بررسی, موبایل

بررسی گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو

بررسی گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو

بررسی گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو

یک گوشی عالی برای رقابت بین گیمرها، اما با چند لبه خشن و ناهموار!

نظر ما

برای بازی و سرگرمی، Xiaomi Black Shark 5 Pro  یک برنده و گزینه مناسب است. این گوشی دارای پردازنده ای پیشرفته، حالت بازی مفید و تریگرهای جمع شونده است که مزیت بزرگی در بازی های رقابتی ارائه می دهد. با این حال، هنگامی که سعی می کنید از آن به عنوان یک موبایل در زندگی روزمره استفاده کنید، لبه های خشن اش خودنمایی می کنند. عمر باتری این گوشی کمی ناامید کننده است، به طوری که مکرر بیش از حد گرم می شود، و دوربین ها هم ویژگی جدیدی برای ارائه ندارند.

مزایا: +دکمه های متحرک گیمینگ، +شارژ سریع، +پردازنده قدرتمند

معایب: -عمر باتری ضعیف، -بسیار داغ می شود، -بدون جک هدفون

بررسی دو دقیقه ای

اگر در حال خواندن این مقاله به جهت بررسی شیائومی بلک شارک ۵ پرو هستید، ما بنا را بر این می گذاریم که شما به دنبال خرید یک گوشی مخصوص گیمینگ هستید. اگر به دنبال چنین دستگاهی که همراه با نرم افزارها و ترفندهای سخت افزاری اضافی برای ایجاد یک بازی جذاب باشد نیستید، به شما توصیه می کنیم به سراغ مقالات و بررسی گوشی های دیگر در سایت ما بروید. این پیشنهاد ما به این دلیل است که  Black Shark، مانند بسیاری از بهترین گوشی‌ های بازی دیگر، برای پخش عناوین موبایل عالی است، اما زمانی که به عنوان یک گوشی هوشمند روزمره به کار می رود، دچار مشکلاتی می ‌شود. پس اگر بازی و گیمینگ جزوی از کار و زندگی روزمره شما نیست، بهتر است از انتخاب چنین دستگاه‌ هایی اجتناب کنید.

این گوشی قدرتمندترین عضو نسل پنجم گوشی های بلک شارک است. با این که این مدل توسط شیائومی تولید می شود، اما هم غول فناوری چینی و هم زیربرند گیمینگ آن، رابطه خود را کم اهمیت جلوه می دهند. (بلک شارک رسما شرکتی جداگانه است) البته یک ورژن Black Shark 5 استاندارد نیز عرضه شده که دوربین اصلی آن با وضوح پایین‌ تر، چیپست کمی ضعیف ‌تر و تنظیمات حافظه و رم پایین ‌تر را ارائه می ‌دهد؛ در نتیجه همین خصوصیت موجب قیمت کمتر آن شده است.

میزان و قدرت عملکرد مهم ترین ملاک انتخاب است و این نکته در مورد تمام گوشی های گیمینگ صدق می کند. قدرت عملکرد Xiaomi Black Shark 5 Pro نقطه قوت اصلی و دلیل خرید آن است، زیرا این امر تضمین می کند که می تواند عناوین برتر را در بالاترین تنظیمات گرافیکی خود بدون هیچ مشکلی اجرا کند. در قلب این دستگاه یک اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قرار دارد که با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می ‌شود. این ترکیبی است که طبق تجربه ما، عملکرد فوق ‌العاده‌ای در هنگام بازی ارائه می ‌دهد.

وجود دکمه های فیزیکی پاپ آپ در امتداد لبه سمت راست گوشی که می تواند عملکردی را برای بازی شما تعیین کند، کمک می کند تا گوشی هوشمند شما به دستگاهی تبدیل شود که بیشتر شبیه به یک دسته یا کنترلر بازی باشد. این ویژگی در بازی ها باعث ایجاد یک مزیت عالی می شود. دکمه های محرک پاپ آپ از زمان Black Shark 4 Pro به وجود آمدند ، اما چیزی که به نسل های بعدی منتقل نشد و جای آن خالیست، جک ۳.۵ میلی ‌متری برای صدای سیمی از طریق هدفون است. این مشکل ممکن است باعث ناراحتی کاربر شود، زیرا هدفون ها و میکروفون های سیمی می توانند کیفیت صوتی بهتری را برای بازی نسبت به مدل های بی سیم آن ارائه دهند. راه حل پیشنهادی ما این است که یک آداپتور USB-C بخرید و هدفون سیمی تان را از طریق تنها درگاه باقیمانده به وسیله مبدل به گوشی متصل کنید.

