دسته بندی نشده

مچ بند هوشمند Mi Band 6؛ همراه جدید شیائومی در برابر اپل برای پیشبرد جهانی

شیائومی می بند ۶

در ماه ژوئن ، برترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان   Samsung ، Apple ، Xiaomi بودند. شیائومی ۱۷.۱ درصد از بازار جهانی را در این ماه به دست آورد؛ پس از آن سامسونگ با ۱۵.۷ درصد از بازار قطعات و تلفن های هوشمند جهان در رده دوم قرار گرفت و سپس اپل با ۱۴.۳ درصد بازار سوم بود.

Mi Band 6  شیائومی را در صدر بازار مچ بندهای هوشمند قرار می دهد!

چگونه شیائومی به بالاترین سطح جهان در عرضه و فروش گوشی های هوشمند رسید؟ 

جنگ ایالات متحده علیه هواوی یکی از عوامل مهم است. اگر تولیدکننده چینی به عنوان تهدید امنیت ملی در ایالات متحده شناخته نمی شد ، هواوی می توانست در حال حاضر شماره یک فروشنده گوشی های هوشمند در جهان باشد. شیائومی نیز از این فرصت استفاده کرده و در اروپا اعتراض خود را اعلام کرد. اکنون هم از رویکرد و سیاست ((پول به ارزش خود)) برای تصاحب هند استفاده می کند.

به لطف راه اندازی  Mi Band 6 ، شیائومی نه تنها در صدر بازار گوشی های هوشمند قرار دارد ، بلکه در حال حاضر نیز در صدر بازار مچ بندهای هوشمند می باشد. طبق گزارش Canalys ، در سه ماهه دوم سال جاری ، شیائومی هشت میلیون دستگاه مچ بند هوشمند را به بازار عرضه کرده (۲.۶٪ نسبت به سال گذشته) که ۷.۹ میلیون دستگاه ارسال شده توسط اپل را پشت سر گذاشته است (۲۹.۴٪ در سال افزایش یافته است). نبرد سهم بازار این دو رقیب نیز نزدیک بود زیرا شیائومی ۱۹.۶ درصد و اپل ۱۹.۳ از سهم بازار را در اختیار داشتند.

مقام سوم متعلق به هواوی  بود. این شرکت در دوره آوریل-ژوئن تعداد ۳.۷ میلیون دستگاه مچ بند هوشمند عرضه کرد که نسبت به سه ماهه دوم سال قبل ۵۳.۹ درصد کاهش داشت و ۹.۲ درصد سهم بازار را از ۲۱ درصد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دست آورد. Fitbit ، که اکنون متعلق به Google Alphabet است ، پس از عرضه تعداد ۳ میلیون دستگاه مچ بند هوشمند در سه ماهه دوم برای ۷.۳٪ سهم بازار ، در مقایسه با سال گذشته ۲۰.۶٪ ، در مکان چهارم قرار گرفت.

با وجود افزایش ۱۱۴.۱ درصدی سالانه ، تعداد ۲.۵ میلیون محموله سامسونگ و ۶.۱ درصد سهم بازار آن را در رده پنجم قرار داد. به طور کلی ، تعداد ۴۰.۹ میلیون مچ بند هوشمند در سه ماه عرضه شده است. این میزان در مقایسه با تعداد ارائه شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ ۵.۶ درصد افزایش یافته است. سینتیا چن ، تحلیلگر تحقیقات Canalys ، می گوید: “شیائومی برای تسریع در انتشار  Mi Band 6 ، که دستگاه مناسب تری نسبت به نسخه قبلی خود است ، حرکت عاقلانه ای انجام داد. چرخش سریع شیائومی به ساعت های اصلی نیز به شرکت کمک کرد تا فروش ساعت مچی هوشمند خود را به تعداد ۱.۳ میلیون در این سه ماه افزایش دهد. “

با نگاه ویژه به محموله های ساعت های هوشمند ، اپل به لطف محبوب ترین ساعت در جهان ، Apple Watch ، در صدر جدول باقی ماند. ۷.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند که توسط اپل در سه ماهه گذشته عرضه شده بود ، سهم ۳۱.۱ درصدی از بازار ساعت های هوشمند را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به این غول فناوری بخشید. در حالی که میزان فروش اپل واچ ۲۹.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، سهم بازار این شرکت از ۳۳.۱ درصد جمع آوری شده در سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

هواوی پس از فروش ۲.۳ میلیون ساعت در سه ماهه دوم در رده دوم قرار گرفت که برای ۹ درصد بازار به اندازه کافی خوب بود. هوآوی بیش از نیمی از سهم بازار خود در فصل دوم ۲۰۲۰ یعنی ۱۸.۹ درصد را از دست داد در حالی که محموله ها ۳۳.۹ درصد کاهش یافت. Garmin با ۱.۹ میلیون ساعت که از آوریل تا ژوئن به بازار عرضه کرد، با ۷.۶  سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت. سامسونگ پس از فروش ۱.۸ میلیون ساعت ، در رتبه بعدی قرار داشت که نسبت به سال قبل ۸۴.۷ درصد افزایش داشت و ۷ درصد از بازار جهانی ساعت های هوشمند را به سامسونگ اختصاص داد.

اپل واچ همچنان برترین ساعت هوشمند جهان است!

شیائومی میزان فروش ساعت های هوشمند خود را ۲۷۲.۶ درصد افزایش داد و با ۵/۱ میلیون دستگاه عرضه شده (در مقایسه با تنها ۴۰۰،۰۰۰ در سه ماهه مشابه سال گذشته) در جایگاه پنجم در جدول حمل و نقل جهانی ساعت های هوشمند قرار گرفت. این جایگاه ۵.۷ درصد از بازار ساعت های هوشمند جهان را به شیائومی اختصاص می دهد. 

به طور کلی ، ۲۵.۴ میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه دوم امسال عرضه شده است که ۳۷.۹ درصد از ۱۸.۴ میلیون دستگاهی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود ، افزایش یافته است.

جیسون لو ، مدیر تحقیقات Canalys ، گفت: “فروشندگان در حال تلاش برای جهش نسلی بزرگ در فناوری های ساعت های هوشمند هستند.

 برای برجسته شدن ، آنها اصول اولیه مانند تجربه کاربر و عمر باتری را بهبود می بخشند ، رابط کاربری متمایز خود را ایجاد می کنند و از اکوسیستم های مربوطه خود استفاده می کنند تا موارد استفاده جدید و منحصر به فرد را ترسیم کنند. “

اما Low خاطرنشان می کند که ردیابی سلامت همچنان ویژگی شماره یک کاربران ساعت های هوشمند است. او می گوید: “توانایی ارائه ویژگی های پیشرفته ردیابی سلامت و ارائه داده های مفید و بینش های مفید برای سلامتی ، برندگان و بازندگان را از هم متمایز می کند.”

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.