بررسی, تکنولوژی

همه چیز درباره چیپست Google Tensor G2

همه چیز درباره چیپست Google Tensor G2

Tensor G2  برای پیشرفت های ارائه شده با گوشی پیکسل ۷ و ۷ پرو بسیار سودمند و کارساز است.

گوگل اولین چیپست سفارشی خود را با سری گوشی پیکسل ۶ معرفی کرد و عملکرد خوبی داشته است. تراشه Tensor با همکاری سامسونگ ساخته شد و عملکرد عالی ارائه داد و موارد استفاده از هوش مصنوعی و ML را که در حال تبدیل شدن به وجه تمایز گوشی‌ های پیکسل هستند  تسهیل کرد. گوگل امسال با پیکسل ۷ و ۷ پرو به این چیپست بازگشته است و تنسور G2 را معرفی می کند.

Tensor G2  تکامل یافته با گوگل که اصول اولیه را حفظ کرده و در عین حال یک ماژول هوش مصنوعی سفارشی و موتور تصویربرداری اضافه کرده است که به پیکسل ۷ و ۷ پرو اجازه می دهد عکس های شگفت انگیزی بگیرند، چیزی است که سال گذشته به دست آوردیم. گوگل در حال معرفی بسیاری از ویژگی ‌های منحصر به فرد سری پیکسل ‌ها است که برای مثال بر اساس آنچه در سال گذشته عرضه شد، از یادگیری ماشینی استفاده می‌ کنند.

در اینجا چیزهای زیادی برای صحبت وجود دارد، بنابراین بیایید با آنچه که توسط Tensor G2  در پیکسل ۷ و ۷ پرو دریافت می کنید شروع کنیم.

Google Tensor G2: چگونه با رقبای خود برابری می کند؟

در حالی که مدیاتک و کوالکام امسال به گره ۴ نانومتری برای چیپست های خود سوییچ کرده اند، گوگل به استفاده از همان گره ۵ نانومتری که سال گذشته برای تنسور استفاده شد، ادامه می ‌دهد. گوگل نام کارخانه ریخته گری مورد استفاده برای این چیپست را اعلام نمی کند، اما با توجه به همکاری نزدیک غول جستجو با سامسونگ، مشخص است که با گره ۵LPE  سامسونگ LSI پیش رفته است.

پیکربندی هسته نیز تا حد زیادی بدون تغییر است. رقبای گوگل از جدیدترین هسته های Arm مبتنی بر معماری v9 استفاده می کنند، از جمله: Cortex X2، A710  و  A510؛  در حالی که Tensor G2 همان هسته های Cortex X1 و A55 را مانند سال گذشته حفظ کرده و A76 را برای A78  جایگزین می کند.

از نظر پردازنده گرافیکی، گوگل از Mali-G710 به جای G78 قدیمی تر استفاده می کند و این بار بخش هفت هسته ای را ارائه می دهد. G78  در پیکسل ۶ و ۶ پرو با ۲۰ هسته عرضه شد، اما هسته های کمتر نباید تفاوت زیادی ایجاد کند زیرا G710 بر اساس معماری جدید ساخته شده است. یادگیری ماشینی یکی از اصول کلیدی Tensor G2 است و Google یک واحد پردازش Tensor جدید را معرفی کرده است که برای انجام کارهای منتخب ML حدود ۶۰ درصد بهره وری ارائه می دهد.

گوگل بازی اعداد را انجام نمی دهد

استفاده از هسته ‌های قدیمی ‌تر، گوگل را در مضیقه قرار می‌دهد، زیرا Tensor G2 نمی ‌تواند از مزایای بهره ‌وری موجود با معماری Arm v9 و تغییر گره به ۴ نانومتر استفاده کند و این امر فضای بالای عملکرد را محدود می‌ کند.

قرار نیست از نظر قدرت با بهترین گوشی های اندرویدی برابری کند، اما نکته اینجا نیست. وقتی به آنچه در Tensor G2 ارائه می شود نگاه می کنید، واضح است که قصد گوگل ارائه عملکردی برتر در کلاس بالا نیست. غول جستجو در عوض بر ارائه ویژگی های منحصر به فرد مبتنی بر یادگیری ماشین تمرکز می کند.

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در آن محدوده وجود دارد!

 Pixel Call Assist  یک ویژگی جدید است که به هوش مصنوعی متکی است تا به ‌طور خودکار گزینه‌ های موجود را هنگام تماس با یک کسب ‌و کار نمایان کند تا مجبور نباشید به صدای ضبط ‌شده گوش دهید. در روشی مشابه، Clear Calling  از یادگیری ماشینی برای حذف نویز محیط استفاده می کند.

Tensor G2  مجموعه ‌ای از ویژگی ‌های دوربین، از جمله الگوریتم‌های جدید Night Sight را عرضه می‌ کند که عکس‌ های فوق ‌العاده‌ ای را در شرایط نوری کم یا بدون نور ارائه می‌ دهند. یک ابزار جدید به نام Guided Frame  وجود دارد که به کاربران دارای ناتوانی بینایی اجازه می ‌دهد سلفی بگیرند. ویژگی Photo Unblur هم عکس ‌های تار، تغییرات  Real Tone، ویدیوهای ۱۰ بیتی HDR و موارد دیگر را برطرف می ‌کند.

افزودنی های مفید دیگری نیز وجود دارد. پیکسل ۷ پرو دارای لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر است و گوگل تثبیت زوم را در ۱۵ برابر و بالاتر ارائه می ‌کند که در صورت زوم کردن، ویدیوهای روان تری را ارائه می ‌دهد. ویژگی های Tensor G2 در اینجا نیز گسترش می یابد و Google یک حالت ارتقاء مقیاس جدید را معرفی می کند که در ۲۰ برابر و بالاتر فعال می شود و وضوح بالاتر و عکس های دقیق تری ارائه می دهد.

با  Tensor G2، گوگل به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به عنوان یک تمایز روی آورده است و این به سری گوشی های پیکسل ۷ و ۷ پرو برتری متمایز در برابر رقبای خود می دهد.

اکنون، اگر گوگل راهی برای ایجاد این افزودنی‌ ها در خود اندروید پیدا می ‌کرد، برای کل اکوسیستم اندروید بهتر بود تا دستگاه ‌های مجهز به کوالکام و مدیاتک نیز بتوانند از این دستاوردها استفاده کنند، اما اینطور نیست. البته در حالی که Tensor G2 به اندازه Snapdragon 8+ Gen 1 کارآمد نیست، اما ویژگی ‌هایی که گوگل با این چیپست فعال می ‌کند، هرگونه نقص سخت ‌افزاری را جبران می ‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.