بررسی, سامسونگ

مقایسه هدفون گلکسی بادز ۲ پرو در مقابل گلکسی بادز ۲

مقایسه هدفون گلکسی بادز 2 پرو در مقابل گلکسی بادز 2

آیا می توان تفاوت واضحی در مقایسه این دو هدفون دید و یا شنید؟

برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

سامسونگ اخیراً از گلکسی بادز ۲ پرو رونمایی کرده است که این کار باعث شده انتخاب بین گزینه‌ های هدفون بی ‌سیم گلکسی سخت تر و پیچیده ‌تر شود. این شرکت کره ‌ای قبلاً علاوه بر مدل ‌های  Live، مدل ‌های Buds و Buds Pro زیادی داشته است، بنابراین با وجود این تعداد مدل کدامیک ارزش خرید خواهد داشت؟ آیا جدیدترین مدل بهترین انتخاب نیز خواهد بود؟

و مهم تر از آن، به غیر از قیمت، دقیقاً چه تفاوتی بین گلکسی بادز ۲ پرو جدید و گلکسی بادز ۲ لانچ شده در سال ۲۰۲۱ وجود دارد؟ در درجه اول باید بگوییم مطمئناً آن ها کاملاً شبیه به هم هستند.

خب، ما هر دو مدل هدفون را تهیه کرده‌ و آن ها را برای شما مقایسه کرده ‌ایم پس اگر طرفدار هدفون های جدید سامسونگ هستید حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

فهرست مطالب:

  1.  قیمت و در دسترس بودن
  2.  طراحی و رنگبندی
  3.  کیفیت صدا و حذف نویز فعال (ANC)
  4.  تفاوت مشخصات
  5. کنترل های لمسی
  6.  کدام یک ارزش خرید دارند؟

قیمت و در دسترس بودن

گلکسی بادز ۲ پرو با نام تجاری جدید در حال حاضر با قیمت ۲۳۰ دلار برای پیش خرید در سایت های معتبر در دسترس است.

گلکسی بادز ۲ از آگوست ۲۰۲۱ با قیمت ۱۵۰ دلار در فروشگاه های مختلف در دسترس است، اگرچه تخفیف هایی برای آن ها وجود داشته که در صورت خرید با معامله واجد شرایط، قیمت را به حدود ۱۳۰ دلار یا حتی به ۹۰ دلار در وب سایت سامسونگ کاهش می دهد. اما در نهایت ما در ادامه مطلب ثابت کرده ایم که Buds 2 Pro بسیار گران تر از Buds 2 است.

طراحی و رنگبندی

Galaxy Buds 2 Pro  جدید بسیار شبیه به Buds 2 است و باعث ایجاد سردرگمی قابل درک در فضای آنلاین برای تشخیص آن ها می شود. این دو مدل دارای کیس های شارژ تقریبا همانند با چراغ LED یکسان در جلو و درگاه خروجی شارژ USB Type-C در پشت کیس هستند.

اگرچه خود هدفون ها کمی متفاوت هستند. هدفون های Buds 2 Pro دارای کمی عناصر اضافی هستند، مانند صفحه مشبک کوچک سیاه رنگ در کناره ها، که هرفون های Buds 2  فاقد آن هستند. مهم تر از همه، هم خود هدفون گلکسی بادز ۲ پرو جدید هم بدنه و هم داخل و خارج آن از پلاستیک مات ساخته شده است.

ایربادهای Buds 2 و بدنه بیرونی آن از جنس پلاستیک براق هستند. فقط داخل قاب آن ها مات است.

به نظر ما، Buds 2 Pro  جدید و مات بسیار بهتر به نظر می رسد و به لطف پلاستیک مات، هنگام در دست گرفتن و در گوش گذاشتن احساس بهتری دارد، اما این یک مساله کاملا سلیقه ای است.

آنچه مهم است این است که هر دوی این هدفون ها بسیار شیک و مینیمال به نظر می رسند و در گوش سبک و راحت هستند. هر دو دارای سه اندازه گوش برای انتخاب شما هستند و هر دو به طور ایمن در گوش می مانند.

