بررسی, بلاگ, تکنولوژی, موبایل

نحوه انتخاب گوشی موبایل با پردازنده مناسب

اجزای داخلی گوشی

پردازنده مانند مغز گوشی های هوشمند است. تقریباً هر کاری که روی تلفن هوشمند خود انجام می دهید، کم و بیش به آن بستگی دارد. با این حال، به دست آوردن یک پردازنده سطح بالا، به معنای سرمایه گذاری در یک گوشی پرچمدار گران قیمت است.
قطعاً عملکرد بهتری را از گوشی با انتخاب پردازنده بهتر به دست خواهید آورد، اما مهم است که از خود بپرسید آیا واقعاً به پردازنده قوی برای گوشی نیاز دارید یا خیر؟! میزان توان پردازشی مورد نیاز شما به وظایف و برنامه‌هایی که می‌خواهید از طریق تلفن اجرا کنید بستگی دارد.
مهم این است که متناسب با بودجه‌تان، یک گوشی هوشمند با پردازنده‌ای را انتخاب کنید که فقط مقدار مناسب توانایی را برای شی‌تان ارائه دهد.

بنابراین برای کمک، در اینجا یک راهنمای سریع در مورد درک پردازنده‌ها و انتخاب یک تلفن هوشمند با پردازنده مناسب ارائه شده است.بیایید با درک اولیه پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند شروع کنیم. برای پردازنده گوشی بیشتر از اصطلاحات SoC (سیستم روی تراشه) و چیپ‌ست‌ها استفاده می‌کنند. پردازنده مستقیماً عملکرد گوشی هوشمند شما را بر عهده دارد.
تجربه هر کاری که از طریق تلفن انجام می دهید، از شروع باز کردن برنامه‌ها، مرور اینترنت، پخش فیلم یا بازی، همه به پردازنده گوشی بستگی دارد. هرچه پردازنده بهتر، تجربه روان و بدون تأخیر در انجام این کارها را خواهید داشت.یک پردازنده همچنین ماژول‌هایی را شامل می‌شود که از سخت افزار و ویژگی‌های مختلف تلفن هوشمند پشتیبانی کند. این موارد شامل دوربین ، Wi-Fi ، صفحه نمایش ، امنیت ، گرافیک ، بلوتوث ، اتصال شبکه و موارد دیگر می‌شود.
بنابراین یک پردازنده پیشرفته جدیدترین ویژگی های موجود در هر یک از این قطعات را پشتیبانی و ارائه میدهد.هسته اصلی عنصری از پردازنده است که وظایف را پیاده سازی و اجرا می‌کند. امروزه تلفن‌های هوشمند دارای چندین هسته هستند. هر هسته برای رسیدگی و اجرای وظایف طراحی شده است. تعداد بیشتری از هسته‌ها، باعث می‌شوند تا برنامه‌های بیشتر و سنگین‌تر به صورت همزمان بتوانند در گوشی اجرا و انجام شوند.
نسل‌های فعلی تلفن‌های هوشمند در یک سری پردازنده‌های چند هسته‌ای قرار دارند که معمولاً در گوشی‌های موبایل، پردازنده‌های دو هسته ای (دو هسته ای)، چهار هسته‌ای (چهار هسته ای) و هشت هسته‌ای (هشت هسته ای) یافت می شوند.روش MediaTek برای شناسایی پردازنده های آنها متفاوت است.
انواع ورودی و سطح متوسط ​​آنها به طور کلی با “MT67” ساخته می‌شود و به دنبال آن یک عدد دو رقمی ارائه می‌شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، پردازنده در سری داده‌های خود بهتر است.
پیشنهادات میان‌رده برتر مدیاتک، Helio P نامیده می شوند، در حالی که محصولات عالی آنها با نام Helio X ارائه می شوند. انواع مختلفی در هر یک از این بخشها وجود دارد که هر کدام از این مدل‌ها با بیشترین شماره مدل قدرتمندترین است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.