بررسی, موبایل

بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G

بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

قیمت مقرون به صرفه، صفحه نمایش بزرگ، عمر باتری خوب و بلندگو های استریو قوی در برابر ضعف و کاهش دوربین ها، عدم پخش ویدیوی ۴K و داشتن چیپست نه چندان خوب

قیمت و در دسترس بودن  Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

تعدادی پیکربندی از ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  شیائومی در ابتدای سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، اما چند ماه طول کشید تا در بازارهای مختلف به فروش برسد.

مدل پایه آن، با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۳۲۹ دلار قیمت دارد. با توجه به این که شیائومی گوشی های خود را در ایالات متحده نمی فروشد، این رقم فقط یک قیمت مرجع است. مدلی که اکثر مردم قادر به خرید آن هستند دارای پیکربندی رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت مرجع ۳۴۹ دلار است اما قیمت آن در بریتانیا ۳۱۹ پوند بوده و هیچ قیمت رسمی ای مربوط استرالیا ارائه نشده است.

همچنین یک مدل ۱۲۸/۸ گیگابایتی با قیمت ۳۷۹ دلار وجود دارد که ما این مدل را آزمایش کردیم، اما در بسیاری از مناطق طرفدار و خریداری ندارد.

طراحی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

سری Redmi یک محدوده عالی برای یافتن یک گوشی اندرویدی مقرون به صرفه و جذاب است. مجموعه ردمی تمایلی به داشتن لوگوهای چاپی غول پیکر مانند سری پوکو شیائومی یا پوشش های خشک و نامناسب برخی از گوشی های ریلمی ندارند.

ردمی ها نسبتا محافظه کار هستند. این مشخصه در بهترین حالت، می ‌تواند به این معنا باشد که آن ‌ها بیشتر شبیه یک گوشی برتر معتبر به نظر می‌ رسند تا اندرویدهای ارزان قیمت. پنل پشتی شیشه ای برجسته ترین ویژگی سخت افزار بیرونی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  است. پشتی های پلاستیکی به طور معمول ارزان تر و پر استفاده تر هستند اما شیشه ای ها صاف تر، سخت تر بوده و هنگام استفاده احساس بهتری به کاربر می دهد.

Note 10 Pro  دارای یک صفحه پشتی شیشه ای خمیده بود، اما Note 11 Pro تخت است. اولین فرض شما ممکن است این باشد اقدام گفته شده به جهت کاهش هزینه هاست. البته ممکن است اینطور باشد، اما این شیشه همچنین دارای روکش مات و هایلایت شده است. این باعث می شود که شیشه در لمس صاف تر شود و نور منعکس شده را به زیبایی پخش کند. شیشه تخت آن بخشی از یک مسیر جدید برای این سری است. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  مشابه بسیاری از گوشی‌های سونی اکسپریا دارای اضلاع کاملا خشک و مربعی مانند است. این ویژگی می تواند به یک گوشی احساس ضخامت بدهد، اما این گوشی در وهله اول تنها ۸.۱ میلی متر ضخامت دارد. این گوشی مانند موتورولا موتو درشت و بزرگ نیست. با توجه به انتخاب و سلیقه شخصی، ما خطوط صاف تر را ترجیح می دهیم، اما این اضلاع خشک وساده عرض گوشی را به حداقل می رساند. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  نسبت به نسل قبلی خود بسیار باریک تر است.

در اینجا چند بخش دیگر قابل ذکر می باشد. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  دارای جک هدفون و جایگاه سیم‌ کارت ترکیبی است. این بدان معناست که می ‌تواند دو سیم‌ کارت یا یک سیم ‌کارت و یک کارت میکرو اس ‌دی را در خود جای دهد که این خود ارزش چند امتیاز انعطاف ‌پذیری را دارد، اگرچه ممکن است برخی از شما اسلات ‌های SIM/SD  جداگانه بخواهید. این گوشی دارای IR Blaster  نیز می باشد.( IR Blaster به شما امکان می‌ دهد تا یک گیرنده سیگنال دیجیتال (گیرنده ماهواره/تلویزیون کابلی) را که به تلویزیون متصل است، با کنترل از راه دور تلویزیون به کار بگیرید. ممکن است مدل‌های سازگار با IR Blaster بسته به مدل/کشور شما در دسترس نباشند.) همچنین با کمک برنامه Mi Remote به شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G اجازه می دهد تا به عنوان یک کنترل از راه دور جهانی عمل کند.

دکمه پاور کناری جایگاه اسکنر اثر انگشت نیز می باشد. این مشخصه در آزمایش های ما سریع و قابل اعتماد بوده است و شکایت و ایرادی به آن وارد نیست. بلندگوهای استریو ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  شیائومی بخشی است که ما بیش از همه از آن استقبال کرده ایم. ساختار استریو همیشه برای بازی و پخش ویدیو مفید است، اما این بلندگوها حداکثر حجم صدا و مقدار مناسبی از مفهوم فرکانس متوسط ​​را نیز ارائه می‌ کنند.

