بلاگ, ساعت هوشمند, سامسونگ

اپل واچ سری ۷ از یک نظر مهم سامسونگ گلکسی واچ ۴ را شکست می دهد!

سامسونگ گلکسی واچ ۴ با بند آبی

آیا احتیاج به شارژ Galaxy Watch 4 خود دارید؟ شارژر را داخل آن قرار دهید و سپس به تماشای یک فیلم دو ساعته بنشینید.

هنگامی که برای بهبود امکانات از Galaxy Watch Active به سویSamsung Galaxy Watch 4 رفتیم  ، انتظار داشتیم از هر نظر ارتقا یابد.سیستم عامل Wear OS 3  برنامه ها و سرویس های Google Play را برای ما به ارمغان آورد در حالی که فریم ور One UI Watch به ما نرم افزار مناسب می دهد. سامسونگ شناخته شده است، حتی اگر پیشرفته ترین آنها فقط به گوشی های گلکسی محدود شود ، ویژگی های ردیابی سلامت بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.متأسفانه ، باتری فقط ۲۴ تا ۳۶ ساعت با یک بار شارژ دوام می آورد و شارژ آن نیز کندتر از Watch Active است.

اما در مقایسه این دو واچ ، اپل واچ سری ۷ اپل از شارژر بی سیم جدید متصل به USB-C استفاده کرده که برای سرعت بیشتر با Power Delivery کار می کند. اپل واچ سری ۷ ممکن است هیچگونه ارتقاء در قسمت پردازنده یا سنسوری نداشته باشد ، اما بهبود باتری برای محصول و افرادی که از آن استفاده می کنند اهمیت بیشتری دارد. فقط ای کاش سامسونگ هم این موضوع را مدنظر قرار می داد. ساعت های هوشمند به طور مداوم استفاده می شوند. آنها مناسب برای ورزش های آبی و ضد آب هستند ، بنابراین لازم نیست هنگام شنا ، ظرف شویی ، یا استفاده از پاک کننده آرایش شبانه و روتین پاک کننده صورت ساعت را از دست خود دربیاورید. آنها دارای ویژگی ضد گرد و غبار هستند ، بنابراین می توانید در حین چمن زنی یا مراقبت از باغ ساعت را در مچ تان نگه دارید. و همچنین این روزها ، تقریباً همه ساعت های هوشمند ویژگی ردیابی خواب را دارند. به همین دلیل مدت بازه زمانی ای که ساعت در مچ دست شما نیست باید تا حد ممکن کوتاه باشد.

اپل در این موضوع بسیار آگاه است که شارژ مجدد اپل واچ خاموش شده به معنای خاموش کردن آن برای ۲-۳ ساعت است ، پس با توجه به اینکه استفاده از آن معمولاً کمتر از یک روز کامل طول می کشد باید قبل از خواب یک بار خاموش شده شارژ شود تا هنگام صبح نیز به حالت اول بازگردد و ردیابی خواب را انجام دهد. به همین دلیل است که تغییر به یک شارژر سریعتر-با یک دوشاخه USB-C سازگار با شارژر ۲۰ واتی آیفون ، برای اپل بسیار مهم بود و باعث شد تا بار شارژ را به طور چشمگیری کاهش دهد  و ساعت هوشمند اپل خود را زودتر به مچ دستتان بازگردانید. همچنین در حالی که اپل می توانست ظرفیت و گنجابش خود را با تغییرات فرم و شکل واچ افزایش دهد ، حفظ مشخصات ظاهری باریک را بسیار مهم تر دانست. هنگام صحبت با Gene Munster ، شریک مدیریت Loup Ventures ، او معتقد بود که اپل حق دارد سرعت شارژ را در اولویت قرار دهد:

“عملکرد هماهنگ کننده بین ظرفیت و عمر باتری با طراحی ظاهری باید وجود داشته باشد. من معتقدم فرمول برنده برای مصرف کنندگان یک شکل شیک تر و زمان شارژ سریعتر است. داشتن شارژ باتری کامل برای یک روز، با توجه به فاکتور ظاهر بزرگتر، جذابیت کمتری دارد. با جمع بندی این بحث می توان گفت ، اپل با توجه به اهمیت طراحی در مورد ساعت ، برنده است. “

– ژن مونستر

این استراتژی می تواند برای سری ۷ در هنگام عرضه بسیار خوب عمل کند ، اما برای Galaxy Watch 4 ، سامسونگ کمی دیر است که از آن درس بگیرد. ممکن است در Galaxy Watch 5 مفید باشد ، اما این مساله برای کاربران Galaxy Watch 4 که مجبورند بیشتر و برای مدت طولانی شارژ کنند با اندکی ناراحتی همراه خواهد بود. یکی از کاربران واچ های سامسونگ با به اشتراک گذاشتن تجربه خود در استفاده از آن ها می گوید : شارژ Galaxy Watch Active من هنگام صبح معمولاً ۲۵ تا ۳۵ درصد است، آن را روی شارژر قرار می دهم و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دوش می گیرم. سپس ، پس از خشک شدن و لباس پوشیدن مجدد ،  Watch Active حداقل ۸۵ درصد شارژ شده و آماده یک روز کامل اعلان ها و ردیابی ضربان قلب است. با  Galaxy Watch 4 ، باید هر روز صبح آن را به مدت یک ساعت روی شارژر بگذارم. بسیاری دیگر از کاربران نیز گفته اند گلکسی واچ ۴ خود را دو بار در روز شارژ کرده اند تا کل روز قابل استفاده باشد.

ترکیبی از حفظ ظرفیت باتری مشابه Galaxy Watch Active 2 و افزایش مصرف انرژی توسط Wear OS ، وضعیت شارژ و قدرت باتری را درGalaxy Watch 4  را نشان می دهد. با وجود تشدید این مشکل، سامسونگ هنوز از شارژر بی سیم ۲ واتی استفاده می کند که به پورت اصلی USB-A متصل شده و گزینه شارژ سریع نیز وجود ندارد. هنگامی که دیگر ساعت های هوشمند را امتحان می کنید ، شارژ آهسته بیشتر آشکار می شود. وقتی مایکل فیشر (مدیر پیج فناوری «Mr.Mobile») واچ هوشمند Fossil Gen 6 را بررسی کرد ، به سرعت متوجه شد که Gen 6 چقدر سریعتر از گلکسی واچ ۴ شارژ می شود. شارژ دو ساعته گلکسی واچ ۴ تقریباً بدتر از ساعت اپل است ، اما با واچ سری ۷ اپل ، این امر تغییر می کند و سامسونگ را در انتها تنها می گذارد.

در سال های اخیر ، سامسونگ در مورد سرعت شارژ و افزایش گرما بسیار مراقب بوده و شارژ سیمی Galaxy Z Fold 3 و Flip 3 و تعدادی از گوشی های سری A خود را به ۱۵ وات محدود کرده است.این احتیاط به کاهش سرعت شارژ کمک می کند ، اما آن را توجیح نمی کند. کاربران نباید شارژ دو بار در روز برای ساعتی که عمر باتری دو روزه را تبلیغ می کند در نظر بگیرند. در حالی که بهینه سازی می تواند به دوام باتری کمی بیشتر کمک کند اما همچنانسرعت شارژ پایین باقی می ماند.

در پایان ، کاربران طرفدار سامسونگ معتقدند ، با اینکه بیشتر اوقات مجبور به شارژ ساعت خود هستند اما Galaxy Watch 4 هنوز هم بهترین ساعت هوشمند اندرویدی به روزی است که می توانید خریداری کنید ، اما سامسونگ باید در آینده بهتر عمل کند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.