اخبار

واتس اپ و اپلیکیشن مخصوص ویندوز

واتس اپ و اپلیکیشن مخصوص ویندوز

اپلیکیشن اختصاصی واتس اپ برای ویندوز راه اندازی شد. اپلیکیشن واتس اپ مختص MacOS نیز به زودی عرضه می شود.

تا پیش از این، لاگین شدن در واتس اپ وب در مرورگر، تنها راه استفاده از این برنامه در لپ ‌تاپ و رایانه‌ های شخصی بود و از فناوری قدیمی Electron  استفاده می ‌کرد. نکته حایز اهمیت هم این بود که کاربران برای استفاده از واتس اپ وب باید گوشی هوشمند خود را با شماره خط ثبت شده نزدیک به رایانه شخصی نگه دارند. واتس اپ برای آسان کردن استفاده از این برنامه برای کاربران، اپلیکیشن جدیدی را برای کاربران رایانه های شخصی ویندوزی عرضه کرده است.

برنامه اختصاصی واتس اپ برای ویندوز

این برنامه جدید به کاربران اجازه می ‌دهد تا به اپلیکیشن پیام ‌رسانی فوری یا همان واتس اپ در رایانه‌ های مجهز به سیستم عامل ویندوز خود، مشابه نحوه استفاده از برنامه در گوشی های هوشمندشان، دسترسی داشته باشند. با اپلیکیشن اختصاصی واتس اپ ویندوز، کاربران برای دسترسی به پلتفرم پیام ‌رسانی فوری واتس اپ، نیازی به نزدیکی گوشی هوشمند خود به رایانه شخصی ندارند.

طبق گفته  WhatsApp، برنامه جدید مبتنی بر ویندوز برای سیستم عامل دسکتاپ طراحی و بهینه شده است و سرعت و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می دهد. همچنین، این شرکت گفت که کاربران کماکان امکان دریافت اعلان ‌ها و پیام‌ ها در رایانه شخصی خود را دارند، حتی زمانی که دستگاه اصلی آن ها آفلاین باشد. با این حال، پس از ۱۴ روز از آخرین استفاده از اپلیکیشن واتس اپ در گوشی هوشمند، شماره های مرتبط به طور خودکار از اپلیکیشن لاگ اوت می شوند. کاربران علاقه مند می توانند اپلیکیشن ویندوز جدید واتس اپ را از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند.

اپلیکیشن اختصاصی WhatsApp  برای  macOS

در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد این که برنامه پیام ‌رسانی فوری متعلق به متا (واتس اپ) چه زمانی یک برنامه اختصاصی را برای کاربران macOS  راه ‌اندازی می ‌کند، وجود ندارد. ادعاهایی شده مبنی بر این که این برنامه در دست توسعه است و به زودی برای کاربران macOS در سراسر جهان عرضه می شود. همچنین در پستی از وبلاگ رسمی این شرکت آمده که اپلیکیشن واتس اپ macOS در حال توسعه است.

شایان ذکر است، گفته می ‌شود این برنامه مبتنی بر فناوری Catalyst اپل و مک است و به کاربران اجازه می ‌دهد اپلیکیشن ‌های iOS خود را به مک بیاورند. با استفاده از این برنامه، کاربران نیازی به وابستگی به واتس اپ وب ندارند و گفته می شود که این برنامه از منابع کمتری استفاده می کند و سریع تر خواهد بود. مشابه برنامه اختصاصی ویندوز، برنامه مناسب برای macOS به کاربران این امکان را می ‌دهد حتی زمانی که گوشی ‌های هوشمندشان در نزدیکی آن ها نیستند، از رایانه شخصی خود به برنامه پیام ‌رسانی فوری واتس اپ دسترسی داشته باشند.

واتس اپ ادعا می کند کاربران macOS که علاقه مند به دسترسی زودهنگام به برنامه اختصاصی macOS  هستند باید در برنامه بتا این شرکت ثبت نام کنند. همچنین گفته شده است که این برنامه یک برنامه جهانی برای همه دستگاه های macOS خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.