بررسی, لپتاپ

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ برای طراحی گرافیکی

بهترین لپ تاپ ها 2022 برای طراحی گرافیکی

با بهترین لپ تاپ ها برای طراحی گرافیکی خلاق باشید

به بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی نیاز دارید؟ ما تعدادی از بهترین لپ تاپ هایی را که برای ایجاد طرح‌ های خیره‌ کننده بدون تأثیر بر عملکرد نیاز دارید در این مقاله آزمایش، بررسی و رتبه ‌بندی کرده‌ ایم.

هنگامی که از نرم افزار طراحی گرافیک، ویرایشگرهای عکس و نرم افزار مدل سازی و رندر سه بعدی استفاده می کنید، عملکرد بسیار مهم است. این برنامه‌ های خلاقانه با منابع فشرده می ‌توانند فشار جدی بر رایانه یا لپ ‌تاپ شما وارد کنند و جریان خلاقیت شما را در مسیر خود متوقف کنند. بنابراین حفظ روند طراحی برای ارائه به موقع، نیازمند یک لپ تاپ با قدرتی برابر با اسب بخار واقعی است تا نرم افزار شما را به خوبی اجرا کند.

بهترین لپ ‌تاپ‌ ها برای طراحان گرافیک باید با رم مناسب، یک CPU سریع و یک GPU قدرتمند ارائه شوند. همچنین صفحه نمایشی با رزولوشن بالا باید داشته باشند که طیف رنگی وسیعی را نمایش دهد که آن را به دقت منعکس کند. شما فضای ذخیره‌ سازی زیادی نیز احتیاج خواهید داشت؛ جفت کردن یک SSD با بهترین فضای ذخیره‌ سازی ابری عکس برای ایمن نگه ‌داشتن کار شما در حالت آفلاین و آنلاین ایده‌آل است.

برای اینکه نرم افزار هنری دیجیتال شما به خوبی اجرا شود، ما به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای طراحی گرافیک مناسب برای شما جست و جو کرده ایم. ما این لپ ‌تاپ ‌ها را با عوامل مختلفی مانند  CPU، GPU، کیفیت صفحه نمایش، پورت ‌های اتصال و عملکرد کلی مقایسه کرده‌ ایم. همچنین عمر باتری، ذخیره سازی و قیمت آن ها را نیز مورد ارزیابی قرار داده ایم.

برای آشنایی با این لپ تاپ ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های طراحی گرافیکی سال ۲۰۲۲ به صورت کامل:

۱.مک بوک پرو ۱۴ اینچی (۲۰۲۱)

مک بوک قابل حمل سبک و قدرتمند برای طراحی گرافیکی

مشخصات فنی

پردازنده: Apple M1 Pro هشت هسته ای/ M1 Max ده هسته ای، گرافیک: ۱۴ و ۳۲ هسته ای یکپارچه GPU، رم: تا ۶۴ گیگابایت، صفحه نمایش: صفحه نمایش ۱۴ اینچی  Liquid Retina XDR، فضای ذخیره سازی: تا ۸ ترابایت

نکات مثبت برای خرید

+ عملکرد عالی، + بهترین صفحه نمایش در بین لپ تاپ ها

دلایلی برای اجتناب از خرید

-صفحه نمایش ممکن است برای برخی کمی کوچک باشد

به لطف عرضه مک ‌بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به M1 Pro/ M1 Max (2021)،  MacBook Pro واقعاً تحول کامل خود را به عنوان یک لپ تاپ برای متخصصان خلاق ایجاد کرده است. و بله البته که این تغییر و تحولات مثبت شامل طراحان گرافیک نیز می شود.

این لپ تاپ با قدرت نفس گیر و عمر باتری به همان اندازه پر قدرت همه کاربران را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه اپل صفحه نمایش XDR  خود را با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت و طیف رنگی گسترده به این ترکیب اضافه می کند که برای طراحی گرافیکی ایده آل است. عمر باتری حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت است و صفحه نمایش، با نسبت کنتراست عظیم ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ خیره کننده است.

اسلات کارت  SD، یک پورت  HDMI، و سه درگاه Thunderbolt 4 (که همه آن ها به لطف شارژ MagSafe در دسترس هستند) همگی وجود دارند تا مطمئن شوید که به تمام تجهیزات جانبی مورد نیاز خود نیز دسترسی دارید.

۲.Dell XPS 17 (2021)

یک لپ تاپ قدرتمند و جذاب برای طراحی خلاقانه

مشخصات فنی

پردازنده: تا نسل یازدهم اینتل  Core i9-11980HK، گرافیک: تا NVIDIA GeForce RTX 3060  شش گیگابایت  GDDR6، رم: تا ۶۴ گیگابایت DDR4-3200  مگاهرتز، صفحه نمایش: صفحه نمایش: ۱۷.۰ اینچ FHD+ (1920 x 1200) InfinityEdge Non-Touch Anti Glare 500 Nit/  ۱۷.۰ اینچ UHD+ (3840 x 2400) InfinityEdge Touch Anti-Reflective 500 Nit، حافظه ذخیره سازی: تا ۴ ترابایت  M.2 PCIe NVMe

نکات مثبت برای خرید

+ عملکرد عالی، + طراحی زرق و برق دار و جذاب

دلایلی برای اجتناب از خرید

-نبود پورت

Dell XPS 17 (2021)  یک لپ تاپ پر قدرت است که می تواند تقریباً هر کار مرتبط با طراحی گرافیکی را انجام دهد.