در بالا اشاره کردیم که گوشی هنگام گیمینگ به مشکل بر نمیخورد و این موضوع نشانگر این است که هنگام بازی به تاخیری در عملکرد و پاسخگویی از طریق گوشی برنخواهیم خورد. با این حال، Black Shark 5 Pro  در طول بازی های فشرده با مشکلاتی روبرو می شود. نکته اصلی این است که مانند سایر گوشی ‌های دارای اسنپدراگون ۸، دستگاه به ‌طور باورنکردنی داغ می ‌شود، همچنین سیستم خنک ‌کننده داخلی که Black Shark در اینجا ارائه کرده برای مقابله با نیازهای یک بازی فشرده کافی نیست. علاوه بر این، تخلیه قابل توجه شارژ باتری توسط این چیپست رده بالا وجود دارد. اگرچه باتری Black Shark Pro 5 حتی در یک استفاده عادی،  آنقدر که ما انتظار داشتیم دوام نیاورد.

بنابراین، عمر باتری Black Shark 5 Pro به اندازه کافی مناسب نیست. اما یک ویژگی دیگر از نسخه قبلی وجود دارد که تا حدی آن را جبران می کند. این ویژگی شارژ سریع ۱۲۰ واتی است که توانایی شارژ کامل گوشی را تنها در ۱۵ دقیقه ارائه می دهد که فوق العاده چشمگیر است. همانطور که در ابتدای بررسی گفتیم، بلک شارک ۵ پرو از جهات مختلفی کاملاً شبیه مدل قبلی اش است، اما این گوشی دارای چند تغییر جزیی هم می باشد که در ادامه مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت. مدل جدید طراحی ساده‌ تر، بازی محوری کمتر و همچنین دوربین اصلی بهتر، دوربین ماکرو بهبود یافته و نرم‌افزار بی عیب و نقصدارد. اگرچه برخی پسرفت های قابل توجه و عجیب نیز مانند استفاده ۵ Pro  از صفحه نمایش  OLED  به جای نمایشگر Super AMOLED در ۴ Pro  و وجود دامنه بهتر گزینه های ذخیره سازی و رم در ۴پرو، در مقایسه بین این دو دیده می شود.

بنابراین اگر قبلاً گوشی گیمینگ بلک شارک شیائومی را خریده اید، بدانید که ۵ پرو ارتقاء چندانی ارائه نمی دهد و اگر بتوانید مدل قبلی یعنی ۴پرو را با قیمت مناسب پیدا کنید، قطعاً ارزش بررسی و خرید دارد. اما این نکته هم حائز اهمیت است که همه افراد دیگر در بازار دستگاه های گیمینگ، بهتر است Black Shark 5 Pro را جزو گزینه های خود داشته باشند.

قیمت و در دسترس بودن  Xiaomi Black Shark 5 Pro

شیائومی بلک شارک ۵ پرو روز ۸ ژوئن در سطح جهانی عرضه شد و تاریخ فروش آن تنها یک روز پس از معرفی اش بود.

قیمت این گوشی از ۷۹۹ دلار / ۶۳۹ پوند شروع می شود و این قیمت برای مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. دو پیکربندی دیگر با مشخصات: ۱۲ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت که قیمت آن ۸۹۹ دلار / ۷۲۹ پوند است و ۱۶ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت، با قیمت ۹۹۹ دلار / ۸۰۹ پوند وجود دارد. (ما گزینه میانی را آزمایش کردیم.) با توجه به اینکه Black Shark 5 از ۵۴۹ دلار / ۴۳۹ پوند برای ۸ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت شروع می شود و حداکثر گزینه ۱۲ گیگابایتی / ۲۵۶ گیگابایتی آن فقط ۶۴۹ دلار / ۵۲۹ پوند است، از آنجایی که تمام مشخصات مهم مدل گران قیمت خود را دارد، ما نمی توانیم احساس کنیم که این معامله بهتری است. برای درک بیشتر مثلا، Black Shark 4 Pro  با قیمت ۵۷۹ دلار / ۴۸۹ پوند (بسیار ارزان تر) شروع شد، در حالی که Nubia Red Magic 7 با قیمت ۶۲۹ دلار / ۵۲۹ پوند / ۹۰۰ دلار استرالیا شروع شد. بنابراین بلک شارک از چندین گوشی گیمینگ هم دوره خود گران تر است.

