اخبار آیفون

شایعات آیفون ۱۴

آیفون ۱۴

مکس محتمل تر و بالاتر از مینی!

ممکن است یک ویژگی جدید قابل توجه در سری گوشی های هوشمند ۲۰۲۲ اپل وجود داشته باشد، زیرا افشاگری های متعدد نشان می دهد که آیفون ۱۴ مکس در دست ساخت است.

طرفداران دیرینه اپل احتمالاً می توانند به خوبی از روی نام محصول حدس بزنند که چه چیزی است، اما در ادامه دقیقاً آنچه را که تاکنون در مورد محصول گفته شده شنیده ایم، توضیح خواهیم داد.

ما همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا محصول برای محدوده آیفون مینی است یا خیر و همچنین جست و جویی در گزارش‌ هایی حاکی از آن که آیا آیفون ۱۴ مکس ممکن است جای آیفون ۱۴ مینی را بگیرد خواهیم داشت.

آیفون ۱۴ مکس چیست؟

شایعه شده است که آیفون ۱۴ مکس اساساً یک نسخه بزرگتر از آیفون ۱۴ یا به عبارت دیگر، یک نسخه پایین تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است.

بنابراین همانطور که آیفون ۱۴ احتمالاً هم اندازه آیفون ۱۴ پرو خواهد بود، فقط با فناوری کمتر، آیفون ۱۴ مکس نیز احتمالاً هم اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود.

به طور خاص، احتمالاً صفحه نمایش ۶.۷ اینچی OLED خواهد داشت و همچنین احتمالاً همان رزولوشن آیفون ۱۴ پرو مکس را خواهد داشت (احتمالاً ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸، زیرا این وضوح صفحه نمایش iPhone 13 Pro Max است.) 

بنابراین مکس چه تفاوتی با پرو مکس خواهد داشت؟ خوب یک تفاوت بزرگ می تواند نرخ به روز رسانی باشد، برخی منابع نشان می دهند که آیفون ۱۴ مکس صفحه نمایش ۶۰ هرتزی خواهد داشت، در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس تقریباً به طور قطع دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهد بود. با این حال، شنیده ‌ایم که اپل یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی را حداقل برای هر دو گوشی در نظر گرفته است، بنابراین ممکن است صفحه نمایش در هر دو یکسان باشد.

تفاوت بالقوه حتی بزرگتر بین این دو، طراحی است، به طوری که تصور می شود آیفون ۱۴ مکس اساساً همان طراحی آیفون ۱۳ را دارد و با یک ناچ کامل می شود، در حالی که بسیاری از افشاگری ها نشان می دهند که آیفون ۱۴ پرو مکس با سوراخ پانچ دوربین به جای محل قرارگیری ناچ، ظاهر جدیدی خواهد داشت.

در هر صورت، خصوصیت گفته شده می تواند تنها تفاوت مهم باشد، حداقل یک گزارش نشان می دهد که هر دو گوشی دارای دوربین با لنز سه گانه خواهند بود (اگرچه مشخصات دوربین ها ممکن است متفاوت باشد). مدل پرو نیز ممکن است بر اساس فرم گذشته کمی قدرت بیشتری داشته باشد، اما فعلاً این فقط حدس و گمان است.

آیا آیفون ۱۴ مکس جایگزین آیفون ۱۴ مینی خواهد شد؟

تا کنون در میان افشاگری‌ها اتفاق نظر وجود دارد که آیفون ۱۴ مینی در کار نخواهد بود و در عوض آیفون ۱۴ مکس وجود خواهد داشت.

چندین افشاگر با اتفاق نظر و صحبت های یکسان گفته اند که هنوز روزهای اولیه برای افشای رنج آیفون ۱۴ بوده و حدس دقیق درباره آن زود است، بنابراین هر چیزی ممکن است قبل از عرضه (احتمالا در سپتامبر ۲۰۲۲) اتفاق بیفتد.

به هر حال این احتمال وجود دارد که هنوز رنج آیفون ۱۴ مینی وجود داشته باشد، یا به جای آن آیفون ۱۴ مکس به بازار عرضه شود و یا…، اما ما در مورد هیچکدام از این اخبار مطمئن نیستیم.

جدای از افشاگری‌ها و شایعات مبنی بر عدم وجود مینی ۱۴ در آینده، می‌توانیم به اعداد فروش نیز نگاهی بیندازیم که طبق گزارش‌ها، مدل‌های مینی پایین تر از بقیه سری‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ که بخشی از آن بودند، فروش داشتند.

در حالی که اطلاعات مربوط به عملکرد آیفون ۱۳ مینی در حال حاضر حکایتی جدا است، طبق گزارش کانترپوینت، آیفون ۱۲ مینی تنها ۵ درصد از فروش کلی آیفون ۱۲ را در نیمه اول ژانویه به خود اختصاص داده است و گزارش ها نشان می دهد که ارقام مشابه در سایر نقاط نیز پایین است.

نه تنها این مساله، بلکه شایعه شده است که اپل آیفون SE 3 را در سال ۲۰۲۲ عرضه می کند و با این تصور که صفحه نمایش ۴.۷ اینچی دارد، می تواند این گوشی را برای طرفداران گوشی های کوچک جذاب کرده و کار را برای سری های مینی دشوار کند.

بنابراین اگرچه ما نمی ‌توانیم مینی را کاملاً خارج شده از تولید در نظر بگیریم، مشکوک است که ما یک آیفون جدید مشابه را در کنار  آیفون SE 3  مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ ببینیم! 

در نهایت این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک آیفون جدید با صفحه نمایش کوچک تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.