اخبار, سامسونگ, موبایل

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ و رابط کاربری مشابه ویندوز ۱۰

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و رابط کاربری مشابه ویندوز 10

تبلتی در جایگاه یک رایانه تاشو جمع و جور؟

به نظر می رسد سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ در بازار عملکرد خوبی دارد. گلکسی زد فولد ۴ به همراه گلکسی زد فلیپ ۴ تعداد قابل توجهی پیش فروش را ثبت کردند. هر دو گوشی هوشمند اکنون برای خرید در هند و در سراسر جهان در دسترس هستند. در حالی که گلکسی زد فولد ۴ با سیستم عامل اندروید ۱۲L  اجرا می شود، یوتیوب رابط کاربری را با استفاده از ترکیبی از دو لانچر سفارشی کرده است تا آن را شبیه یک رایانه تاشو جمع و جور کند.

یوتیوبری به نام Mark Spurrel از ترکیب دو لانچر و مجموعه ‌ای از روتین ‌های بیکسبی استفاده کرده است تا گلکسی زد فولد ۴ را شبیه نسخه کامل ویندوز ۱۰ کند. اگرچه این یک فرآیند ساده نیست، اما باعث می‌شود Galaxy Z Fold 4 شبیه یک گوشی هوشمند واقعی مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ به نظر برسد.

صفحه نمایش روی جلد گلکسی زد فولد ۴، رابط کاربری کاشی مانندی، شبیه به گوشی های هوشمند قبلی ویندوز ۱۰ را به نمایش می گذارد. به طور مشابه، در داخل دستگاه یک رابط کاربری شبیه به سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۰ را با منوی شروع، یک تقویم کاملاً فعال و منوی تنظیمات سریع به نمایش می ‌گذارد.

فعلا با سیستم عامل اندروید اجرا می شود

توجه داشته باشید که اگرچه شبیه یک گلکسی زد فولد ۴ با سیستم عامل ویندوز واقعی می باشد، اما فقط یک اسکین بوده و گوشی همچنان بر پایه سیستم عامل اندروید است. از این رو، دستگاه فقط از برنامه های اندروید پشتیبانی می کند و از برنامه های ویندوز پشتیبانی نمی کند. ویدیو کانال یوتیوبی Mark Spurrel همچنین قابلیت ‌های سفارشی‌سازی مختلف Galaxy Z Fold 4 یا یک گوشی هوشمند اندرویدی را در مقایسه با آیفون نشان می ‌دهد.

علاوه بر نکات بالا، باید بدانید که این سیستم پایدار نیست زیرا از دو لانچر مختلف برای دستیابی به ظاهر سیستم عامل ویندوز استفاده می کند. به طور کلی، جالب است که افراد خلاق چگونه دستگاه‌ های اندرویدی را سفارشی می ‌کنند. صفحه نمایش بیرونی از لانچری به نام Square Home استفاده می کند در حالی که نمایشگر داخلی از لانچر Win-X استفاده می کند که رابط کاربری مشابه ویندوز ۱۰ را در Galaxy Z Fold 4 ارائه می دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.