اخبار آیفون, سامسونگ, موبایل

مقایسه iPhone 13 Pro Max و Galaxy S21 Ultra

آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۱ اولترا

Galaxy S21 Ultra در حال حاضر پادشاه سرزمین اندروید است! به نظر می رسد این گوشی ویژگی های خوب و مفید صفحه نمایش فوق العاده ، عملکرد قدرتمند و دوربین زوم دور برد را با قیمتی که در واقع خیلی دور از ذهن نیست ، دارد.

با این تفاسیر آیا آیفون ۱۳ پرومکس می تواند نظر وفاداران اندروید را عوض کرده و آنها را متقاعد کند که طرف خود را تغییر دهند؟

قرارگیری و مقایسه این دو در کنارهم یکی از حماسی ترین نبردهای تلفن های هوشمند پرچمدار است ، بنابراین بیایید سریع وارد بازی شویم!

مقایسه  iPhone 13 Pro Max  و   Galaxy S21 Ultraبه صورت خلاصه :

آیفون عریض تر و سنگین تر شده ، در حالی که گلکسی باریک تر شده و در دست گرفتن آن راحت تر است.

هر دو دارای صفحه نمایش OLED  ۱۲۰هرتزی هستند.

پردازنده A15 اپل در مقابل Snapdragon 888 گلکسی

۶ گیگابایت رم در آیفون در مقابل ۱۲ گیگابایت رم در گلکسی

در آیفون دوربین زوم پریسکوپ وجود ندارد.

بهبود قابل توجه عمر باتری در iPhone به نظر می رسد، اما Galaxy هنوز دارای باتری بزرگتر و ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

صفحه نمایش و طراحی

بلاخره، صفحه نمایش آیفون می‌تواند با سرعت ۱۲۰ هرتز در گلکسی اس ۲۱ اولترا مطابقت داشته باشد.

سامسونگ طی چند سال گذشته در مورد کیفیت نمایشگر پیشتاز بوده است و آیفون در واقع از پنل صفحه نمایش OLED ساخت سامسونگ استفاده می کند. با معرفی آیفون ۱۳ پرو مکس ، اپل نشان داد که کمی پیشرفت کرده و سرانجام یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های جدیدی را که در سال ۲۰۲۰ در Galaxy معرفی شد ارائه کرد و آن نرخ تازه سازی سریع ۱۲۰ هرتز بود! این ویژگی با تجربه اسکرول کردن روان در هر دو گوشی مطابقت دارد. اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آیفون مانند مدل سال گذشته است: شما یک پنل ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل دریافت می کنید ، در مقایسه با همان اندازه صفحه نمایش قبلی ، اما با وضوح کمی بالاتر.

سنجش کیفیت در صفحه نمایش

جالب است که ما پیک روشنایی بالاتری را در آیفون نسبت به گلکسی اندازه‌گیری کردیم. در تست های ما، صفحه نمایش آیفون بیش از ۱۰۰۰ نیت روشنایی داشت، در حالی که گلکسی ۸۸۹ نیت روشنایی داشت. به خاطر داشته باشید که برخلاف وب‌سایت‌های دیگر، ما در سطح ۱۰۰ درصد سفید روی صفحه آزمایش می‌کنیم، بنابراین ممکن است برخی از تفاوت‌هایی را که می‌بینید توضیح دهد (بقیه در سطوح سفید ۱ درصد آزمایش می‌کنند، که این یک تفاوت بزرگ است.) از نظر طراحی، هیچ تغییر عمده ای در آیفون که بیشتر شبیه مدل قبلی خود با آن اضلاع صاف متمایز است، وجود ندارد. چیزی که جدید است این است که چگونه ۱۳ پرومکس کمی سنگین تر شده و حدود ۲۴۰ گرم وزن دارد ،که این حتی سنگین تر از وزن ۲۲۹ گرمی  S21 Ultra است.