در حالت معمولی، بلندگوی بالای صفحه نمایش نسبت به بلندگوی پایین شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  بیس کمتری دارد، اما در اینجا اختلاف صدای زیادی وجود ندارد. این مشخصه می تواند صدا را در گوشی های دیگر نامتوازن به نظر برساند. در نهایت، یک قاب در جعبه دریافت می ‌کنید که برای اکثر گوشی ‌های شیائومی ردمی استاندارد است. اما محافظ صفحه‌ نمایش کارخانه ‌ای آن برای ماندن روی گوشی طراحی نشده است زیرا روی نمایشگر تأثیر می ‌گذارد. توصیه می‌ کنیم یک محافظ صفحه ‌نمایش جایگزین تهیه کنید، زیرا در حالی که صفحه نمایش دارای محافظ گوریلا گلس ۵ است، اما کاملا ضد خش و آسیب نیست.

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

صفحه نمایش این گوشی مشابه چیزی است که در آخرین Redmi Note 10 Pro داشتیم. این یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولیشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.

این بهترین نوع نمایشگری است که می‌ توانید در یک اندروید سطح پایه داشته باشید. کنتراست آن بی عیب و نقص است. اگر بخواهید رنگ می توانید حالت های رنگی مختلف را انتخاب کنید. حداکثر روشنایی در این گوشی چشمگیر است. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  دارای یک حالت سان لایت موثر است که وقتی در روز روشن به بیرون از منزل می روید به طور خودکار درگیر می شود. این کار سقف روشنایی را افزایش می دهد و با کنتراست تصویر برای حداکثر دید بازی کرده و به خوب عمل می کند.

شما سه حالت رنگی برای تنظیم رنگ های مورد نظرتان در نمایشگر گوشی دارید. آن ها شامل حالت: vivid )واضح(، اشباع شده و استاندارد هستند. شیائومی “Vivid” را توصیه می کند که اشباع رنگ را بر اساس برنامه ای که استفاده می کنید تغییر می دهد. ما “استاندارد” را انتخاب کردیم زیرا جلوه قرمز رادیواکتیو را از نمادهای برنامه های شما حذف می کند. با این حال، بسیاری از مردم حالت رنگی اشباع شده را هم دوست خواهند داشت.

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  صفحه نمایش چشمگیری دارد، حتی اگر استاندارد جدیدی را تعیین نکرده باشد. نرخ تازه سازی متغیر پویا ویژگی جذاب دیگری در آن است که باعث صرفه جویی در باتری می شود. زمانی که برنامه ‌ای از نرخ ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی ‌کند، این گوشی به ۶۰ هرتز کاهش می‌ یابد، در حالت استفاده نکردن از گوشی نیز روی بالاترین نرخ به روز رسانی خود قرار می گیرد.

تغییر به ۶۰ هرتز که یک گزینه است که عمر باتری را کمی افزایش می دهد اما چون ما علاقمند به پیمایش روان توسط نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز هستیم پس در این مرحله از سیو باتری صرف نظر می کنیم. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  نیز فاقد HDR است. ما پردازنده Snapdragon 695  را مقصر می دانیم که از هیچ استاندارد HDR پشتیبانی نمی کند.

دوربین های شیائومی  Redmi Note 11 Pro 5G

کیفیت دوربین بخش برجسته Redmi Note 10 Pro بود. Redmi Note 11 Pro از برخی جهات کاهش قابل توجهی در زمینه دوربین دارد، البته بدون خلاص شدن از شر مهم ترین بخش یعنی: سخت افزار مناسب دوربین اصلی.

این دوربین مبتنی بر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ HM2 است که در تعدادی از گوشی ها از جمله Xiaomi 11T Pro و Honor 50 دیده می ‌شود. این سنسور یک سنسور دوربین قوی است، اما درجه یک نیست. ما متوجه شدیم در حالی که این گوشی و نسخه قبلی اش به طور معقولی با هم مطابقت دارند، به نظر می رسد که این یکی در برخی از انواع صحنه ها که ورژن قبلی در آن قوی نبود، نتایج و مشکلات کمتری ارائه می دهد.

این گوشی می ‌تواند تصاویر خوبی در نور روز ثبت کند. همچنین یک حالت شب نسبتاً مؤثر دارد که به طور چشمگیری تصاویر در نور کم را بهبود می بخشد، این مشخصه یک حالت محاسباتی مناسب است که برخی از گوشی های دارای این ویژگی حتی با وجود قیمت بالایشان تأثیر محدودی در این موقعیت دارند. شیائومی واقعاً باید حالت شب شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  را دردسترس ‌تر کند، زیرا تصاویر کم ‌رنگ گرفته‌ شده با استفاده از حالت خودکار ممکن است گاهی مضحک به نظر برسند. این ویژگی اکنون در بخش حالت ‌های اضافی در کنار موارد کم‌ اهمیت ‌تر مانند ویژگی ویدیوی تایم لپس قرار دارد.

