اخبار, اخبار آیفون, سامسونگ

کپی برداری سامسونگ از اپل برای شکست آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵

کپی برداری سامسونگ از اپل برای شکست آیفون 17 در سال 2025

اگر نمی توانید چیپست را شکست دهید، آن را درست کنید!

می دانیم که گلکسی اس ۲۳ آینده مجهز به تراشه های نسل دوم کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود و بنچمارک ها نشان می دهند که کوالکام در نهایت فاصله خود را با A16 Bionic اپل کم می کند. شایعات اخیر در منبع TheElec  حاکی از آن است که سامسونگ منتظر نمی ماند تا کوالکام در نهایت از عملکرد اپل پیشی بگیرد و ممکن است از مدل اپل و گوگل برای طراحی تراشه های خود در داخل محصولاتش کپی برداری کند.

این موضوع گیج کننده به نظر می رسد، زیرا سامسونگ در حال حاضر چیپست های موبایل را با پلتفرم Exynos خود می سازد و این کار سود زیادی برای این کمپانی به همراه دارد. گلکسی اس ۲۲ در مناطق خاصی از جهان از اگزینوس استفاده می ‌کند و بسیاری از دستگاه‌ های دیگر سامسونگ از تراشه‌ های سامسونگ با نام تجاری اگزینوس استفاده می ‌کنند. در واقع، تولیدکنندگان گوشی های دیگری مانند Vivo نیز هستند که تراشه های Exynos را از سامسونگ خریداری می کنند.

چرا سامسونگ تراشه های خود را به رقبا می فروشد؟ زیرا بخش تراشه به عنوان شرکت خود عمل می کند. Samsung Semiconductor  توسط یک فایروال شرکتی قانونی از سایر بخش ها، از جمله بخش Samsung Mobile Experience که گوشی های هوشمند، تبلت ها و پوشیدنی ها را طراحی و تولید می کند، جدا می شود.

این بار تیم بخش گوشی هوشمند در حال آوردن تراشه ها هستند

چیزی که این شایعه جدید را جالب می کند این است که Samsung Mobile Experience مسئولیت مستقیم تری را برای تولید تراشه های جدید بر عهده می گیرد. در گذشته تراشه های اگزینوس با همکاری گروه Samsung System LSI در Samsung Semiconductor طراحی می شدند. اکنون شایعات حاکی از آن است که همان گروهی که این گوشی‌ها را طراحی می ‌کنند، پلتفرم موبایلی را طراحی خواهند کرد که آن ها را هدایت می ‌کند. سایت خبری کره ای TheElec می گوید این گروه توسط Choi Won-joon که از کوالکام به سامسونگ آمده است، رهبری خواهد شد. سامسونگ با انتقال طراحی تراشه به همان بخش طراحی گوشی، از این پس بیشتر شبیه به اپل و گوگل کار می کند که هر کدام تراشه هایی را برای گوشی های هوشمند پرچم دار خود طراحی می کنند.

اپل چیپست A16 Bionic را برای آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس خود می سازد. گوگل چیپست Tensor G2 را برای پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو خود می سازد. وقتی می گوییم اپل A16 Bionic را می سازد، در واقع منظور ما این است که اپل پلتفرم خود را طراحی کرده است و و یک سازنده تراشه ها را در یک کارخانه تراشه سازی تولید می کند.

برای گلکسی اس ۲۵ هیجان زده شوید (اگر به همین نام تولید شود)

سامسونگ به ‌عنوان تنها تولید کننده بزرگ گوشی در موقعیت منحصر به ‌فردی قرار دارد که هم گوشی تولید می ‌کند و هم کارخانه تراشه ‌سازی را اداره می ‌کند، اما این دو بخش شرکت کاملاً از هم جدا بودند. البته ممکن است سامسونگ تراشه های اگزینوس خود را از کوالکام خریداری کرده باشد. در حال حاضر انتظار می رود سامسونگ از اسنپدراگون کوالکام استفاده کند، اما احتمالا گلکسی اس ۲۵ (اگر همین نام را داشته باشد) از چیپستی استفاده می کند که سامسونگ به طور خاص برای این گوشی طراحی کرده است.

پلتفرم داخلی جدید برای موبایل های سامسونگ، آن را در رقابت مستقیم با آیفون ۱۶ پرو در لانچ فوریه سال ۲۰۲۵ و آیفون ۱۷ پرو در اواخر همان سال قرار خواهد داد. گوشی اول می تواند از چیپست اپل A18 استفاده کند و دومی می تواند اپل A19 را معرفی کند.

تجزیه و تحلیل: گلکسی S25 با تراشه های سامسونگ بهتر خواهد بود

توسعه سخت افزار تراشه و گوشی های هوشمند جدید همیشه همزمان اتفاق نمی افتد. آنها تحت رابطه فعلی سامسونگ/کوالکام به طور نزدیک به هم مرتبط نیستند. هنگامی که گوگل در حال ساخت گوشی پیکسل ۷ خود است، می تواند تولید تراشه Tensor G2 را برای تقویت و فعال کردن ویژگی های جدید در حین ایجاد، تغییر دهد. رفع محو شدگی های تصویر در گوگل، یکی از ویژگی های جدید مورد علاقه ما در خانواده پیکسل ۷، منحصر به آن دستگاه است زیرا به نوعی توسط تراشه Tensor G2 فعال می شود. هر چیزی که یک گوشی برای رفع محو کردن عکس نیاز دارد، منحصراً در Tensor G2 وجود دارد.

تعامل مستقیم بیشتر بین تیم طراحی تراشه و تیم تلفن همراه، بدون بوروکراسی بین شرکتی برای توسعه موانع، نوعی همکاری مشترک و هم افزایی است که ما امیدواریم سامسونگ ایجاد کند. همچنین امیدواریم این کار به شرکت سامسونگ کمک کند تا یک پلتفرم تلفن همراه با ویژگی های واقعا منحصر به فرد ایجاد کند.

متأسفانه، به احتمال زیاد سامسونگ با مدل توسعه یافته خود اپل را هدف قرار داده است و نه گوگل. البته تراشه های Apple Bionic مقام بهترین عملکرد را برای معیارهای موبایل نگه می دارند. آخرین نسخه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 بسیار نزدیک به شکست دادن عملکرد اپل است، اما سامسونگ فقط برای نزدیک شدن به آن ایستادگی نمی کند چرا که می‌ خواهد گلکسی اس قدرتمندترین موبایلی باشد که می‌ توانید بخرید.

سامسونگ ممکن است به جای توسعه ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد، کاملاً روی قدرت پردازش نشده تمرکز کند تا اپل را در بنچمارک شکست دهد. این شرکت از پیروزی پلتفرم اگزینوس در شکست اپل برای سال‌ ها ناامید شد، بنابراین هدف اصلی اش می ‌تواند کسب امتیاز بنچمارک ها باشد. امیدواریم سامسونگ اولویت های دیگری مانند مدیریت انرژی کارآمد و ویژگی های نوآورانه را به خاطر بسپارد و فقط یک دستگاه بزرگ و قوی دیگر نسازد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.