آیفون همچنین به‌طور قابل‌توجهی عریض‌تر شده است و گرفتن آن با یک دست سخت‌تر، در حالی که گلکسی به طرز دلپذیری باریک است و کناره‌های خمیده نیز به طراحی ارگونومی آن کمک می‌کنند.

بیومتریک (اندازه گیری و تحلیل مشخصات بیولوژیکی انسان)

تشخیص چهره در iPhone در مقابل اسکنر اثر انگشت در Galaxy

بریدگی (notch) Face ID در گوشی های آیفون برای اپل بسیار دردسرساز بوده است زیرا طرفداران اندروید تمسخر آن را دوست دارند ولی اکنون در همه مدل های آیفون ۱۳ ، ۲۰ درصد کوچکتر شده است. این یک تغییر کوچک اما دقیق است.

در مورد بیومتریک ، iPhone 13 Pro Max هنوز تفاوت اساسی با Galaxy S21 Ultra دارد. آیفون اسکنر اثر انگشت ندارد و از Face ID استفاده می کند ، در حالی که Galaxy دارای یک اسکنر اثر انگشت در صفحه و تشخیص چهره بر اساس تصویر دو بعدی است.

Galaxy S21 Ultra از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سریعتر نسبت به نسلهای قبلی Galaxy استفاده می کند و عمدتا خوب بوده است .

از سوی دیگر ،  Face ID در آیفون ۱۳ پرومکس به خوبی مدل های قبلی عمل می کند ، نه بهتر و نه بدتر.

دوربین ها

S21 Ultra در بزرگنمایی برتری دارد ، اما آیفون آنچه دوربین اصلی می تواند انجام دهد را افزایش می دهد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در مورد ظرفیت باتری و سایر ویژگی ها یک ارتقاء و پیشرفت بزرگ داشته ، اما نمی تواند کاملاً با تنوع و همه کاره بودن دوربینGalaxy S21 Ultra مطابقت داشته باشد.

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی اولترا واید هستند ، اما در حالی که آیفون تنها دارای یک لنز زوم تکی با زوم ۳ X است، گلکسی با دو لنز زوم، یکی با زوم ۳ برابر و دیگری با زوم ۱۰ برابر ارائه می‌شود که در هنگام زوم، برد بسیار بیشتری به آن می‌دهد.

تفاوت این دوربین ها در مشخصات به شرح زیر است:

دوربین واید – ۱۲ مگاپیکسل در iPhone در مقابل ۱۰۸ مگاپیکسل در گلکسی ، ۲۶ میلی متر در مقابل ۲۴ میلی متر در فاصله کانونی ، دیافراگم f/1.5 در آیفون در مقابل f/1.8 در گلکسی

دوربین اوترا واید -۱۲ مگاپیکسل در هر دو ، ۱۳ میلی متر در هر دو ، دیافراگم f/1.8 در iPhone در مقابل f/2.4 در Galaxy

دوربین تله فوتو – بزرگنمایی ۳ برابر در هر دو

زوم دوربرد – دوربین پریسکوپ ۱۰ X فقط در   Galaxy S21 Ultra

اپل دارای سنسورها و لنزهای کاملاً جدیدی در iPhone 13 Pro Max است و همانطور که در بالا خواندید دیافراگم بسیار وسیع تری برای دوربین های اصلی و فوق عریض به دست آورده که به آنها کمک می کند نور بیشتری را جمع آوری کرده و در شب توانایی بسیار بیشتری داشته باشند.

از نظر ویژگی‌های دوربین، اپل استایل‌های عکاسی را اضافه می‌کند که فیلترهایی بر روی جزییات عکس هستند که به شما امکان می‌دهند یک ظاهر سفارشی ایجاد کنید و از آن در تمام عکس‌های خود یا فقط یک بار در مقایسه با ویژگی‌های استانداردی که می‌توانید در گلکسی به کار ببرید، استفاده کنید.

