اخبار, تکنولوژی

اندروید ۱۳ و ویژگی ابزارک جدید در لاک اسکرین

اندروید 13 و ویژگی ابزارک جدید در لاک اسکرین

اندروید به زودی به شما اجازه می ‌دهد بین لاک اسکرین و Spotify Connect سوئیچ کنید

Spotify Connect در سپتامبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد تا به کاربران اجازه دهد از راه دور آرشیو وسیعی از آهنگ ها را از گوشی هوشمند به اسپیکرهای خود فرستاده و کنترل کنند. در حالی که در ابتدا این یک ویژگی انحصاری برای Spotify Premium بود، اما Spotify Connect اکنون برای همه برنامه ‌های خدماتی از جمله Spotify Plus در دسترس است.

اندروید ۱۳ با استفاده از ابزارک جدید لاک اسکرین و اعلان به روز شده، روش جدیدی را برای تغییر پخش صدا بین بلندگوهای بی سیم معرفی کرد. در حال حاضر این ویژگی برای YouTube و YouTube Music کار می کند، اما گوگل و Spotify به تازگی اعلام کردند که با هم همکاری می کنند تا این قابلیت را برای دستگاه های Spotify Connect نیز فعال کنند.

تیم Google همچنین در تلاش است تا این ویژگی را هوشمندتر کند و حرکت بین مکان ‌های مختلف که بلندگوهای متفاوتی دارند را ساده ‌تر کند. تصور کنید در ماشین خود شروع به گوش دادن به پادکست می کنید. پس از رسیدن به مقصد و پیاده شدن از ماشین، یک اعلان ظاهر می شود که به شما این امکان را می دهد به سرعت به گوش دادن پادکست با استفاده از هدفون بروید. سپس وقتی به خانه برگشتید، دوباره همان اعلان ظاهر می ‌شود که پیشنهاد می ‌کند برای شنیدن ادامه پادکست به تلویزیون یا بلندگو متصل شوید.

تکنولوژی ساخت این کار سه لایه است. ابتدا گوشی هوشمند شما با استفاده از بلوتوث، Wi-Fi  و UWB متوجه می شود که چه دستگاه هایی در نزدیکی شما هستند. لایه دوم قابلیت های این دستگاه ها را تشخیص می دهد تا بفهمد کدام یک برای محتوایی که در حال پخش آن هستید مناسب تر است. لایه سوم و نهایی نحوه عملکرد کل سیستم را بر اساس تعامل شما با این دستگاه ها تنظیم می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.