اخبار, تکنولوژی

شراکت لینوکس با مایکروسافت، متا و… برای رقابت با Google Maps

شراکت لینوکس با مایکروسافت، متا و... برای رقابت با Google Maps

Google Maps  به علت شراکت لینوکس با مایکروسافت، متا و دیگران برای رقابت بیشتر آماده می شود!

شرکت لینوکس و نقشه های Overture

موسسه لینوکس برای پروژه مجموعه نقشه جدید خود از متا، مایکروسافت، خدمات وب آمازون و TomTom کمک گرفته است. لینوکس مجموعه نقشه های Overture را با هدف ایجاد نقشه های مرتبط و موقعیت جغرافیایی برای توسعه دهندگان بدون هزینه زیاد ایجاد کرد. همه این ها تلاش ها توسط لینوکس صورت می گیرد تا به طور بالقوه نفوذ Google Maps  در صنعت را کم کند چرا که این شرکت به طور مداوم برای بهبود فناوری GPS و سایر ویژگی ‌های خود تلاش کرده است. انتظار می رود Overture اولین مجموعه داده های خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ منتشر کند.

در این مسیر چراغ راهنما روشن است و چندین شرکت فناوری بزرگ آمده اند تا به لینوکس در خلع سلاح گوگل مپ کمک کنند.

موسسه لینوکس یک شرکت غیر دولتی است که راه اندازی برنامه منبع باز خود را به نام بنیاد نقشه های Overture (از طریق  Gizmodo) اعلام کرده است. این پروژه جدید تلاش های خود را برای جمع آوری و طبقه بندی داده های نقشه از سراسر جهان با استفاده از منابع داده های متعدد انجام می دهد. ماموریت Overture به عنوان ماموریتی عنوان شده است که می تواند “محصولات نقشه فعلی و نسل بعدی را با ایجاد داده های نقشه باز قابل اعتماد، با کاربری آسان و قابل همکاری فعال کند.”

متا، مایکروسافت، خدمات وب آمازون (AWS) و شرکت موقعیت مکانی TomTom برای کمک به لینوکس در این تلاش های جدید به میدان می آیند. لینوکس در تلاش است تا با این پروژه مبتنی بر نقشه برای توسعه دهندگانی که به دنبال ایجاد نقشه های فعلی و خدمات موقعیت جغرافیایی هستند، بدون اینکه تلاش های آن برای سرنگونی Google Maps بسیار پرهزینه باشد، به همه فرصتی برابر بدهد.

Jim Zemlin، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس در بیانیه‌ ای مطبوعاتی گفت: «نقشه ‌برداری از محیط فیزیکی و از هر جامعه ای در جهان، حتی با رشد و تغییر، یک چالش بسیار پیچیده است که هیچ سازمانی نمی ‌تواند آن را مدیریت کند.»

Overture و شرکای آن به دنبال ارائه چند ویژگی کلیدی هستند، مانند ایجاد یک سیستم مرجع ساده شده با پیوند دادن موجودیت ها از مجموعه داده ها به موجودیت های واقعی و یک مرحله تضمینی با بررسی کل سیستم برای خطاها و آسیب پذیری های احتمالی.

Jan Erik Solem، مدیر مهندسی نقشه‌ های متا، اضافه کرد که «Overture  بنیادی برای یک متاورس باز که توسط سازندگان، توسعه ‌دهندگان و کسب ‌وکارها ساخته شده است، فراهم می ‌کند». این شرکت می ‌تواند این پروژه جدید موقعیت ‌یابی جغرافیایی را به عنوان یک دارایی بزرگ ببیند، زیرا به حرکت رو به جلو با Metaverse خود ادامه می‌ دهد و فناوری ‌های AR و VR را در بر می ‌گیرد.

Russell Dicker از مایکروسافت، معاون این شرکت در بخش های Product،  Maps و Local، بر تعهد شرکت به داده ‌های مکانی و فناوری تاکید کرد. این شرکت نرم افزار کامپیوتری، پروژه نقشه برداری خیابان خود را دارد که متا در ساخت آن کمک کرده است.

آمازون ظاهراً در مورد این تلاش محتاط است. Michael Kopenec مدیر کل  AWS، اظهار داشت که “نگهداری داده های نقشه دقیق و جامع هزینه زیادی دارد و پیچیده است.” با این حال، آمازون به مزایای کار در کنار این پروژه جدید لینوکس برای ایجاد داده های نقشه با کیفیت بالاتر برای کاربران بیشتر پی برده است.

شرکت هلندی TomTom که سهم بازار آن بخاطر وجود گوگل مپ آسیب دیده است، این همکاری را گام بعدی در ساخت نقشه می داند.

Google Maps برای مدت طولانی در بالای این تپه موقعیت جغرافیایی باقی مانده است و تقریباً هر گوشی اندرویدی ای با این برنامه از پیش نصب شده عرضه می شود. این یک برنامه فوق العاده محبوب بوده که به یک نام آشنا تبدیل شده است. همچنین برای ادامه رتبه بالاتر نسبت به دیگران، گوگل اخیراً فناوری Live View خود را با ارائه اطلاعات از طریق دوربین تلفن شما به نقشه های خود آورده است.

این شرکت همچنین اخیراً تیم های Google Maps و Waze خود را با هم ترکیب کرده است و می توان شاهد بود که این دو برنامه در ویژگی های بیشتری باهم مشترک شده اند. در حالی که این موضوع برخی نگرانی‌ ها را برای رفاه کارمندان ایجاد می ‌کرد، گوگل همچنان بر این تاکید داشت که قرارداد کاری هیچ ‌کس را فسخ نمی ‌کند و این شرکت اکنون می ‌تواند از افزایش همکاری ‌های فنی بیشتر بهره ببرد.

اپل یکی دیگر از بازیگران مهم در رقابت ناوبری و ارائه برنامه مسیریابی است که در این تلاش دخالتی ندارد. این موضوع با توجه به سرمایه گذاری های اپل در بهبود نقشه های کمپانی اش در طول سال ها، منطقی است.

انتظار می رود Overture اولین مجموعه داده های خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ منتشر کند. این مجموعه اولین نسخه شامل لایه های اساسی مانند ساختمان ها، جاده ها و اطلاعات اداری خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.