شما هنگام عکاسی متوجه می شوید که گلکسی با دوربین اصلی عکس را کمی عریض‌تر می‌گیرد، و همچنین معمولاً رنگ‌های شادتر و نوردهی روشن‌تری دارد، اما این بستگی به صحنه دارد. آیفون همچنین به دنبال این ظاهر متضاد تر با سایه های عمیق تر است.

در حالی که هر دو در زوم ۳ X کاملاً شبیه به هم هستند ، گلکسی آیفون را با بزرگنمایی دوربرد ، به ویژه با لنز پریسکوپ ۱۰X ، شکست می دهد.

در نور کم، هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند، اما گلکسی اکنون رنگ‌های خاموش‌تر را دارد، در حالی که به نظر می‌رسد آیفون کمی خلوص و اشباع رنگ  بیشتری را برای نمایش بیشتر تصویر اضافه می‌کند.

با این حال ، آنچه که سامسونگ فاقد آن است ، حالت شب برای دوربین اولترا واید خود است ، در حالی که آیفون با دوربین فوق عریض ، نور بسیار بیشتر و عکس بسیار تمیزتری می گیرد.

هر دو گوشی اکنون از حالت ماکرو برای عکس ها و فیلم ها پشتیبانی می کنند ، این ویژگی قبلاً در iPhone وجود نداشت.

ویژگی ویدیویی برتر آیفون امسال Cinematic Mode نامیده می شود و چیزی شبیه ویدئوی حالت پرتره است که در Galaxy دارید ، اما نه به طور کامل! ابن ویژگی به طور خودکار می داند که چه زمانی فوکوس را تغییر دهد، و برخلاف هر گوشی دیگری، می توانید فوکوس را روی یک ضبط قبلی (که با آیفون ۱۳ گرفته شده است) تغییر دهید.

iPhone 13 Pro Max همچنین دارای یک اسکنر LiDAR است که برای واقعیت افزوده و فوکوس آسان‌تر برای پرتره‌های شبانه مفید است.

شما چنین اسکنری را در Galaxy دریافت نمی کنید.

مقایسه عملکرد

 Apple A15 Bionic در مقابل Snapdragon 888 یا ( Exynos 2100 )

اپل در زمینه عملکرد گوشی های هوشمند پیشتاز است و تراشه جدید Apple A15 Bionic در iPhone 13 Pro Max بار دیگر سریع ترین تراشه در این صنعت است. گلکسی مجهز به برترین تراشه Qualcomm Snapdragon 888 برای مدل آمریکایی است ، در حالی که مدل های بین المللی S21 Ultra با پردازنده Exynos 2100 ساخت سامسونگ که اندکی کندتر هستند، عرضه می شوند.

در حالی که آیفون از نظر سرعت پردازش برتری دارد ، گلکسی دارای ۱۲ گیگابایت رم در مقایسه با رم ۶ گیگابایتی آیفون است که به باز ماندن بیشتر برنامه ها در پس زمینه کمک می کند و برای ویژگی چندوظیفه ای مناسب است.

در هر حال ، اپل اکنون قدرت خود را در مقایسه با سیستم عامل اندروید افزایش داده است. A15 بر اساس همان فناوری ۵ نانومتری A14 ساخته شده است ، اما گفته می شود که اپل سرعت CPU  و حافظه پنهان را برای دستیابی به هدف خود افزایش داده است. جالب اینجاست که خود اپل گفته است A15 نسبت به رقبا ۵۰ درصد CPU سریعتر و ۳۰ درصد GPU سریعتر دارد.

