تکنولوژی, لپتاپ

احتمالات مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مدل های بعدی مک بوک پرو اپل ممکن است دارای یک بریدگی (notch) روی صفحه نمایش خود باشند.

کشف اخبار درز نشده دقیق از اپل خصوصا درباره طراحی فوق العاده دشوار است و این موضوع نیز قطعاً یکی از “غیر معمول ترین” مواردی است که در این مدت شنیده ایم.

شما باید این اخبار را با شک و تردید بنگرید ، اما چندین منبع غیر مرتبط صنعت در واقع به طور مستقل به احتمال وجود بریدگی (notch) صفحه نمایش در مدلهای بعدی مک بوک پروی کوپرتینو اشاره کرده اند. بنابراین ، ما حداقل از این ایده لذت می بریم و از فرصت به دست آمده برای تجدید نظر در برخی شایعات دیگر استفاده می کنیم.

تا جایی که ما در حال حاضر مطلعیم ، احتمالاً اپل به زودی خط تولید مک بوک پرو باز طراحی شده خود را راه اندازی می کند که شامل یک مدل جدید ۱۴ اینچی و یک مدل ۱۶ اینچی جدید است. اگر طبق تاریخ بخواهیم نظر دهیم ، شاید بشود انتظار داشت که این اتفاق در رویداد Unleashed 18 اکتبر آنها رخ دهد. بر اساس شایعات قبلی ، لپ تاپ های جدید دارای صفحه نمایش های مینی LED خواهند بود که دارای نور پس زمینه بسیار ظریفی هستند و می توانند روشنایی ۱۰۰۰ نیت را به ارمغان بیاورند. علاوه بر شایعات ، منابع ادعا می کنند که با تولید پنل واقعی آشنا هستند و اکنون می گویند که حداقل یکی از دو مدل Pro دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. سپس موضوع بریدگی (notch) در صفحه نمایش به میان می آید. ظاهراً اپل در نظر گرفته تا از یک صفحه نمایش جدید تقریباً بدون حاشیه استفاده کند ، با گوشه های مربع شکل که یادآور زیبایی فعلی iPad و iPhone است. گفته می شود که در این ناچ یک دوربین ۱۰۸۰p ، یک سنسور TrueTone و یک میکروفون وجود دارد. ظاهراً Face ID ، که در مورد ناچ گفته شده نیز شایعه شده بود ، اتفاق نمی افتد.

رزولوشن گفته شده برای دو مدل مک پرو جدید اپل ارقام ۳۴۵۶×۲۲۳۴  پیکسل و   ۳۰۲۴×۱۹۶۴پیکسل می باشند. اگر ۷۴ پیکسل را از هر دو اجزای ارتفاع کم کنید ، یک وجه ۱۶:۱۰ به دست می آید. نظریه ای که در اینجا وجود دارد این است که اپل این کار را انجام می دهد ، به سبک iOS حرکت می کند و به نوعی آن ۷۴ پیکسل (ظاهراً ارتفاع دقیق شکاف) را به عنوان “منطقه ویژه” تعیین می کند ، با این قابلیت که بقیه صفحه نمایش را به عنوان یک استاندارد در نظر بگیرد. پانل ۱۶:۱۰ ، به طور موثر بریدگی (notch) را “مخفی” می کند. حتی گزارشاتی نیز وجود دارد از برخی تصاویر پس زمینه لپ تاپ با طراحی استراتژیک که در اطراف شناور است.

تا آنجا که سایر اطلاعات تصادفی و ادعایی در MacBook Pro 14 و ۱۶ وجود دارد ، ما معتقدیم که آنها بر روی تراشه  M1X (یا M1 PRO  و (M1 MAX کار خواهند کرد. یک نوع قوی تر از Apple M1 فعلی ، با یک CPU 10 هسته ای با ۸ هسته بزرگ و ۲ هسته کارآمد و تعداد هسته GPU دو برابر یا چهار برابر. همه آن ها ، توسط TSMC روی یک نود   ۵NP ساخته شده است. ظاهراً می توان انتظار داشت که چهارچوب کمی بزرگتر و سنگین تر در مدلهای جدید مک بوک پرو وجود داشته باشد تا دو فن خنک کننده بزرگ را برای سرمایش در خود جای دهد.

 

در پایان ، ما نیز بیش از چند شایعه ، با احترام Kuo (نشت دهنده اخبار منتشر نشده)، داریم ، که باز هم می تواند واقعیت داشته باشد یا اتفاق نیفتد. ظاهراً این دو لپ تاپ نوار لمسی را کنار گذاشته و به صفحه کلید سنتی تر برمی گردند ، هرچند بازطراحی شده است. ظاهراً اکنون دارای رنگ بندی کاملاً مشکی است و شامل دکمه ها و صفحه پشتی می باشد. به علاوه ، گفته می شود که Touch ID در حال حاضر با نور پس زمینه وجود دارد. شایعه شده است که مک بوک پروهای جدید از نظر پورت بسیار غنی هستند ، دارای کارت خوان HDMI ، Thunderbolt و SD در سمت راست و دو پورت دیگر Thunderbolt ، به علاوه جک ۳.۵ میلی متری صدا و اتصال جدید MagSafe در سمت چپ می باشند.

باید بگوییم که هرچه این لیست را پایین بیاوریم ، احتمال اینکه این شایعات شبیه به “اپل” باشد کمتر به نظر می رسد. اما به هر حال ، همه آنها از منابع صنعتی معتبر نشأت می گیرند. بنابراین ، بنابراین ، بحث و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام قسمت ها واقعیت می یابد را به عهده شما می گذاریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.