اخبار آیفون, موبایل

کمپانی اپل اذعان می کند که ممکن است گاهی اوقات اشتباه کند!

iPhone and hack

اخیرا اپل جزئیاتی را در مورد اینکه چگونه قصد دارد به کاربران آیفون زمانی که فکر می‌کنند توسط مهاجمان تحت حمایت دولت هدف قرار می‌گیرند هشدار دهد، به اشتراک گذاشته است.

بر اساس سند جدید پشتیبانی اپل، هشدار و آگاه سازی ها از طریق ایمیل و اعلان‌های iMessage به آدرس‌ها و شماره تلفن ‌های مرتبط با Apple ID کاربران آسیب ‌دیده توسط اپل ارسال می‌شوند.

این هشدارهای اپل خود را به عنوان «اعلان تهدید» معرفی می‌کنند و شامل اقداماتی می‌شوند که کاربران می‌توانند برای محافظت از گوشی‌های هوشمند خود انجام دهند.

اپل در سند پشتیبانی خود توضیح می‌دهد: برخلاف مجرمان سایبری سنتی، مهاجمان تحت حمایت دولت از منابع استثنایی برای هدف قرار دادن تعداد بسیار کمی از افراد خاص و دستگاه‌ هایشان استفاده می‌کنند که تشخیص و پیشگیری از این حملات را بسیار سخت ‌تر می‌کند.

با توجه به ماهیت پیچیده این سبک حملات و ابزار اغلب ناقص جهت شناسایی آن ها، اپل اذعان کرد که برخی از حملات ممکن است زیر رادار انجام شود. در همین راستا نیز تاکید کرد که برخی از اعلان‌های تهدید ارسال شده توسط اپل ممکن است هشدارهای نادرست باشند.

جاسوسی با حمایت دولت

این پیشرفت قابل توجه است زیرا پس از انتشار اخباری مبنی بر شکایت اپل از گروه NSO و شناسایی آن به عنوان یک مهاجم تحت حمایت دولتی که از نرم افزار جاسوسی Pegasus در حملات هدفمند استفاده می کند، پس از دور زدن مکانیسم های امنیتی آیفون به گوش می رسد.

شرکت اپل برای جلوگیری از این مشکلات تا حد کمک ۱۰ میلیون دلاری و همچنین تمام خسارات اعطا شده از این شکایت به سازمان های حمایت کننده درگیر در حمایت و تحقیق در مورد سوء استفاده های نظارت سایبری، از جمله مواردی که توسط عوامل دولتی حمایت می شود، پرداخت کرده است.

علاوه بر به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد طرح اعلان تهدید، اپل از این فرصت استفاده کرد و به جهت کمک به کاربران چندین مرحله را فهرست کرد تا بتوانند دستگاه های خود را ایمن کنند.

این مراحل شامل بهترین شیوه های اغلب ذکر شده مانند: به روز نگه داشتن گوشی ها، استفاده از احراز هویت دو مرحله ای (۲FA)، نصب برنامه ها فقط از App Store اپل و مواردی از این قبیل است.

با دانلود و استفاده از یکی از بهترین برنامه های امنیتی و خدمات فایروال از اپ استور، یک خندق دیجیتالی در اطراف شبکه خود بسازید و با این  ابزارهای محافظت از نقطه پایانی، از دستگاه های خود در برابر انواع حملات سایبری محافظت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.