 

GPU و عملکرد بازی

با نگاهی به عملکرد پردازنده گرافیکی متوجه می شویم که iPhone 13 Pro Max بسیار جلوتر از S21 Ultra است. در واقع امتیازآیفون در معیار ۳D Mark Wildlife Extreme با ۳،۰۰۰ شروع می شود که سه برابر گلکسی است. سرعت آن به حدود ۲۴۰۰ می رسد ، اما حتی پس از افت بیش از دو برابر سریعتر است. اپل واقعاً از فاکتور فرم بزرگتر Pro Max استفاده می کند تا به  GPU اجازه دهد که آزادانه کار کند. در حقیقت می‌توانیم بگوییم، این بهترین عملکرد GPU در زمان نوشتن این مقاله است و هیچ گوشی دیگری به آن نزدیک نمی‌شود.

این دو گوشی از نظر میزان فضای ذخیره سازی داخلی شما بسیار شبیه به هم هستند: مدل های اصلی هر دو دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند ، به علاوه می توانید هزینه اضافی پرداخت کنید و مدلهای ۲۵۶G یا ۵۱۲G را دریافت کنید. آیفون ۱۳ پرو مکس همچنین اولین آیفونی است که دارای گزینه ذخیره سازی ۱ ترابایتی می باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که گلکسی مانند مدلهای قبلی سامسونگ فضای ذخیره سازی قابل افزایش را ارائه نمی دهد ، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

باتری و شارژ

بزرگترین ارتقاء و پیشرفت در عمر باتری آیفون!

در حالی که تمام مدل های آیفون ۱۳ به نوعی افزایش باتری را دارند، آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین میزان را دارد.

اپل ظرفیت دقیق باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت اعلام کرده است که در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در گلکسی بازهم پایین تر است. با این حال ، به خاطر داشته باشید که اعداد باتری به تنهایی کل ماجرا را نشان نمی دهد زیرا اندروید و iOS کاملاً متفاوت هستند ، بنابراین بیایید به تست های دقیق باتری در PhoneArena  نگاهی بیندازیم:

دیدن پیشرفت های باتری که اپل با آخرین مدل خود یعنی  ۱۳Pro Max به دست آورده است بسیار چشمگیر است ، این مدل برتری قابل توجهی نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا دارد که آزمایشات مشابهی را پشت سر گذاشته است.

در قسمت جلوی شارژر … خوب ، انتظار شارژر داخل جعبه را نداشته باشید … در هر کدام! هم اپل و هم سامسونگ بابت شارژر سریع ۲۰ دلار دیگر از شما هزینه دریافت می کنند.

متأسفانه ، هیچ یک از این دو گوشی از سرعت شارژ قابل توجهی پشتیبانی نمی کنند: در ۲۰ وات ، برای شارژ کامل آیفون حدود ۲ ساعت و اندکی زمان می برد، در حالی که گلکسی با کمی بیشتر از ۱ ساعت بسیار سریعتر است ، اما هیچکدام نزدیک به زمان شارژ ۳۰ دقیقه ای که در گوشی های مارک هایی مانندOnePlus مشاهده می کنیم نمی شوند.

مقایسه  iPhone 13 Pro Max  و Galaxy S21 Ultra : جمع بندی

بنابراین در پایان مبحث ، آیفون ۱۳ پرو مکس برخی از به‌روزرسانی‌های خوش‌آیند را به همراه دارد، مانند بهترین عمر باتری تا به حال در آیفون، بهبودهایی در همه دوربین‌ها که ولیکن نمی‌تواند کاملاً با زوم دوربرد در گلکسی مطابقت داشته باشد و همچنین باز بودن پلتفرم اندروید را ندارد که باعث امنیت بیشتر در آن است.

این دو دستگاه بسیار متفاوت هستند و باقی می مانند اما هر دو از نظر شکوه در اندازه بزرگ  و عمر طولانی باتری عالی هستند.

برای ما سخت است که یکی از این دو گوشی را به دیگری ترجیح داده و برای خرید توصیه کنیم ، اما شما نظرات خود را در مورد iPhone 13 Pro Maxو اینکه آیا شما را متقاعد کرده است که باید آن را خریداری کنید ، یا Galaxy S21 Ultra را تهیه کنید، با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.