بررسی, ساعت هوشمند

اپل واچ و بیماران پارکینسون

Apple Watch

به زودی اپل واچ به بیماران پارکینسون کمک خواهد کرد..

شکی نیست که اپل واچ یکی از محبوب ‌ترین گجت های پوشیدنی‌ دنیاست. همچنین نمی‌توان انکار کرد که تاثیر مثبت مستقیمی روی زندگی کاربران استفاده کننده از خود داشته و به وسیله روش های مختلف، جان افراد بسیاری را نجات داده و زندگی دوباره به آن ها بخشیده است. نظرات مختلفی شامل تمجید و انتقاد از اپل و گجت هایش همواره بیان می شود، اما تمام داستان های موفقیت آمیز پیرامون اپل واچ سزاوار توجه هستند.

اپل واچ دارای ویژگی های خوب بسیاری است، اکنون نیز ویژگی جدید دیگری برای این گجت پوشیدنی برتر معرفی شده که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

به تازگی  FDA تأییدیه ای را برای استفاده از Apple Watch جهت نظارت بر بیماران پارکینسون صادر کرده است. به گزارش رویترز، این مجوز به شرکت Rune Labs که یک استارت ‌آپ بهداشتی مستقر در سانفرانسیسکو می باشد، اعطا شده است تا نرم ‌افزار ویژه ‌ای را روی اپل واچ برای ردیابی علائم پارکینسون اجرا کند.

نرم افزار مورد بحث می تواند علائم رایج بیماری مانند لرزش، حرکت غیر ارادی یا آهسته، سفتی و تعادل ضعیف و غیره را تشخیص داده و ردیابی کند. حتما به یاد دارید که اپل در سال ۲۰۱۸ نرم افزار تشخیص سقوط شدید را به اپل واچ سری ۴ خود اضافه کرده و متعاقباً این نرم افزار را به عنوان بخشی از ResearchKit منبع باز خود منتشر کرد.

انتشار منبع باز این نرم افزار توسط اپل به توسعه دهندگان این امکان را داد تا از  API اختلال حرکتی  برای ایجاد برنامه ها و راه حل هایی در  watchOS  جهت ردیابی بیماری های مختلف که معمولا با علائمی شامل ناهنجاری های حرکتی همراه بوده و ظاهر می شوند، استفاده کنند.

استفاده از ابزارهای پوشیدنی برای ردیابی چنین اختلالاتی جدید نیست، اما راه حل شرکت Rune Lab  اولین راه حلی می باشد که برای کاربردهای تجاری طراحی شده است. روش کار این ویژگی به این صورت است که اپل واچ به وسیله اپلیکیشنی مختص به این کار، وضعیت بیمار را در یک دوره معین ردیابی می کند و به پزشکان و متخصصان اجازه می دهد به داده هایی که در طی دوره از بیمار جمع آوری کرده است، دسترسی داشته باشند.

البته، این برنامه محدودیت‌ های خود را دارد، اما به گونه ‌ای طراحی شده است که به عنوان مکملی برای معاینه پزشکی عادی و حضوری عمل کند. البته شایان ذکر است این اولین ویژگی اپل واچ نیست که به تایید FDA  می رسد؛ در اوایل ماه جاری، مرجع گفته شده ویژگی AFib History این گجت پوشیدنی را تایید کرد. این مشخصه به افراد ۲۲ ساله و بالاتر اجازه می‌ دهد تا از اپل واچ برای نظارت بر وضعیت قلب خود استفاده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.