دسته بندی نشده

ویژگی‌های آی‌اواس ۱۵

آی‌او‌اس ۱۵

اگر iPhone 7 تا ۱۱ دارید ، این ویژگی های iOS 15 را دریافت نخواهید کرد!

وقتی اپل iOS 15 را معرفی کرد و بعداً یک نسخه بتا عمومی از آن را منتشر کرد ، بسیاری از ویژگی های جدید را به عنوان دلیل بروزرسانی از هر آنچه که iPhone فعلی شما در حال اجرای آن است ، اعلام کرد. از جمله مهمترین آنها می توان به طراحی مجدد مرورگر Safari ، خلاصه نوتیفیکیشن ها و فوکوس آن ، حالت پرتره FaceTime-ing ، Health ، Maps و Wallet اشاره کرد که دارای ویژگی های جدید مرسوم ، و موارد دیگر است.علاوه بر این ، اپل اعلام کرد که پشتیبانی بی دریغ از آیفون های قدیمی همچنان باقی است ، زیرا لیست گوشی هایی که برخی یا همه ویژگی های جدید iOS 15 را دریافت خواهند کرد ، از آیفون ۶s بسیار ضعیفی که در گذشته معرفی شد شروع می شود  بدیهی است که مردم هنوز در مورداش صحبت و از آن استفاده می کنند.

با این وجود ، کدام آیفون ها برخی از ویژگی های جدید iOS 15 را دریافت خواهند کرد؟

iOS 15 از iPhone 7 ، iPhone 8 ، iPhone 6s ،  iPhone X و iPhone SE تاحدودی  پشتیبانی می کند.

در اینجا همه ویژگی های جدید iOS 15  که  iPhone 6s  قدیمی، iPhone 7 ، iPhone 8 و iPhone X به دلیل عدم وجود چیپستA12 Bionic  به آنها دسترسی نخواهند داشت آمده است :

خانه ، دفتر ، هتل ، کلیدهای ماشین و کنترل های ورود بدون کلید از راه دور: اساساً همه ویژگی های برنامه Wallet برای iPhone های قدیمی ممنوع است.

صدای فضایی در طول FaceTime : صداها به گونه ای پخش می شوند که انگار از جهتی که در تماس قرار گرفته اند می آیند.(بسیار نزدیک و واضح)

حالت پرتره فیس تایم : حالت پرتره در FaceTime پس زمینه شما را تار می کند و تمرکز را روی شما قرار می دهد.

تشخیص لایو متن و اشیاء: با متن و اشیاء یا نشانه های شناخته شده در پیش نمایش دوربین ، عکس ها ، اسکرین شات، Quick Look و Safari تعامل خواهید داشت.

پردازش سریع گفتار روی دستگاه برای: سریعتر Siri ، تایمرها و آلارم های آفلاین ، تلفن ، پیام رسانی ، اشتراک گذاری ، راه اندازی برنامه ، کنترل پخش صدا و کنترل تنظیمات ، دیکته پیوسته گفتار و کلمات روی دستگاه.

کره زمین تعاملی: کره زمین سه بعدی تعاملی در Maps ، با رشته کوه ها ، بیابان ها ، جنگل ها ، اقیانوس ها و تمام جزئیات.

مسیرهای پیاده روی همه جانبه: مسیرهای گام به گام که در واقعیت افزوده نشان داده شده است.

تجربه تفصیلی شهرها با جزییات در نقشه: سان فرانسیسکو ، لس آنجلس ، نیویورک یا لندن از جزئیات بالایی برای جاده ها ، درختان ، ساختمانها یا مکانهای دیدنی برخوردار هستند.

پس زمینه متحرک جدید در اپلیکیشن وضعیت آب و هوا: منعکس کننده موقعیت خورشید ، ابرها یا بارش است.

بزرگنمایی در حالت میانبر ویدیویی  QuickTake: برای بزرگنمایی یا کوچک نمایی ، هنگام گرفتن ویدئو با حالت  QuickTake به بالا یا پایین سوئیپ کنید.

علاوه بر همه ویژگی های بالا ، هر دو مدل iPhone 6s و iPhone 7 ، ویژگی جدید Walking Steadiness را که با iOS 15 عرضه می شود دریافت نخواهند کرد. شامل الگوریتم های جدید  Mobility (پویایی) است که تعادل ، ثبات و هماهنگی را از طریق سنسورهای iPhone/watch ارزیابی می کند ، اما آیفون های قدیمی سنسورهای لازم را برای این کار ندارند. 

علاوه بر این ، آیفون ۶s  و  ۶s Plus هنگام گوش دادن با AirPods Pro و AirPods Max ، صدای فضایی با ردیابی پویای سر نیز دریافت نخواهند کرد. یا همانطور که اپل به طور خلاصه بیان می کند ، شما نمی توانید “موسیقی را با ارائه صدایی که هنگام چرخاندن سر خود به طور پویا تنظیم می شود” بشنوید. ناخوشایند است ، اما حداقل iPhone های ۷ تا X فقط در حین تماس FaceTime ویژگی صدای فضایی را دریافت نمی کنند.

در اینجا لیستی از تمام iPhone های سازگار با iOS 15 با پردازنده A12 و بالاتر آمده است:

iPhone 12 ، iPhone 12 mini ، iPhone 12 Pro ، iPhone 12 Pro Max ، iPhone SE  نسل دوم، iPhone 11 ، iPhone 11 Pro ، iPhone 11 Pro Max ، iPhone XS ، iPhone XS Max ، iPhone XR

این گوشی ها تقریباً همه ویژگی های iOS 15 را برای گزینه های “اتصال تقویت شده در ۵G ” و” ترجیح ۵G نسبت به ” Wi-Fi دریافت می کنند که فقط به iPhone 12 ، ۱۲ mini ، ۱۲ Pro  و  ۱۲ Pro Max و همچنین سری آیفون ۱۳ جدید  اختصاص داده شده است.

این موارد خاص ۵G ، همانطور که قبلاً حدس زده اید ، شامل پشتیبان گیری سریعتر iCloud و همگام سازی Photos و همچنین دانلود مجلات  ، اخبار ، ویدئوها ، دانلود مدلهای یادگیری ماشینی  و پخش ویدئو با کیفیت بالاتر است. تعجب آور نیست ، اما با این وجود ، برخی از ویژگی ها و بهینه سازی های iOS 15 وجود دارد که حتی سری دو ساله iPhone 11 نمی تواند از آنها به طور کامل استفاده کند که کمی ناامید کننده است. شما چی فکر میکنید؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.