وجود مشخصاتی همچون پردازنده Core i9 اینتل، ۶۴ گیگابایت رم و Nvidia RTX GeForce 3060 به این معنی است که حتی می توانید ویرایش ویدیوی ۴K  را با این دستگاه انجام دهید، به خصوص اگر آن را به صفحه نمایش UHD ارتقا دهید. پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا تجربه بازی روان را حتی برای بازی ‌های با گرافیک خیلی بالا تضمین می ‌کند. در آزمایش ما، این لپ تاپ به طور متوسط ​​حدود ۵۲ فریم در ثانیه در Metro Exodus  در ۱۰۸۰p  با همه چیز روی Ultra تنظیم شد.

به نوعی، تمام این عملکردها در یک دستگاه با ضخامت ۰.۷۷ اینچی به‌ طور شگفت ‌آوری جا می ‌گیرد. در حالی که XPS 17 قیمت بالایی دارد و می ‌تواند با چند پورت دیگر نیز عرضه شود، یک دستگاه عالی برای یک طراح حرفه‌ ای خلاق است.

۳.مک بوک پرو ۱۳ اینچی (M2, 2022)

مقرون به صرفه ترین مک بوک پرو برای طراحی گرافیکی

مشخصات فنی

سی پی یو: Apple M2 با پردازنده ۸ هسته ای، گرافیک: پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای یکپارچه، رم: ۸ گیگابایت تا ۲۴ گیگابایت، صفحه نمایش: صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با فناوری P3 و True Tone، فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت الی ۲ ترابایت SSD، ابعاد: (H x W x D) 30.41 x 21.24 x 1.56 سانتی متر

نکات مثبت برای خرید

+ تراشه M2 عملکردی عالی دارد، + عمر باتری عالی، + تقریباً بی صدا در حال استفاده

دلایلی برای اجتناب از خرید

-بدون طراحی جدید، -فقط دو پورت  Thunderbolt در آن وجود دارد

با داشتن مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل (M2, 2022) که عملکرد بهتری را در تست های CPU تک هسته ای و چند هسته ای نسبت به مدل قبلی یعنی M1 در طول آزمایش ما به دست آورده است؛ کوچکترین مک بوک پرو اپل از همیشه قدرتمندتر می باشد به خصوص برای کارهای فشرده مانند ویرایش ویدیو و طراحی های گرافیکی.

همچنین این لپ ‌تاپ امتیازی دو برابر بیشتر از Surface Laptop 4 مجهز به پردازنده Core i7-1185G7 اینتل کسب کرد و تقریباً دو ساعت بیشتر از مک بوک پرو ۱۳ اینچی M1 در تست عمر باتری ما دوام آورد. علاوه بر این، متوجه شدیم هنگامی که تحت فشار کار صدایی تولید نمی کند و همین باعث می شود حواس پرتی از فرآیند خلاقیت شما به حداقل برسد.

درست است که با به ‌روزرسانی طراحی جدید همراه نیست و ممکن است تا حدودی افرادی را که هوس داشتن لپ تاپی با ظاهر جدیدتر کرده ‌اند ناامید کند، اما افزایش عملکردش و این واقعیت که همان قیمت قبلی را حفظ کرده، می تواند این مسئله را جبران می ‌کند.

۴.مک بوک پرو ۱۶ اینچی (۲۰۲۱)

مک بوک قدرتمند برای طراحی گرافیکی با فضای زیاد صفحه نمایش

مشخصات فنی

سی پی یو: Apple M1 Pro 10-core/ M1 Max 10-core، گرافیک: یکپارچه ۱۶/۳۲ هسته ای GPU، RAM: تا ۶۴ گیگابایت، صفحه نمایش: ۱۶.۲ اینچی نمایشگر  Liquid Retina XDR، حافظه: تا ۸ ترابایت

نکات مثبت برای خرید

+ عمر باتری بسیار طولانی، + پورت های فراوان

دلایلی برای اجتناب از خرید

-چندان قابل حمل نیست

مک بوک پرو (۲۰۲۱) ۱۶اینچی یک دستگاه فوق العاده است و این موضوع تا حدودی به دلیل وجود تراشه فوق العاده قدرتمند M1 Pro یا M1 Max ( در صورت تمایل به ارتقا) می باشد. اما می توان گفت که این لپ تاپ ویژگی های بسیار بیشتری نیز ارائه می دهد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ اپل صفحه نمایش فوق العاده XDR دارد که کار کردن با آن لذت بخش است و عمر باتری شما را بدون کاهش سرعت در هنگام قطع برق به خوبی نگه می دارد. همچنین مجموعه خوبی از پورت ها را برای لوازم جانبی خود در این دستگاه خواهید یافت که شامل: Thunderbolt 4 (USB-C) 3x، HDMI، اسلات کارت  SDXC، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و  MagSafe 3 است.

