اخبار, اخبار آیفون, بررسی

رویداد جدید اپل : از iPhone SE  تا پردازنده M1 Ulrta

apple event

از iPhone SE  تا پردازنده M1 Ulrta

در این مقاله به معرفی و بررسی اجمالی همه محصولاتی که اپل در رویداد مارس ۲۰۲۲ معرفی کرد می پردازیم. در تازه ترین رویداد اپل همراه با آیفون SE (2022)، ما همچنین شاهد چند آیپد جدید و موارد دیگر نیز بودیم.

اپل اولین رویداد لانچ خود را در ماه مارس سال ۲۰۲۲ برگزار کرد. در این رویداد که اپل با عنوان «Peek Performance» برگزار کرد، چندین محصول سخت ‌افزاری جدید، از جمله نسخه بعدی آیفون SE خود را به بازار معرفی کرد.

در ادامه، ما تمام محصولات معرفی شده در این ایونت را به اختصار توضیح داده ایم.

iPhone SE (2022)

نسل سوم آیفون مقرون به صرفه این شرکت که به آن iPhone SE 3 نیز گفته می شود، در این رویداد لانچ شد. همانطور که انتظار می رفت، نسبت به آیفون SE (2020) که نسل دوم این محصول بود، تغییر زیادی نکرده است. این بدان معناست که آیفون SE جدید همان دیزاین تکراری بر اساس طراحی آیفون ۸ با نمایشگر کوچک ۴.۷ اینچی را دارد. با این حال، از نظر سخت افزاری شاهد ارتقاء قابل توجهی بوده است. آیفون SE (2022) اولین گوشی در ردیف بودجه متوسط با پشتیبانی از ۵G  است. این امر می‌تواند به افرادی که آیفون ‌های قدیمی ‌تر را نگه می ‌دارند، دلیل خوبی برای ارتقا دادن مدل گوشی شان بدهد.

این گوشی همچنین دارای تراشه A15 Bionic  در سخت افزار خود است. این همان پردازنده ای است که در سری بسیار گران قیمت آیفون ۱۳ پیدا خواهید کرد، بنابراین آیفون SE 2022 باید کاملاً قدرتمند باشد. البته هنوز هم باتری نسبتا کوچک، صفحه نمایش بدون حاشیه و لنز دوربین تکی در پشت دارد. بنابراین نمی توان آن را پرچم دار نامید. آیفون SE (2022) فقط ۴۲۹ دلار قیمت دارد. این گوشی در رنگ های Midnight، Starlight و قرمز(سفارشی) عرضه می شود. پیش‌سفارش‌ها از جمعه، ۱۱ مارس آغاز شده و فروش عمومی از ۱۸ مارس آغاز می ‌شود.

آیپد ایر ۵

در رویداد مارس ۲۰۲۲ اپل، این شرکت همچنین نسل پنجم مدل جدید iPad Air را با چیپست ارتقا یافته و پشتیبانی از۵G  لانچ کرد. این چیپست ارتقا یافته همان M1  است که در آیپدها و مک بوک های بسیار گران قیمت تر پیدا خواهید کرد. این ویژگی باید iPad Air 5 را به یکی از بهترین تبلت های متمرکز بر مصرف کننده در بازار تبدیل کند. دوربین جلو نیز به ۱۲ مگاپیکسل الترا واید ارتقا یافته است. این ارتقا باید به شفاف ‌تر شدن چت ‌های ویدیویی کمک کند. همچنین این ویژگی از Center Stage پشتیبانی می کند، خصوصیتی که شما را در حین تماس های ویدیویی ردیابی می کند تا همیشه در مرکز کادر باشید.

قیمت آیپد ایر ۵ از ۵۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی با اتصال فقط وای ‌فای شروع می ‌شود. این همان قیمت نسل قبلی است. مدل های ۵G  و همچنین گزینه ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد. برای این دستگاه نیز، پیش ‌سفارش ‌ها از روز جمعه باز می ‌شوند و فروش عمومی از ۱۸ مارس آغاز می ‌شود.

پردازنده M1 Ultra

اپل چهارمین نسخه از تراشه M1 را معرفی کرد. شواهد حاکی از آن است که اکنون این پردازنده می تواند حتی جایگاه M1 Max  را بگیرد. در اصل، این تراشه حاصل ترکیب دو تراشه M1 است تا عملکرد بیشتری داشته باشد. با این حال، برای نرم افزار، به عنوان یک تراشه واحد به نظر می رسد. این بدان معنی است که توسعه دهندگان نیازی به تغییر چیزی برای محصولات جدیدتر دارای این تراشه ندارند.

این تراشه فوق العاده ابتدا در سخت افزار یک محصول جدید به نام مک استودیو ظاهر می شود.

Mac Studio

مک استودیو بسیار شبیه به یک مک مینی تقویت شده است. این دستگاه کوچک، اما بسیار قدرتمند است. طراحی آن به شکلی انجام شده است که دقیقاً روی میز شما قرار بگیرد تا همیشه در دسترس باشد. از این دستگاه دو نسخه وجود دارد: یکی با M1 Max و دیگری با M1 Ultra جدید. برای مدل  Max، در پشت، چهار پورت  Thunderbolt، یک پورت اترنت، یک پورت  HDMI، دو پورت USB-A و یک جک هدفون وجود دارد. در جلو نیز، دو درگاه USB-C و یک کارت خوان SD دارد. مدل Ultra دارای همان پورت‌ها است اما اپل دو درگاه USB-C در جلو را با دو درگاه تاندربولت جایگزین کرده است.

Studio Disply

علاوه بر مک استودیو، در رویداد مارس ۲۰۲۲ اپل شاهد نمایشگر استودیو نیز بودیم. این نمایشگر که برای تکمیل مک استودیو طراحی شده است، یک مدل ۲۷ اینچی ۵K  است. در اصل، این دستگاه یک گزینه جدید با قیمت پایین تر برای خریدارانی است که به Pro Display XR علاقه ای ندارند.

Mac Studio  از ۱۹۹۹ دلار برای مدل M1 Max قیمت گذاری شده است، در حالی که مدل M1 Ultra از ۳۹۹۹ دلار شروع می شود. در همین حال، نمایشگر استودیو از ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد. در هر صورت، امروز می ‌توانید آن‌ ها را پیش ‌سفارش دهید و در ۱۸ مارس را به ‌طور کامل خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.