اخبار, اخبار آیفون

مدل ‌های پروی سری آیفون ۱۴: این بار با دوربین هایی بزرگتر

iphone 14 pro series

پیش بینی جدید برای مدل ‌های پروی سری آیفون ۱۴: این بار با دوربین هایی بزرگتر

اخیراً، OEM های اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی و تعدادی دیگر در رقابت مگاپیکسلی هستند. گوشی های رده بالای این برندها دارای سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می باشند. با این حال، اپل از شرکت در این مسابقه خودداری کرد. مینگ چی کو، تحلیل گر در زمینه گوشی های موبایل و تکنولوژی، ادعا می کند که به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است.

طبق گزارش to5Mac9، این تحلیل گر پیش بینی کرده است که سری آیفون ۱۴ می تواند دارای سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشد. اگر پیش بینی گفته شده درست باشد، این بزرگترین سنسور دوربینی خواهد بود که تا به حال در آیفون استفاده شده است. پس می توان حدس زد که این دوربین با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی قطعا برجستگی بزرگتری را در پشت گوشی به همراه خواهد داشت و فضای بیشتری را در برمی گیرد.

مشخصات دوربین سری آیفون ۱۴ اپل لو رفت!

بر طبق توییت مینگ چی کو، گفته می ‌شود که افزایش اندازه برآمدگی و برجستگی دوربین پشتی، به دلیل وجود سنسور دوربین عقب بزرگتر در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس است. گمان می رود مدل ‌های پرو سری آیفون آینده دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هستند در حالی که آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می ‌کنند.

مینگ چی کو در مورد تغییرات و ویژگی های این سنسور گفته است که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی  CIS (Contact Imaging Sensor) بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. او در توییت اضافه کرده که ارتفاع لنز ۴۸ مگاپیکسلی ۷P نیز بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. پس بنا به این گفته ها، لنز ۴۸ مگاپیکسلی تنها در مدل‌ های پروی آیفون ۱۴ به کار رفته است و در مدل های ساده سری ۱۴ خبری از این لنز نیست.

از سری آیفون ۱۴ اپل چه انتظاراتی داریم؟

در حال حاضر، هنوز برای حدس و گمان در مورد سری آیفون ۱۴ زود است. با این حال، هر از گاهی با افشا گری و گمانه زنی های جالب توجهی در مورد مدل های سری ۱۴ آیفون مواجه شده ایم.

قبل از معرفی سری آیفون ۱۴، اپل میزبان ایونت WWDC 2022، که همان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در ژوئن می باشد، خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، کنفرانس WWDC اپل در تاریخ ۶ ژوئن سال جاری آغاز خواهد شد. علاوه بر این، ایونت WWDC  اپل برای امسال اولین رویداد حضوری پس از دوسال غیر حضوری بودن مراسم به علت همه گیری ویروس کوید ۱۹ را در نظر گرفته است. البته هیچ تاییدیه ای از سوی شرکت اپل در مورد برنامه زمان بندی رویداد یا حضوری و مجازی بودن آن وجود نداشته و این گفته ها صرفا بر اساس اطلاعات غیررسمی می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.