بررسی, ساعت هوشمند

اپل واچ سری ۸ در مقابل اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری 8 در مقابل اپل واچ سری 7

مقدمه

تسلط اپل بر بازار ساعت ‌های هوشمند عمدتاً در سال ۲۰۲۱ بی رقیب بوده است، در این زمان شرکت اپل بیش از ۳۰ درصد از کل فروش ساعت ‌های هوشمند جدید را به خود اختصاص داد و در این مرحله، موارد محدودی وجود دارد که بتواند جلوی حرکت روبه جلوی اپل را بگیرد. سری گلکسی واچ ۵ مطمئناً به نظر می رسد که پتانسیل بالایی دارد، اما صادقانه بگوییم، ساعت هوشمندی که می تواند اپل واچ سری ۷ را از سلطنت به زیر بکشاند، مطمئناً… اپل واچ سری ۸ خواهد بود!

واچ سری ۸ اخیراً رونمایی شد و اکنون ما دید کاملاً واضحی داریم که اپل دقیقاً چه نوع ارتقاء و ویژگی های مثبتی را برای ساعت جدید خود آماده کرده است. از نظر طراحی، چیز زیادی برای متمایز کردن اپل واچ سری ۸ از نسل قبلی خود وجود ندارد، اما تعدادی از ویژگی های جالب سلامت و ایمنی جدید وجود دارد که مطمئنا برای طرفداران اپل واچ جذاب خواهد بود.

فقط یک نکته جانبی این که: یک پیشنهاد کاملاً جدید در سال جاری مطرح شد! Watch Ultra  برای اولین بار با برچسب قیمت بسیار گران ‌تر (از ۷۹۹ دلار شروع می ‌شود) به خط تولید ملحق شده است؛ طراحی مستحکم تر و مجموعه ای از ویژگی های انحصاری با هدف فعالیت های شدیدتر از مواردی است که در این واچ خواهید دید.

اما برگردیم به مدل های رایج تر! بیایید بررسی کنیم و ببینیم که تفاوت های اصلی بین اپل واچ ۸ و واچ ۷ چیست. توجه داشته باشید که ما هنوز نتوانسته ایم اپل واچ سری ۸ را کاملا مورد بررسی دقیق و با جزییات قرار دهیم، اما در حال حاضر ایده بسیار خوبی در مورد آنچه که این ساعت به ارمغان خواهد آورد، داریم.

اپل واچ سری ۸ در مقابل اپل واچ سری ۷ به طور خلاصه:

Watch 8  یک سنسور دمای بدن جدید برای ردیابی تخمک گذاری و پیش بینی دوره پریود بهتر اضافه می کند

اپل واچ سری ۸ با سخت افزار جدیدی عرضه می شود تا ویژگی جدید تشخیص تصادف خودرو را فعال کند

فهرست مطالب:

۱.طراحی و صفحه نمایش

۲. باتری و شارژ

۳.نرم افزار و امکانات

۴. خلاصه و انتظارات

طراحی و صفحه نمایش

همان داستان در بیرون

بر کسی پوشیده نیست که شایعاتی در مورد طراحی مجدد بزرگ برای ساعت ‌های سری ۸ شنیده ‌ایم، اما به نظر می ‌رسد امسال سالی نیست که اپل  ظاهر واچ های خود را تغییر دهد. نمای بیرونی Watch 8 اساساً مشابه ظاهر قبلی خود است.

با این حال، کمی تغییر در انتخاب رنگ برای ساعت ‌های سری ۸ وجود دارد.

اپل واچ سری ۷ در رنگ های زیر عرضه شد:

کیس آلومینیومی: میدنایت، استارلایت، آبی، قرمز (سفارشی)، سبز

کیس استیل: نقره ای، طلایی، گرافیت

سری ۸ در گزینه های رنگی زیر عرضه می شود:

کیس آلومینیومی: استارلایت، میدنایت، نقره ای، قرمز(سفارشی)

کیس استیل: نقره ای، گرافیت، طلایی

همانطور که می بینید، ما گزینه های رنگ آلومینیومی آبی و سبز را در سری واچ ۸ نخواهیم داشت و در عوض یک کیس آلومینیومی نقره ای جدید را با واچ ۸ دریافت می کنیم که احتمالاً رنگ آمیزی کمی متفاوت تر را ایجاد می کند.

واچ ۸ نمایشگر بزرگ تری را که واچ ۷ معرفی کرده است حفظ می کند؛ این صفحه نمایش حدود ۲۰ درصد مساحت صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به اپل واچ ۶ دارد. صفحه نمایش بزرگ تر باعث لذت بیشتر درگیر شدن با اپل واچ می شود، زیرا همه چیز راحت تر دیده می شود. ارسال پیامک روی صفحه کلید یا بررسی سریع معیارهای خود ساده تر است. علاوه بر این، صفحه نمایش Always-On روشن تر از Apple Watch 6 است، اما روشنایی کلی تغییر چندانی نکرده است.

هر دو ساعت Watch 8 و Watch 7 دارای اندازه های ۴۱ میلی متری و ۴۵ میلی متری هستند، بنابراین شما می توانید متناسب با مچ دست خود کیس تان را انتخاب کنید. اپل همچنین از کریستال قوی و مقاوم در برابر ترک خوردن اپل واچ ۷ در جلوی اپل واچ ۸ نیز استفاده می کند. حفاظت از گرد و غبار IP6X یکی از ویژگی های جدید اپل واچ سری ۷ بود و طبیعتاً ما از این که در سری ۸ هم به کار می رود، سپاسگزاریم. مقاومت ضد شنا WR50 نیز قطعاً باقی مانده است.