صفحه نمایش این لپ تاپ، روشن و زیبا با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ است.

این مک بوک پرو ۱۶ اینچی دستگاه ارزانی برای طراحی گرافیکی نبوده و به اندازه برادر ۱۴ اینچی خود قابل حمل نیست، اما فضای صفحه‌ نمایش اضافی را برای کمک به گردش کارتان در آن خواهید داشت.

راهنمایی برای خرید بهتر

چگونه بهترین لپ تاپ ها را برای کارهای طراحی گرافیکی خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی، هیچ پاسخی وجود ندارد. با وجود بسیاری از دستگاه ها و مدل های موجود در بازار، بهترین ترفند این است که ابتدا نحوه استفاده از دستگاه را شناسایی کنید.

هیچ لپ ‌تاپ مختص طراحی گرافیکی وجود ندارد و همه چیز به کاری که انجام خواهید داد بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک سری ویژگی های پایه و ابتدایی باید حداقل مشخصات ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD را همراه با یکی از بهترین خدمات ذخیره سازی ابری عکس برای پشتیبان گیری در دستگاه مورد نظر جست و جو کنید. در حالت ایده‌ آل، نمایشگری را انتخاب کنید که دارای DCI-P3 برای تشخیص دقیق ‌ترین رنگ ‌های روی صفحه باشد.

از طرف دیگر، یک صفحه نمایش با پوشش sRGB با درصد بالا کافی است. دستگاهی با این قدرت به پیشرفت شما را در این زمینه کمک شایانی می کند.

قطعا حرفه ای ها و کاربران قدرتمند می خواهند دستگاه های قابل حملی را انتخاب کنند که قدرت و عملکرد را به همان اندازه که می خواهند افزایش دهند. برنامه ‌های طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator می‌ توانند بر سخت‌افزار تأثیر بگذارند، بنابراین مهم است برنامه‌ ای را انتخاب کنید که بتواند بدون هیچ تأخیری، اجرای نرم‌افزار را مدیریت کند. به دنبال مشخصات  RAM، CPU  و GPU خوب باشید و دستگاهی را در نظر بگیرید که فضای ذخیره سازی زیادی نیز ارائه می دهد.

بودجه یکی دیگر از عوامل انتخاب لپ تاپ مناسب برای گردش کار خلاقانه شما است. شما واقعاً می ‌توانید برای بهترین لپ ‌تاپ ‌های طراحی گرافیکی بیشترین هزینه را کنید، اما همیشه لازم نیست؛ به خصوص اگر بیشتر یک کاربر معمولی هستید یا با استفاده از ابزارهای کم ‌مصرف منابع یا ابزارهای آنلاین مانند برنامه طراحی Canva طراحی می ‌کنید.

مشخصات صفحه نمایش را بررسی کنید. به‌ عنوان یک طراح گرافیک، به ‌ویژه اگر با دستگاه های چاپی کار می‌ کنید، آنچه روی صفحه ایجاد می‌ کنید باید تا حد امکان به مانند یک مقاله تمام‌ شده، دقیق باشد. به دنبال مواردی باشید که طیف رنگی گسترده ‌ای دارند، مثلا به طور ایده‌آل دارای ۱۰۰% DCI-P3 هستند، اگرچه پوشش sRGB با درصد بالا برای استفاده عمومی ‌تر مناسب است. از آنجایی که مشخصات توصیه شده مشابه هستند، در صورت نیاز به نمایشگر دوم، بهتر است منابع مربوط به بهترین مانیتورها را برای طراحی گرافیکی بررسی کنید.

ما چگونه لپ تاپ ها را تست می کنیم

 ما زمانی که بهترین لپ ‌تاپ ‌ها را برای طراحان گرافیک آزمایش می ‌کنیم، فاکتورهای مختلفی را در نظر می ‌گیریم. این فاکتورها شامل کیفیت و عملکرد صفحه ‌نمایش می ‌شود که این دو مورد از مهم ‌ترین دارایی ‌ها برای کسانی که نرم‌ افزار طراحی گرافیک، ویرایشگرهای عکس، نرم‌ افزار مدل ‌سازی و رندر و سایر برنامه‌ های خلاقانه با شدت بالا را اجرا می ‌کنند، هستند.

به طور کلی، ما لپ تاپ هایی با حداقل ۱۶ گیگابایت رم انتخاب می کنیم، اگرچه دستگاه هایی با ۳۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱ ترابایت SSD و بالاتر ترجیح داده می شود. آن ها همچنین دارای آخرین نسل پردازنده های AMD، Intel  و Apple هستند.

برخی از دستگاه‌ هایی که ما ارزیابی کرده ‌ایم اغلب به ‌عنوان لپ ‌تاپ ‌های تجاری یا لپ ‌تاپ ‌های بازی به بازار عرضه می ‌شوند، ولی جای تعجب نیست، چرا که این ها باید بتوانند برنامه ‌های سخت‌افزاری را نیز بدون هیچ مشکلی مدیریت کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.