طراحی شیائومی بلک شارک ۵ پرو

هر سال که می‌ گذرد، گوشی ‌های جدید بلک شارک به سمت سادگی رفته و با طراحی‌ های زاویه ‌دار، پترن های LED  و لبه‌ های منحنی، ویژگی های ظاهری ساده و معمولی ای را ارائه می دهند. Black Shark 5 Pro  گام بعدی در این تکمیل این جریان است. در واقع، پشتی عقب و پنل LED کوچک را که بردارید چیزی شبیه به یک گوشی اندرویدی میان رده استاندارد، با برآمدگی دوربین مستطیلی در پشت، دکمه تنظیم صدا در سمت چپ، دکمه پاور و ترکیبی از اسکنر اثر انگشت خواهید داشت. در سمت راست نیز یک پورت USB-C دقیقاً در همان نقطه ای که در هر گوشی دیگر وجود دارد قرار گرفته است.

البته استثنائا دو اسلایدر هستند که در امتداد لبه سمت راست دستگاه قرار دارند، یکی در بالا و دیگری در پایین. با یک تکان کوتاه، دکمه های محرک کوچکی ظاهر می ‌شوند که آماده استفاده در گیمینگ هستند (و چند عملکرد دیگر، مانند شاتر برای دوربین).

این دکمه های محرک فیزیکی بیرون زده و جمع شونده احتمالاً بهترین تکرار از ویژگی محبوب گوشی های مختص بازی هستند که دیده ایم. برخی از دستگاه ها نقاط لمسی را انتخاب می کنند که با انگشت خود به آنها ضربه می زنید. برخی دیگر با صفحه نمایش لبه خمیده در این زمینه به شما کمک می کنند. اما شیائومی مسیر دکمه های محرک‌ فیزیکی را آغاز کرده است. استفاده از این دکمه های محرک فیزیکی بسیار ساده، جذاب و راحت است. همانطور که در برخی از دستگاه‌های Black Shark و Poco دیده می‌ شود، هنگام بازی، نتایج بسیار مطمئن‌ تری نسبت به سایر گزینه ‌های گفته شده در بالا ارائه می ‌دهد.

فقدان جک هدفون ۳.۵ میلی متری برای داشتن صدا از طریق سیم همه را ناراحت نمی کند، زیرا هدفون های بی سیم (یا آداپتورهای  USB-C) اکنون رایج شده اند. با این حال، گیمرهای حرفه ای که دوست دارند برای تأخیر کمتر و کیفیت بهتر هدفون یا میکروفون سیمی داشته باشند، آن را از دست خواهند داد. Black Shark 5 Pro یک گوشی سنگین با وزن ۲۲۰ گرم است و با ابعاد  ۱۶۳.۹×۷۶.۵×۹.۵  میلی ‌متر، ضخامت آن نسبت بسیاری از گوشی‌ های امروزی برجسته است. اما با توجه به طراحی بسیاری از گوشی های بازی، این دستگاه نسبتا سبک وزن به نظر می رسد.

نمایشگر شیائومی بلک شارک ۵ پرو

صفحه نمایش Black Shark 5 Pro پسرفت عجیبی را نسبت به دستگاه غیر پرو و مدل های نسل ۴ نشان می دهد و این به این دلیل است که “فقط” یک پنل OLED است، نه Super AMOLED از سری ۴ و نه AMOLED از نوع استاندارد Black Shark 5. در استفاده، این بدان معنی است که رنگ ها با وضوح کمتر نمایش داده می شوند و کنتراست کمی بد است اگرچه مسلما تفاوت ها جزئی ست. البته این موارد را فقط با مقایسه گوشی های مختلف در کنار هم متوجه تفاوت ها خواهید شد و ما به شما یقین می دهیم که صفحه نمایش برای اهدافش خوب عمل می کند.

سایز ۶.۶۷ اینچ، اندازه پنل برای یک گوشی گیمینگ بسیار استاندارد است و از آنجایی که انگشتان شما در اینجا به جای فضای روی صفحه، روی تریگرهای فیزیکی کنار گوشی قرار می ‌گیرند، در نتیجه نمایشگر Black Shark Pro 5 فضای بیشتری را برای بازی فراهم می ‌کند. البته توجه داشته باشید که یک دوربین سلفی هم در فضای جلوی نمایشگر قرار دارد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ می باشد که در اکثر گوشی های اندرویدی شاهد این رزولوشن بوده ایم، اما نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز (به این معنی که تصویر ۱۴۴ بار در ثانیه به روز می شود) کمی بالاتر از اکثر گوشی های اندرویدی است. به این ترتیب، در بازی‌هایی که از نرخ فریم فوق ‌العاده بالا پشتیبانی می ‌کنند، متوجه خواهید شد که حرکت روان تر است و برای پیمایش منوها و برخی برنامه ‌های غیربازی نیز این ویژگی احساس می شود.

