اخبار آیفون, تکنولوژی, سامسونگ

قدرت آیفون در گوشی های گلکسی؟!

قدرت آیفون در گوشی های گلکسی؟!

سامسونگ به دنبال جذب متخصص تراشه های اپل می رود

علیرغم هیاهویی که پیرامون تراشه Exynos 2200 که دارای پردازنده گرافیکی  AMD می باشد ایجاد شده است، مدل های Galaxy 22 با تراشه داخلی سامسونگ نتوانستند کاربران را تحت تاثیر قرار دهند. در واقع، آن ها به دلیل محدود کردن عملکرد پرچم داران S22 برای جلوگیری از گرمای بیش از حد مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. گزارش های اخیر نشان می دهد که سامسونگ در حال تجدید نظر در استراتژی تراشه خود است و به گفته  Business Korea، یک کارمند سابق اپل احتمالا به جمع کارکنان کمپانی سامسونگ خواهد پیوست.

طبق شایعات قبلی، سامسونگ یک تیم قدرتمند یه نام Dream Platform One  با ۱۰۰۰ عضو ایجاد کرده است تا تراشه ای را صرفاً برای گوشی های گلکسی خود توسعه دهد. استراتژی قبلی این شرکت طراحی تراشه هایی بود که بتواند به دیگر سازندگان گوشی های اندرویدی مانند گوگل و شیائومی هم آن ها را بفروشد.

به دلیل این رویکرد، ظاهراً یک رابطه خرید و فروش بین بخش سازنده تراشه و واحد موبایل سامسونگ وجود داشت. ظاهراً سامسونگ اکنون تصمیم گرفته است که روش ساخت تراشه های اپل را کپی کند، به این معنی که SoC های Exynos اکنون به طور انحصاری برای گوشی های گلکسی ساخته می شوند. انتظار می رود تراشه اصلاح شده در سال ۲۰۲۵ ارائه شود.

سامسونگ کارشناس اپل را استخدام کرد

بر اساس گزارشات اخیر، سامسونگ، کارمند سابق اپل کیم وو پیونگ را به عنوان مدیر مرکز Packaging Solution Center اخیرا تأسیس شده که در دفتر مرکزی Device Solution America (DSA) قرار دارد، منصوب کرده است. ظاهراً کیم اهل کره جنوبی است و قبل از نقل مکان به اپل در سال ۲۰۱۴ به مدت ۹ سال  در تگزاس اینسترومنتز و کوالکام کار می کرد.

در این گزارش جزئیاتی در مورد نقش دقیق کیم و تخصص وی وجود ندارد و با توجه به این که این دو شرکت از فناوری هایی یکدیگر استفاده می کنند و اپل اخیرا در مستندی ادعا کرده است سامسونگ برخی از فناوری های آنها را دزدیده، این انتصاب کمی عجیب به نظر می آید. البته سامسونگ در این زمینه سابقه دارد و قبلاً هم لوک جولیا کارمند اپل را که روی دستیار سیری کار می کرد در سال ۲۰۱۲ استخدام کرده بود.

در این گزارش به طور دقیق گفته نشده است که کیم برای کار بر روی پروژه چیپست موبایل Exynos استخدام شده است یا خیر. از این گذشته، اپل فقط پردازنده‌ های Bionic  را برای آیفون هایش نمی سازد بلکه تراشه ‌هایی را برای مک ‌ها و ساعت ‌های خود و همچنین تراشه‌ های فوق باند پهن U1  را نیز خودش تولید می کند.

با این حال، این گزارش به فناوری های packaging  اشاره می کند که توسط سازندگان تراشه برای غلبه بر چالش های یکپارچه سازی SoC استفاده می شود.

سامسونگ اخیراً تولید تراشه را با استفاده از فناوری ساخت ۳ نانومتری آغاز کرده است که می‌گوید ۲۳ درصد عملکرد بهتر و ۴۵ درصد راندمان انرژی را نسبت به فرآیند ۵ نانومتری ارائه می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.