عمر باتری و شارژ

هیچ تفاوتی انتظار نمی رود

راستش را بخواهید، ما واقعاً انتظار هیچ پیشرفت قابل توجهی از نظر عمر باتری در اپل واچ سری ۸ نداریم. هر دو ساعت به لطف حالت کم مصرف جدید WatchOS 9 تا ۱۸ ساعت یا تا ۳۶ ساعت دوام دارند.

دومی برخی از ویژگی های پرمصرف مانند نمایشگر همیشه روشن و تشخیص خودکار تمرین را غیرفعال می کند.

خوشبختانه با اپل واچ ۷، اپل تجربه کلی شارژ را بهبود بخشید. شارژ به طور کامل یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می کشد، یعنی حدود ۳۳ درصد کمتر از اپل واچ سری ۶. در همین حال، ۳۰ درصد شارژ کردن، ۵۰ درصد شارژ اپل واچ ۷ را برای شما به ارمغان می آورد که همچنان بسیار سریع تر از اپل واچ قبلی است. پس همان قابلیت های شارژ سریع در واچ ۸ هم وجود دارد.

نرم افزار و امکانات

Apple Watch Series 8  و Apple Watch Series 7 هر دو پاییز امسال از WatchOS 9 استفاده می کنند. آخرین نرم افزار در نشست توسعه دهندگان  WWDC’22 اپل پیش نمایش شد. برخی از نکات برجسته عبارتند از تعداد زیادی واچ فیس جدید، تقویم قمری، زمان پخش، ویژگی Metropolitan و همچنین برخی از ویژگی های عملکردی اضافی که معرفی شدند. در حال حاضر سابقه فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) وجود دارد، اساساً آریتمی ناشی از ضربان سریع و نامنظم حفره‌ های دهلیزی قلب است، که اکنون تشخیص در همه مدل‌ های اپل واچ با ECG در دسترس خواهد بود. نوآوری جدید در اپل واچ سری ۸، سنسور جدید دمای بدن است. در حال حاضر، این قطعه سخت افزاری برای تشخیص تخمک گذاری زنان و بهبود پیش بینی دوره پریودی استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های جدید، تشخیص تصادف خودرو است. به لطف مجموعه ای از سنسورهای پیشرفته جدید در داخل واچ ۸، مانند ژیروسکوپ بهبود یافته و شتاب سنج نیروی  g، اکنون گفته می شود که به طور قابل اعتمادی تشخیص می دهد که آیا تصادفی رانندگی می کنید یا خیر. آنچه به دنبال چنین وضعیتی خواهد بود، یک تماس اضطراری خودکار توسط واچ است که انجام می پذیرد.

همانطور که قبلاً گفتیم، اپل واچ ۷ دارای حسگرهای بیومتریک مشابهی است که اپل واچ ۶ در کنار خود داشت. این بدان معنی است که اکسیژن خون  (SpO2)، ضربان قلب، ارتفاع، خواب و نوار قلب شما را دقیقاً مانند سری ۶ ردیابی می کند. اپل واچ ۸ قطعاً همه این ها را به همراه سنسور دمای پوست جدید که ظاهراً در راه است حفظ می کند. در سال ‌های آینده، ما حسگر قند خون و همچنین سنسور فشار خون را دریافت خواهیم کرد.

خلاصه و انتظارات

به نظر می رسد که اپل واچ سری ۸ در حال عرضه بیشتر از یک جانشین مناسب برای اپل واچ سری ۷ است. اما از طرفی هم گفته می ‌شود، در حالی که Watch 8 ویژگی های مثبت و خوب جدیدی را دارد اما مشخصه خیلی چشمگیر و متفاوتی نسبت به ورژن قبلی خود نداشته است بنابراین کاربران اپل واچ سری ۷ احتمالاً نباید برای ارتقا به ساعت هوشمند جدید تحت فشار باشند.

ویژگی های جدید اصلی تا کنون مربوط به تشخیص تصادف اتومبیل و ردیابی تخمک گذاری زنان است. به نظر می‌رسد که دومی یک افزودنی مفید برای یک زرادخانه قدرتمند سلامت محور است، بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر به تقویت فروش ساعت ‌های سری ۸ در این فصل تعطیلات کمک کند.

از نظر قیمت، اپل واچ سری ۸ قیمت اولیه ۳۹۹ دلاری را حفظ کرده است. قیمت تمام مدل های مختلف دیگر آن مشابه مدل های سری ۷ است. این خبر بسیار خوبی ست، زیرا بسیاری انتظار داشتند که اپل امسال افزایش قیمت قابل توجهی را انجام دهد. در اینجا خلاصه ای از قیمت ساعت های سری ۸ آمده است:

واچ سری ۸ آلومینیومی  GPS با سایز ۴۱  میلی متری: از ۳۹۹ دلار شروع می شود.

واچ سری ۸ آلومینیومی  GPS با سایز ۴۵  میلی متری: از ۴۲۹ دلار شروع می شود.

واچ سری ۸ آلومینیومی ۴۱ میلی متری GPS + تلفن همراه: از ۴۹۹ دلار شروع می شود.

واچ سری ۸ آلومینیومی ۴۵ میلی متری GPS + تلفن همراه: از ۵۲۹ دلار شروع می شود.

اپل واچ سری ۸ استیل ۴۱ میلی متری GPS + تلفن همراه: از ۷۹۹ دلار شروع می شود

اپل واچ سری ۸ استیل ۴۵ میلی متری GPS + تلفن همراه: از ۸۴۹ دلار شروع می شود.

اگر تصمیم دارید با Watch Series 8 ادامه دهید، علیرغم معاملات اجتناب ‌ناپذیر Watch 7 که بدون شک در ماه‌ های بعد شاهد آن خواهیم دید، می‌ توانید فوراً ساعت خود را پیش ‌سفارش کنید و در ۱۶ سپتامبر ارسال آن انجام خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.