دوربین های شیائومی بلک شارک ۵ پرو

بعید به نظر می رسد که یک گوشی مختص بازی را برای دوربین های آن بخرید، اما این روزها برای هر گوشی هوشمندی مهم است که مجموعه ای مناسب از دوربین ها داشته باشد. در گذشته، ما از تجربه عکاسی ارائه شده توسط برخی از گوشی‌ های بلک شارک به طور مثبتی شگفت ‌زده شدیم، اگرچه از برخی گوشی‌ های دیگر هم رده آن نیز ناامید شده‌ بودیم.

بلک شارک ۵ پرو دارای سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی  f/1.8، سنسور ۱۳  مگاپیکسلی f/2.4 فوق عریض و دوربین ۵ مگاپیکسلی f/2.5 تله ماکرو است. در آخرین مورد گفته شده (دوربین تله ماکرو) از نوعی لنز استفاده می کند که تنها شیائومی تاکنون از آن استفاده کرده است و به شما امکان می دهد از فاصله دور عکس های ماکرو (کلوزآپ) بگیرید. ما از طرفداران بزرگ این نوع دوربین هستیم! در هر صورت، دوربین های این گوشی بلک شارک برای عکاسی و پست کردن در رسانه های اجتماعی، اسکن اسناد یا گرفتن سلفی های عجیب و غریب مناسب هستند.

ما با فوکوس خودکار کمی مشکل داشتیم، مخصوصاً در حالت ماکرو که در مواردی به نظر می رسید در برابر تمرکز واقعی روی سوژه ها عمل نمی کند. اما تنظیم مجدد شات معمولاً این مشکل را برطرف می کند. سنسور دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل است. این دوربین عملکرد خوبی داشت، اما متوجه شدیم که تصاویر برای سلیقه ما کمی تاریک هستند. حالت پرتره تا حدودی راه حلی را ارائه می‌ دهد، اگرچه تاری پس ‌زمینه مصنوعی آن در تار کردن موهای ما بیش از حد مشتاق بود!

ضبط ویدیو در این گوشی تا ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است و هیچ ۸K وجود ندارد، حتی اگر چیپست از آن پشتیبانی کند. با این حال، قطعا شما برای فیلم برداری حرفه ای این گوشی را انتخاب نمی کنید، پس می توان تا حدودی موضوع گفته شده را نادیده گرفت.Black Shark 5 Pro  قابلیت اسلوموشنی را ارائه می دهد که تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه می رسد و با اکثر حالت های اسلومو دستگاه های دیگر قابل مقایسه است. توجه داشته باشید که برنامه دوربین چند حالت اضافی مانند Night، Time-lapse و حالت ویدیوی Vlog شیائومی را ارائه می دهد. اما شما به اندازه ابزارهای نرم افزاری که ممکن است در دستگاه دیگری پیدا کنید، در این گوشی دریافت نمی کنید. باز هم تاکید میکنیم که Black Shark  یک گوشی است که به طور خاص برای گیمرها طراحی شده و قیمت آن در حالت عادی کم نیست و اگر دارای ویژگی های دوربین درجه یک نیز باشد قطعا جزو گوشی های لوکس خواهد شد و خرید آن برای همه افراد مقدور نمی شود.

عملکرد و مشخصات شیائومی بلک شارک ۵ پرو

یکی از انتظارات اصلی یک گوشی گیمینگ قدرت است و Xiaomi Black Shark 5 Pro دقیقاً آن را از طریق قرار دادن چیپست رده بالای اسنپدراگون ۸ نسل ۱، همراه با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم برای بازی و سایر کارهای فشرده برآورده می کند. این گوشی با قرار گرفتن در تست بنچمارک  Geekbench 5، امتیاز چند هسته ای ۳۵۳۱ را به دست آورد. بلک شارک ۵پرو یکی از قدرتمندترین گوشی‌های مجهز به این چیپست است که گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ را با ۱۰۰ امتیاز و گوشی‌های شیائومی ۱۲، وان پلاس ۱۰ پرو و ​​اوپو فایند ایکس ۵ پرو را با امتیاز بیشتری پشت سر گذاشته است.