از آنجایی که هر دو اساساً کیس شارژ شبیه جعبه حلقه ازدواج یکسانی دارند! می ‌توانید مطمئن باشید که هر کدام باید به خوبی در یک جیب با اندازه مناسب قرار بگیرند. در نهایت هیچ چیز مهمی به جز اجرا با پلاستیک مات در مقابل پلاستیک براق در بخش طراحی قابل ذکر نیست.

در مورد گزینه های رنگبندی، Buds 2 Pro  جدید در موارد زیر موجود است:

گرافیت، سفید، بنفش بورا

ما نوع Bora Purple را برای مقایسه انتخاب کردیم، زیرا دو مورد دیگر اساساً سیاه و سفید معمولی هستند و این بنفش جدید بسیار زیبا به نظر می رسد. البته این موضوع هم کاملا مرتبط با سلیقه شخصی است.

Buds 2  در رنگ های زیر موجود است:

گرافیت، سفید، لوندر، زیتونی

برخلاف  Buds 2 Pro، بدنه Buds 2 دو رنگ است، بدنه انتخابی ما نوع Olive است، اما بیرون آن سفید می باشد.

کیفیت صدا و حذف نویز فعال  (ANC)

در این جا مهم‌ ترین نکته این است که صدای این هدفون‌ های بی ‌سیم چگونه می باشد و ANC آن‌ ها که هر دو روی آن نصب شده ‌اند چقدر خوب عمل می کند.

ما آن ها را در کنار هم، با ولوم صدای یکسان، تست کردیم و آهنگ های یکسان را با ANC روی آن پخش کردیم.

Galaxy Buds 2 Pro  جدید بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد، به خصوص اگر به موسیقی الکترونیک دنس مدرن یا هیپ هاپ گوش می دهید، زیرا صدایی تمیز و نسبتاً روان دارند (که چیز خوبی است) با باس فرعی قوی و تند.

Galaxy Buds 2 هم دارای باس قوی است، اما آنقدر عمیق نیست، فرکانس‌ های بالاتر را پوشش می ‌دهد و باعث می ‌شود صدا کمی گل غیر شفاف شود. بنابراین میانه ها و اوج ها چندان مشخص نیستند، اگرچه صادقانه بگوییم، تفاوت ها بسیار جزئی هستند. کاملاً منصفانه است که بگوییم Buds 2  و Buds 2 Pro عالی به نظر می رسند، اما اولی به طور قابل توجهی ارزان تر است.

بیایید در مورد وضعیت ANC صحبت کنیم. شاید در این جاست که Buds 2 Pro قیمت بالاتر خود را توجیه کند!

گلکسی بادز ۲ پرو دارای ANC چشمگیر است، به نظر می رسد سامسونگ در این زمینه با اپل رقابتی در پیش گرفته است. هر چیزی به جز برخی صداهای با فرکانس بالا از محیط اطراف شما با شروع ANC مسدود می شود، بنابراین چه در هواپیما، یک اتوبوس شلوغ یا در یک محیط کاری شلوغ باشید، نباید از سر و صدای اطرافتان ناراحت شوید؛ زیرا با پخش موسیقی با صدای متوسط ​​یا زیاد دیگر متوجه صداهای خارجی نخواهید شد.

در این جا نکته جالبی است که ما آن را شنیدیم، Buds 2 ارزان ‌تر در واقع ANC کمی قوی ‌تر دارد و حتی بیشتر از بادز ۲ پرو  صداهای فرکانس بالا را مسدود می ‌کند. بنابراین بار دیگر، توجیه قیمت بالاتر Buds 2 Pro دشوار است.

اما اگر به مشخصات آن نگاهی بیندازیم، به سرعت به دلایل تفاوت قیمت و اینکه آن نام “pro” در ادامه اسم این هدفون چیست، پی خواهیم برد.

