اخبار, تکنولوژی, لپتاپ

امتیاز بنچمارک مک بوک پرو اپل با M2 Max در Geekbench

امتیاز بنچمارک مک بوک پرو اپل با M2 Max در Geekbench

به جرات می توان گفت که با نزدیک شدن به پایان سال، دیگر امسال مک بوک جدیدی عرضه نخواهد شد. اما مدل‌ های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک ‌بوک پرو که در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، هنوز در انتظار ارتقا هستند و طبق گزارش ها عرضه آن تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است. انتظار می ‌رود مدل ‌های مک ‌بوک پرو آینده در عین حفظ طراحی، دارای سیلیکون ارتقا یافته اپل با مدل M2 Pro و M2 Max SoC باشند و اکنون نتایج بنچمارکی وجود دارد که نشان می دهد تراشه های جدید آینده چقدر قدرتمندتر خواهند بود.

بنچمارک های عملکرد Apple M2 Max از طریق Geekbench به بیرون درز کرد

اشخاصی در حال انجام تست های عملکرد Geekbench بر روی مدل های آینده مک بوک پرو با تراشه M2 Max هستند و بر اساس نتایج لیست شده در پایگاه داده Geekbench، ما ایده خوبی از آنچه باید انتظار داشته باشیم، داریم.

MacBook Pro M2 Max عملکردها را به صورت قابل توجهی نسبت به M1 Max قبلی افزایش می دهد. آخرین نتایج نشان می دهد که مک بوک پرو آینده با M2 Max امتیاز ۲۰۲۷ در عملکرد تک هسته ای و ۱۴۸۸۸ در عملکرد چند هسته ای را کسب کرده است. این رقم حتی بالاتر از لیست قبلی Geekbench در ماه نوامبر است، جایی که M2 Max امتیاز ۱۸۵۳ را در تست تک هسته ای و ۱۳۸۵۵ را در عملکرد چند هسته ای کسب کرد.

M2 Max می تواند مدل های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو را در سال ۲۰۲۳ تامین کند

بدیهی است که این دستگاه ها و مدل ها، مک های جدید هستند زیرا شناسه هایشان با هیچ مدل موجودی مطابقت ندارند. از این رو، ممکن است این مدل مک بوک پرو ۱۴ یا ۱۶ اینچی باشد که انتظار می رود اپل سال آینده عرضه کند.

لیست Geekbench نشان می دهد که این چیپست، تراشه Apple M2 است که دارای ۱۲ هسته با سرعت کلاک ۳.۶۸ گیگاهرتز است. این تراشه همچنین دارای ۹۶ گیگابایت حافظه یکپارچه است. این نیز با تست قبلی مطابقت دارد، اما سرعت ساعت در تست قبلی حداکثر ۳.۵۴ گیگاهرتز بود.

۱۴ تا ۲۲ درصد افزایش عملکرد مورد انتظار نسبت به تراشه Apple M1 Max

از جهت مقایسه، نسخه ابتدایی M1 Max در سال گذشته به امتیاز ۱۷۴۶ در تست تک هسته ای و ۱۲۱۵۵ در عملکرد چند هسته ای در همان تست سی پی یو Geekbench 5 رسید. M1 Max قدرت مک استودیو را تامین می کند و دارای ۱۰ هسته CPU با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز است.

اگر نتایج لو رفته Geekbench را دقیق فرض کنیم (اغلب اینطور نیست)، M2 Max نسبت به مدل قبلی تقریباً در حدود  ۱۴الی ۲۲٪ در عملکرد چند هسته ای، ارتقاء خواهد داشت.

در مورد M2 Pro، مشخص نیست که نسخه میانی اپل سیلیکون چقدر قدرتمند خواهد بود. با این حال بر اساس اولویت، احتمالاً یکی از آنهایی است که مک بوک پرو را تامین می کند. تراشه M2 معمولی که مک بوک ایر ۲۰۲۲ عرضه شده در امسال را تامین می کند، عملکردی حدود ۱۱ درصد بهتر نسبت به M1 مک بوک ایر ارائه می دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.