اخبار, بررسی

معرفی اسنپدراگون ۷ نسل ۱

اسنپدراگون ۷ نسل ۱

کوالکام تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ خود را معرفی کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ کوالکام ممکن است چیپست پرچم دار پیش فرض جدید در دنیای اندروید باشد، اما ما یک گزینه میان رده جدید و مناسب با نام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیز به دنیای اندروید ارائه شد. پلتفرم جدید ۴ نانومتری چندین ویژگی را برای اولین بار در سری SD 7 از جمله موتور AI اختصاصی کوالکام به ارمغان می آورد. ضبط تصویر تا ۲۰۰ مگاپیکسل و Android Ready SE برای راهکارهای پول الکترونیکی از دیگر ویژگی های این چیپست جدید است.

یک سی پی یو  Cluster Kryo  با کلاک تا ۲.۴Ghz  در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 662 در قلب تراشه جدید قرار دارد. کوالکام ادعا می کند که تراشه جدید ۲۰٪ سریع تر از Snapdragon 778G خروجی گرافیک را کنترل می کند و همچنین گفته می شود وظایف هوش مصنوعی نیز ۳۰٪ در پلتفرم جدید بهتر عمل می کند.

بر طبق ادعاها Adreno Frame Motion Engine  در بازی ها نرخ فریم را دو برابر می کند در حالی که مصرف انرژی مشابه SD 778G را حفظ می کند. اما تراشه جدید می تواند تا ۱۶ گیگابایت رم LP-DDR5 را مدیریت کند.

اسنپدراگون ۷ Gen 1  همچنین دارای مودم Snapdragon X62 5G با سرعت دانلود ۴.۴ گیگابیت بر ثانیه با اتصال ۵G  در حالت آماده به کار دوگانه در هر دو مود  (SA) و غیر مستقل (NSA) است . WiFi 6E  نیز مانند بلوتوث ۵.۳ با Snapdragon Sound و پشتیبانی از aptX روی این تراشه است.

ISP  سه گانه Qualcomm Spectra از ضبط عکس تا ۲۰۰ مگاپیکسل و فیلمبرداری ۴K HDR  پشتیبانی می کند. گرفتن عکس HEIC 10بیتی و فیلم برداری HEVC نیز به علت وجود این چیپست امکان پذیر است. مورد دیگر که برای اولین بار در Android SE و Trusted Management  Engine  صورت گرفته این است که نوید امنیت بهینه را برای کلیدهای دیجیتال و کیف پول می دهد.

انتظار می رود اولین سری از گوشی های دارای اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تا چند هفته دیگر از طیف وسیعی از سازندگان وارد بازار شود. انتظار می ‌رود که گوشی اوپو Reno8 Pro اولین گوشی در بازار با چیپست جدید باشد که در ۲۳ می معرفی خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.