اخبار, اخبار آیفون

اپل؛ برترین برند گوشی هوشمند!

apple iphone 13 series

اپل به برترین برند گوشی هوشمند در چین تبدیل شد!

در طی سالیان متمادی اپل اثبات کرده است که عملکرد بهتری از برندهای داخلی کشور چین دارد.

در زمانی که برندهای چینی مشغول برنامه ریزی برای به دست آوردن سهم بازار در سایر کشورهای جهان هستند، اپل در چین به برند اول گوشی هوشمند در بازار تبدیل شد. اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، ۲۳ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص داده است که از نظر تعداد دستگاه های فروخته شده در هر سه ماه، این برند جایگاه اول فروش گوشی هوشمند در این کشور را به دست می آورد.

طبق گزارشی از کانترپوینت، استراتژی های راهبردی زیادی به اپل برای تبدیل شدن به برند شماره یک کمک کرده و تقریبا همه آن ها خوب عمل کرده است. یکی از این سیاست‌ ها، فروش مدل ‌های سطح پایین ‌تر با قیمت کمتر است. علاوه بر این، اپل شاهد رشد سالانه چشمگیر ۳۲ درصدی در چین بوده است. با توجه به این واقعیت که بازار گوشی های هوشمند چین شاهد کاهش ۹ درصدی در تعداد فروش کلی بود، این اتفاق به وضوح یک پیروزی برای اپل است.

در حالی که اپل به طور پیوسته فروش آیفون را در چین افزایش می دهد، برندهای داخلی این کشور مانند Vivo و Oppo سهم بازار خود را از دست داده اند و فروش داخلی آن ها در چند فصل اخیر کاهش یافته است. همچنین برندی مانند شیائومی که سهم بزرگی در بازارهایی همچون هند را دارد، اما به نظر می ‌رسد کنترل بازارهای داخلی خود را از دست داده‌ است.

گفته می شود آیفون ۱۳ که به تازگی عرضه شده، با توجه به هم قیمت بودن با آیفون ۱۲، منجر به این موفقیت در چین شده است. این مدل پایه با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و قابلیت های ۵G  بهتر عرضه شد. علاوه بر این، کاهش عرضه و تعداد مدل های گوشی هوشمند هوآوی نیز به اپل کمک کرده است تا درصد بیشتری از بازار را تصاحب کند.

رقم فروش آیفون ۱۳ در چین

از ۱۰۰ آیفون ۱۳ فروخته شده در چین، اپل ۵۳ آیفون ۱۳، ۲۳ آیفون ۱۳ پرو مکس، ۲۱ آیفون ۱۳ پرو و ​​پنج آیفون ۱۳ مینی فروخته است. اگرچه آیفون ۱۳ مینی مقرون به صرفه ترین دستگاه در سری آیفون ۱۳ است، اما در مقایسه با سایر مدل های سری ۱۳ جذابیت کمتری دارد.

اعداد گفته شده، مشابه ارقام فروش گوشی های هوشمند سری آیفون ۱۲ در چین است. از این رو، چندین گزارش حاکی از آن بوده که اپل ممکن است مدل مینی را در سری گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ آتی عرضه نکند. این گزارش ها به صورت قطعی اثبات کرده اند که اپل در حال حاضر یکی از بهترین برندهای گوشی های هوشمند در جهان و همچنین برند شماره یک بازار فناوری در چندین کشور است و گوشی های هوشمند زیادی را با سیاست های خاص بازاریابی خود به فروش می رساند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.