک کتابخانه بزرگ موسیقی ، به علاوه هزاران ایستگاه رادیویی زنده محلی و ملی و دسترسی به همه پادکست های محبوب است ، می باشد.

وقتی صحبت از تجربه CarPlay می شود ، نام سادگی دوباره به میان می آید. این برنامه شامل صفحاتی برای  اخیراً پخش شده ها، رادیو ، Playlists وپادکست است. ایستگاه های رادیویی بر اساس ژانر، فیلتر می شوند تا موارد دلخواه شما به راحتی پیدا شوند. همچنین برای بازگشت و دسترسی به آخرین پادکست ها و قسمتی که اخیراً پخش شده با یک لمس و ضربه می توان اقدام کرد .

iHeart یک سرویس رسانه ای با محوریت ایالات متحده می باشد. این برنامه با تبلیغات رایگان است و یا به عنوان اشتراک بدون تبلیغات از ۵.۹۹ دلار / ۸.۴۹ دلار استرالیا در ماه (بدون برنامه انگلستان در زمان نگارش) در دسترس است.

Apple Podcasts

ما بیشتر برای این مقاله به برنامه های طراحی و نوشته شده توسط افراد متفرقه اشاره کردیم، اما می خواهیم پادکست های Apple را به عنوان یک استثنا در این لیست وارد کنیم. این برنامه برای میلیون ها کاربر iPhone مفید و مورد استفاده است ، بنابراین خوشبختانه اپل با در نظر گرفتن نسخه  CarPlay برای این برنامه کار خود را به خوبی انجام داده است.

مانند سایر برنامه های رسانه ای ، رابط  کاربری  CarPlay دارای نمادهای منو در بالای صفحه ، فهرست های ساده محتوا و یک صفحه کنترل رسانه روی صفحه کامل با پخش/مکث و پرش به کنترل های جلو/عقب است. همچنین یک بخش مرور وجود دارد که به شما کمک می کند پادکست های جدیدی را در جاده کشف کنید.

در نهایت برنامه های بیشتری نیز در نسخه  CarPlay برای دانلود وجود دارد ، اما با جمع آوری و معرفی محبوب ترین آن ها امیدواریم در این مقاله به شما در لذت تجربه استفاده از اپلیکیشن های قابل استفاده داخل خودرو کمک کرده باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.