با توجه به تجزیه و تحلیل دو نسل از تصاویر گوشی ها، اگر از Auto HDR استفاده کنید، نتایج معمولاً و تقریباً مشابه هستند. البته بهتر است از این ویژگی استفاده کنید، زیرا توانایی دوربین در حل جزئیات بافت متوسط ​​و همچنین افزایش دامنه دینامیکی را بهبود می بخشد. اگر آن را خاموش کنید و حواستان به ثابت نگه داشتن دست هایتان نباشد Redmi 11 Pro  جزییات سایه را به هم میزند، البته این موقعیت مشابه در گوشی Redmi 10  Pro  چنین تاثیری را نمی گذارد.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G مانند گوشی پیکسل ۵a  کاملاً مقاوم نیست. اما بازی با آن سرگرم کننده است و برخی از کنترل هایش ارزش کاوش را دارند. به عنوان مثال، گاهی اوقات با تغییر از HDR خودکار به «HDR» نتایج رضایت ‌بخش ‌تری دریافت خواهید کرد. می توانید مورد دوم را به عنوان حداکثر  HDR در نظر بگیرید، زیرا تقریباً همیشه افزایش دامنه دینامیکی را یک گام فراتر می برد. همچنین می تواند برای صحنه های کنتراست نور بالا مانند غروب آفتاب مفید باشد.

ممکن است بخواهید حالت هوش مصنوعی را نیز امتحان کنید. این مشخصه یک حالت تشخیص خودکار صحنه در سطح است، اما تغییرات بسیار جدی را در نقشه برداری زمینه و رنگ اعمال می کند. برخی تصاویر ممکن است زیاد طبیعی به نظر نرسند، اما پانچ اضافه شده می تواند برای صحنه هایی مانند غروب آفتاب مفید باشد. تنظیم پیشنهادی ما “AI off” و HDR روی “HDR Auto”  است. اما همچنین حواستان باشد که ممکن است با تغییر حالت HDR به نتایج بهتری دست یابید البته انجام تعدادی تست با این مورد نیاز است.

دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  مناسب است. دو دوربین دیگر آن زیاد متفاوت نیستند. ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی قلب ما را با سه دوربین خوب به دست آورد: دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی بالاتر از حد متوسط ​​و یک تله ماکرو کوچک ۵ مگاپیکسلی که از همه دوربین های ماکرو هم سطح خود بالاتر است.

دوربین های ثانویه این گوشی نقاط ضعف زیادی دارند. شما یک ماکرو ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماکرو ضعیف ۲ مگاپیکسلی در ردمی نوت ۱۱ پرو خواهید داشت. همانطور که در مورد همه ماکروهای فوق العاده کم رزولوشن وجود دارد، عکس های بدی می گیرد. مطمئناً، می‌ توانید از نزدیک فوکوس کنید، اما جزئیات با چنان بازده پایینی ارائه می ‌شوند که فقط جلوه‌ ی فریبنده ‌ای از آن خواهید داشت و چیزی که عکاسی ماکرو را ارزشمند می ‌کند، دریافت نمی ‌کنید. ۸ مگاپیکسل فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  قابل قبول است، اما تصاویر آن از نزدیک بسیار ساده تر از تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی مدل قبلی خود هستند. همچنین یک افت آشکار در محدوده دینامیکی وجود دارد، با وجود این افت آشکار شما نمی‌ توانید از حالت شب در کنار حالت فوق عریض استفاده کنید.

عملکرد و مشخصات شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  از پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 استفاده می کند که یک چیپست ارزان قیمت ۵G  است. به نظر می رسد که دقیقاً روی این نوع گوشی متمرکز شده است. این صفحه نمایش فقط از وضوح تصاویر  تا ۱۰۸۰p  پشتیبانی می کند و ۱۰۸۰p/60 حداکثر وضوح پخش ویدیو در آن می باشد.

این مشخصه ها سقف های بسیار پایین تری نسبت به چیپست های ۴G  در این سطح هستند.  Snapdragon 732G  از صفحه نمایش ۴K  پشتیبانی می کند. شما می توانید با مقداری هزینه کمتر یک شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو را انتخاب کنید که اسنپدراگون ۸۶۰ آن نه تنها از ۴K، بلکه از مانیتورهای دوگانه پشتیبانی می کند.