مشکل جزئی این است که تراشه های اسنپدراگون رده بالا می توانند در اثر استفاده بسیار داغ شوند و نسل ۸ ۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها یک بازی  Apex Legends Mobile، یک بار کوتاه به شارژر وصل شده یا ۱۰ دقیقه وقت گذرانی در برنامه های رسانه های اجتماعی باعث می شود Black Shark 5 Pro واقعاً بسیار گرم شود. برخی از گوشی ‌های بازی با گنجاندن سیستم‌ های خنک‌ کننده داخلی این مشکل را برطرف می‌کنند، اما به نظر نمی‌ رسد شیائومی بلک شارک ۵ پرو چیز زیادی در این زمینه ارائه دهد. شاید این شرکت امیدوار است که شما خنک کننده clip-on آن را بخرید.

با این حال، اگر بتوانید به گرمای گوشی خود توجه نکنید، بلک شارک ۵ پرو یک هیولای گیمینگ فوق العاده بوده و با ویژگی های متعددی که ترکیبی از آن برای ارائه یک تجربه عالی کافی است ارائه می شود. پردازنده آن به شما امکان می دهد بالاترین تنظیمات گرافیکی را بارگذاری کنید. صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی به شما امکان می دهد از گیم پلی روان لذت ببرید. دکمه های محرک به شما برتری قابل توجهی در بازی های رقابتی می دهند و بلندگوها آن صدایی بسیار بلند و واضح دارند.

نرم افزار Xiaomi Black Shark 5 Pro

در حالی که Black Shark ممکن است روابط خود را با شیائومی کمی مخفی نگه دارد، بازی در مشاهده نرم افزار ادامه خواهد داشت. سیستم عامل اجرا شده روی نرم افزار این گوشی اندروید ۱۲ می باشد و کاملا آپدیت شده است. رابط کاربری بلک شارک پرو۵ Joy UI13 است که جالب است بدانید این رابط کاربری منحصرا برای خط تولید این گوشی است. رابط کاربری Joy UI جهت استفاده در گیمینگ طراحی شده است و در بهتر نشان دادن بازی و کیفیت آن نقش بسزایی دارد.

از نکات منفی نرم افزاری این گوشی می توان به این موارد اشاره کرد که مثلا: بخش اعلان نشان می دهد که محرک ها در موقعیت پاپ آپ خود قرار دارند حتی زمانی که نیستند و برنامه های پس زمینه (از جمله پخش کننده های موسیقی) به طور تصادفی خاموش می شوند. این مورد آخر ممکن است در واقع یک ویژگی باشد، اما نمی ‌توانیم مطمئن باشیم که گوشی سریع برنامه ‌های پس ‌زمینه را خاموش می ‌کند، حتی زمانی که ما از آن درخواست نکرده‌ایم و گاهی اوقات این شامل برنامه ‌هایی می ‌شود که واقعاً در حال استفاده از آن ها بودیم! (مانند Spotify).

اما نکات مثبتی نیز وجود دارد. برای مثال با تمام گیم پدها سازگاری دارد. می توان گفت در هنگام گیمینگ تمام قدرت گوشی به آن بازی اختصاص داده می شود. یکی از مهم ترین آن ها وجود Shark Space است، یک برنامه از پیش نصب شده که وقتی آن را باز می کنید، چرخ فلکی از تمام بازی های نصب شده روی دستگاهتان به شما نشان داده می شود. پخش عناوین از طریق برنامه گزینه های اضافی زیادی را ارائه می دهد. می ‌توانید اعلان‌ ها یا تماس ‌ها را بی ‌صدا یا محدود کنید، تعادل بین قدرت پردازش و صرفه‌جویی در باتری را تنظیم کنید، تریگر‌ها را ترسیم کنید و بسیاری از کارهای مشابه دیگر را انجام دهید. این کارها می تواند به شما کمک کند تا تجربه بازی خود را تا حد زیادی بهبود بخشید، اما مشکلات گرمای بیش از حد گوشی را کاملاً جبران نمی کند.

عمر باتری  Xiaomi Black Shark 5 Pro

متأسفانه، عمر باتری شیائومی بلک شارک ۵ پرو بسیاری از نکات مثبت دستگاه را از بین می برد. باتری ۴۶۵۰ میلی ‌آمپر ساعتی موجود در این گوشی برای یک گوشی گیمینگ عالی نیست و اکثریت آن‌ها ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعت هستند. با این حال، ما نباید احساس کنیم که کمبود ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی به تنهایی برای ۵ پرو کافی ست تا عمر باتری مناسبی نداشته باشد بلکه موارد دیگری نیز تاثیرگذار هستند.

