اخبار, سامسونگ, موبایل

سری گلکسی S23 و شایعه ارتباط ماهواره ای

سری گلکسی S23 و شایعه ارتباط ماهواره ای

در منابع مختلف شایعاتی مبنی بر این که خانواده گلکسی S23 سامسونگ دارای عملکردهای ارتباطی ماهواره ای هستند، مطرح شده است.

به نظر می رسد سامسونگ آماده است تا یک بار دیگر از اپل الهام بگیرد و راه این شرکت آمریکایی را در رابطه با ارتباطات ماهواره ای به گوشی های هوشمند در پیش بگیرد. اپل ویژگی Emergency SOS خود را دارد که از طریق ماهواره در سری گوشی های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو که از طریق مشارکت با گلوبال استار کار می کند، دارد. اکنون شایعات می گویند که سامسونگ با Iridium همکاری می کند تا ارتباطات ماهواره ای را به خانواده گلکسی اس ۲۳ بیاورد.

Iridium یک مجموعه ماهواره ای ۶۶ نیرومند در مدار پایین زمین است که خدمات صوتی و داده ای را ارائه می دهد. سامسونگ در دو سال گذشته بر روی غلبه بر چالش ‌های فنی ارائه ارتباطات ماهواره ‌ای به گوشی ‌های هوشمند کار می ‌کند و به نظر می ‌رسد که بالاخره با عرضه خانواده گلکسی S23 موفق به انجام این کار خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که با فعال شدن این ویژگی شما قادر به ارسال متن، پیام ها و تصاویر کوچک (در صدها کیلوبیت بر ثانیه) از طریق ماهواره خواهید بود.

اگر تا به حال یک تلفن ماهواره ای اختصاصی دیده باشید، قطعا می دانید که چالش اصلی این تلفن ها کوچک کردن آنتن بود تا بتوان آن را بدون دو برابر کردن اندازه اش در یک تلفن هوشمند معمولی نصب کرد.

سامسونگ انتظار ندارد این ویژگی در منطقه نفوذ خود یعنی در کره مطرح شود، زیرا منطقه و زمین در آن جا محدود است و به خوبی با سرویس ۵G پوشش داده شده، اما تصور می ‌کند که فعال شدن آن می ‌تواند در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، روسیه، چین و به ‌ویژه در بخش‌هایی که زیرساخت ‌های آن چندان توسعه‌ یافته نیست، یک موفقیت واقعی باشد.

با توجه به افشای اطلاعات و شایعات قبلی، خانواده گلکسی اس ۲۳ به طور انحصاری از نسخه بالاتر چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که اخیراً رونمایی شده است استفاده خواهد کرد و عرضه آن در هفته اول فوریه انجام خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.