این یک پردازنده کات بک است، اما نسبت به آخرین نسل  Redmi Note 10 Pro’s Snapdragon 732G، هم در عملکرد بازی و هم در عملکرد CPU  عمومی، پیشرفت های کمی را ارائه می دهد. در  Geekbench 5 نیز امتیاز ۱۹۳۲ را کسب کرده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از یک گوشی دارای ۷۳۲G  است. در تست حیات وحش ۳D Mark، شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  امتیاز ۲۲۰۰ را کسب کرد. این عدد  ۵ درصد بهتر از Note 10 Pro  مدیریت شده است. علیرغم این که از نظر فنی به طور قابل توجهی محدودتر به نظر می رسد، اما یک گوشی بسیار قدرتمندتر است. تقریباً با امتیاز Geekbench  گوشی Realme X50 5G مطابقت دارد و از نظر پردازنده گرافیکی نیز خیلی عقب نیست.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G  برای بازی چگونه است؟

با بهترین شیائومی فاصله زیادی دارد. با این مقدار بودجه می توانید شیائومی پوکو F3 را نیز برای بازی تهیه کنید. چیپست Snapdragon 870 5G آن یکی از بهترین پردازنده های مقرون به صرفه در سال های اخیر است. با این حال به عقیده ما چندان هم بد نیست.

نرم افزار و سیستم عامل  Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو  ۵G دارای اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 شیائومی است.

عمر باتری  Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  مانند بسیاری از گوشی‌های شیائومی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

در روزهای آزمایش ما با این گوشی عمدتاً بسیار سنگین کار کرده ایم و تقریباً به طور انحصاری فقط از حالت ۱۲۰ هرتز استفاده می کردیم و در حالی که تا پایان هر روز شارژ زیادی نداشتیم اما می توانیم بگوییم شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G برای همه کاربران اهل فعالیت های زیاد و سنگین با گوشی مناسب خواهد بود.

همچنین با پشتیبانی از استاندارد ۶۷W  شیائومی نسبت به نسل گذشته، شارژ سریع تری دارد. این مشخصه باتری گوشی شما را از ۱% به ۳۴% در ۱۰ دقیقه می رساند. بعد از ۱۵ دقیقه هم به ۴۸ درصد می رسد. در نیم ساعت ۸۵ درصد شارژ شده و سپس سرعت شارژ کمی کاهش می یابد. در دقیقه ۴۰، ما به ۹۴٪ رسیدیم و آخرین تعداد چند درصد به آرامی دریبل زدند و در دقیقه ۵۷ به ۱۰۰٪ رسیدند. اگرچه زمان شارژ کامل عالی نبود اما شارژهای ۱۰ دقیقه ای در اوایل عصر همیشه تاثیرگذار هستند. مانند اکثر گوشی‌های موجود در این سطح، شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

آیا گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  ارزش خرید دارد؟

آن را بخرید اگر …

شما یک گوشی با ظاهر زیبا می خواهید

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  یکی از گوشی ‌های مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر با پشتی شیشه ‌ای بوده و پلاستیک در آن به کار نرفته است. این شیشه نیز زیبا است، با روکشی به سبک مات که انعکاس ها را محو می کند و نسبت به شیشه های دیگر نرم و صاف تر احساس می شوند. احتمالاً هنوز هم باید از قاب ارائه شده استفاده کنید، اما اگر فکر می کنید تلفن های تمام پلاستیکی ارزان به نظر می رسند، این گوشی گزینه بهتری است.

اهل تماشای فیلم با گوشی هستید

صفحه نمایش بزرگ OLED و بلندگوهای استریو با کیفیت خوب، شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G  را برای کسانی که عاشق پخش ویدیو از نتفلیکس و یوتیوب هستند، مناسب می کند. از HDR پشتیبانی نمی ‌کند، که ممکن است باعث عدم جذب شما شود، اما اصول یک گوشی خوب برای پخش «محتوا» را دارا می باشد.

به دنبال یک طراحی پر زرق و برق نیستید

اگر به دنبال گوشی های اندرویدی سطح پایه هستید، احتمالاً شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G برای تان  جذاب خواهد بود. با این که اندکی نوشته در پشت آن چاپ شده است، اما شبیه آنچه در سری شیائومی پوکو دیده اید و دوست نداشتید، نیست. نوار آتلانتیک آبی جذابی هم در طراحی آن وجود دارد که به نظر می ‌رسد لایه ‌ای پویاتر در زیر شیشه ‌ی عقب خود دارد.

قضاوت نهایی ما

به سری نوت پرو شیائومی، ویژگی ۵G اضافه شده اما برخی از مواردی که نسل قبلی اش را جذاب کرده بود از دست داده است. برای مثال مجموعه دوربین آن بسیار معمولی تر است و اسنپدراگون ۶۹۵ نمی تواند از پخش ویدیوی ۴K و HDR پشتیبانی کند. اما با این وجود می توان گفت هنوز هم یک گوشی اندرویدی قوی برای خریداران دارای بودجه پایین تر است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.