با شروع و ادامه بازی در این گوشی باتری خیلی زود شارژ تخلیه می کند و سرعت کم شدن شارژ آن از سایر گوشی های دیگر که ما تست کرده ایم بیشتر است. مشکل گرم شدن بیش از حد را هم به آن اضافه کنید. اما حتی در استفاده منظم و معمولی روزانه، از اینکه باتری Black Shark 5 Pro چقدر سریع تخلیه می ‌شود، ناامید شدیم، اگر خوش شانس هم باشید در نهایت با یک بار شارژ کامل به یک روز استفاده از آن خواهید رسید. چند بازی مانند Call of Duty Mobile  را در وقت ناهار بازی کنید آن گاه متوجه خواهید شد که باید با عمر باتری برای تمام روز خداحافظی کنید. ترکیبی از صفحه نمایش روشن، پردازنده قدرتمند، اتصال ۵G  و نرخ تازه سازی بالا، همگی عوارض سنگینی بر باتری ۵ پرو دارند. قطع کردن بال‌های این ویژگی‌ها مثلاً با رفتن به تنظیمات برای کاهش نرخ تازه ‌سازی یا کاهش روشنایی صفحه  ممکن است به شما کمک کند چند ساعت شارژ بیشتر داشته باشید، اما این یک راه حل ایده آل نیست.

نکته مثبت این است که اگر باتری به سرعت خالی شود، به همان سرعت و حتی سریع ‌تر گوشی هم شارژ و هم روشن می ‌شود: شیائومی بلک شارک ۵ پرو، مانند نسل قبلی و برادرش، ۱۲۰ وات شارژ می ‌شود. این بدان معناست که اگر کاری با گوشی انجام ندهید، تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا Black Shark 5 Pro دوباره به حالت کامل برسد. اغراق کردن در اینکه چقدر این ویژگی برای کاربران خاصی مفید خواهد بود سخت است. قراردادن گوشی برای شارژ در حین حمام صبحگاهی، دستگاه را به شارژدهی کافی می رساند تا شما در طول روز بتوانید از آن بهره ببرید.  یا اگر عصر در حال نوشیدن آبمیوه هستید همان ۵ دقیقه زمان برای وصل کردن گوشی تان به شارژ و رسیدن به شارژدهی مناسب کافیست.

آیا باید شیائومی بلک شارک ۵ پرو بخرید؟

بخرید اگر…

شما می خواهید رقابتی بازی کنید

Black Shark  با تریگرهای جمع شونده و عملکرد عالی خود، واقعاً در بازی های آنلاین رقابتی برتری دارد.

شما گوشی ای نمی خواهید که از نشان دادن آن به افراد خجالت بکشید

برخی از گوشی‌ های بازی دارای طراحی‌های نسبتاً عجیب و بد هستند، اما خوشبختانه Black Shark 5 ظاهری ساده دارد (گرچه که هنوز دارای پنل LED هست) که برای بسیاری جذاب خواهد بود.

شما طرفدار فست شارژ هستید

اگر تا آخرین لحظه فراموش می کنید که گوشی خود را شارژ کنید، شارژ ۱۲۰ واتی Black Shark 5 Pro برای شما مناسب خواهد بود.

آن را نخرید اگر…

شما برای مدت زمان طولانی بازی می کنید

در حالی که گوشی  Black Shark 5 Pro برای بازی‌های کوتاه بسیار مناسب است، کسانی که می‌خواهند چندین ساعت بازی کنند ممکن است با مشکل داغ شدن بیش از حد دستگاه و تخلیه باتری مواجه شوند.

شما از ابزارهای صوتی سیمی استفاده می کنید

Black Shark  جک صدا را در این گوشی حذف کرده است، شما می توانید فقط یک دستگاه  خواه هدفون یا میکروفون را وصل کنید، مگر اینکه اسپلیتر بخرید یا از صدای سیمی به وسیله مبدل استفاده کنید.

شما به ۴پرو بیشتر علاقه دارید

شیائومی پیشرفت‌ های زیادی در بلک شارک ۵ پرو ارائه نکرده است و ۴ پرو قدیمی ‌تر کمی ارزان ‌تر نیز هست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.