تفاوت مشخصات

مشخصات قابل توجه  Buds 2 Pro:

بلوتوث ۵.۳، صدای پیشرفته ۳۶۰، Hi-Fi  ۲۴بیتی (نیاز به دستگاه گلکسی)، ANC  هوشمند، مقاومت در برابر آب IPX7 (فقط ایربادها، کیس شارژ را شامل نمی شود)، عمر باتری: تا ۲۹ ساعت با کیس (ANC  خاموش)، شارژ بی سیم کیس ایرباد

مشخصات قابل توجه  Buds 2 Pro:

بلوتوث ۵.۲، صدای ۳۶۰، Hi-Fi  ۱۶بیتی، ANC، بدون مقاومت در برابر آب، عمر باتری: تا ۲۰ ساعت با کیس (ANC خاموش)، شارژ بی سیم کیس ایرباد

اگرچه ما متوجه تفاوت قابل توجهی بین صدای آن ها و فرق زیادی در ANC  نشدیم، اما Buds 2 Pro  جدیدتر از نظر فنی در برخی از زمینه های کلیدی برتر از Buds 2 است.

اگر به صدای ۲۴ بیتی اهمیت می دهید، Buds 2 Pro  را انتخاب کنید، اما به خاطر داشته باشید تنها در صورتی کار می کند که با گوشی یا تبلت گلکسی متصل شود و البته همه برنامه های پخش موسیقی از صدای ۲۴ بیتی پشتیبانی نمی کنند.

اگر مقاومت در برابر آب برای شما مهم است باز هم فقط Buds 2 Pro این ویژگی را دارد. کیس آن‌ها در برابر آب مقاوم نیست، اما خود هدفون ‌ها باید بتوانند از پیاده ‌روی زیر باران یا یک جلسه تمرین ورزشی که باعث تعریق شده است جان سالم به در ببرد. از نظر عمر باتری هم، Buds 2 Pro  بسیار بیشتر از Buds 2 دوام می آورد.

کنترل های لمسی

هر دو هدفون Galaxy Buds 2 Pro  و Galaxy Buds 2 قدیمی ‌تر دارای کنترل‌های لمسی یکسان هستند. کناره‌ های هدفون ‌ها به لمس حساس هستند و یک یا چند بار ضربه زدن به آن‌ ها، کارهای زیر را انجام می ‌دهد:

ژست ‌های لمسی Galaxy Buds 2 Pro و  Buds 2:

فشار دادن و نگه داشتن: بین صدای ANC و Ambient سوئیچ می کند، یک ضربه: پخش یا مکث، دو ضربه سریع: آهنگ بعدی، سه ضربه: آهنگ قبلی

کدام یک ارزش خرید دارند؟  Galaxy Buds 2 Pro  یا  Galaxy Buds 2

Galaxy Buds 2 Pro  با روکش مات کمی زیباتر به نظر می رسد. به گفته سامسونگ، عمر باتری بهتری نیز دارند. صدای آن خوب و واضح است، با یک زیر بیس خوب. ANC  نیز مناسب است. این هدفون ها در برابر آب مقاوم هستند و اگر آن ها را با دستگاه گلکسی هماهنگ کنید، صدای آن ها می تواند تا ۲۴ بیت افزایش یابد.

با این حال، Buds 2  بسیار مدرن و شیک به نظر می رسد و عمر باتری معقولی دارد. صدای آن تقریباً به همان اندازه خوب است و باس نیز مانند ANC  ضعیف نیست. البته، هیچ مقاومتی در برابر آب در آن ‌ها وجود ندارد و فقط صدای ۱۶ بیتی را پشتیبانی می ‌کنند، اما صادقانه بگوییم، برای قیمت بسیار ارزان ‌ترشان شما با انتخاب آن‌ اشتباه نمی کنید.

اگر می ‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید و همچنان یک تجربه واقعی عالی از هدفون بی ‌سیم سامسونگ داشته باشید، با مدل قدیمی‌ تر و ارزان ‌تر Buds 2  وقت بگذرانید.

فقط در صورتی که صدای ۲۴ بیتی برای شما مهم باشد و گوشی یا تبلت گلکسی مورد نیاز را برای کارکرد آن داشته باشید، به علاوه اشتراک یک سرویس پخش موسیقی که صدای ۲۴ بیتی ارائه می‌دهد پس ادامه دهید و Galaxy Buds 2 Pro جدید را سفارش دهید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.