اخبار, تکنولوژی

رونمایی رسمی کوالکام از چیپست Snapdragon XR2 + Gen 1

رونمایی رسمی کوالکام از چیپست Snapdragon XR2 + Gen 1

کوالکام رسما از چیپست Snapdragon XR2 + Gen 1 که به Meta Quest Pro قدرت می بخشد، رونمایی کرد.

هدست متا Quest Pro VR/MR به تازگی رسما معرفی شده است و از چیپست جدید Qualcomm Snapdragon XR2 + Gen 1 قدرت می گیرد. خوشبختانه، خود کوالکام اکنون جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر کرده است.

اسنپدراگون  XR2+ Gen 1، که از این پس به خاطر راحتی بیان ما آن را XR2+ می نامیم، با کانال ارتباطی پردازش تصویر جدیدی عرضه می شود که کمتر از ۱۰ میلی ثانیه تأخیر دارد و قفل عبور ویدیوی تمام رنگی را برای واقعیت ترکیبی (MR) باز می کند.

همچنین از ویدیوهای ۳۶۰ درجه ۸K با ۶۰  فریم در ثانیه، فناوری ‌های «ادراک همزمان»، از جمله ردیابی سر، دست و کنترلر، بازسازی سه بعدی، نقشه ‌برداری خودکار اتاق و تراکم پیکسل بالا پشتیبانی می‌ کند. این تراشه ۳۰ درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته و ۵۰ درصد قدرت پایدار بالاتر نسبت به نسل قبلی دارد.

جالب اینجاست که کنترلرهای Meta Quest Touch Pro از پلتفرم اسنپدراگون ۶۶۲ استفاده می ‌کنند که به آن‌ ها اجازه می‌ دهد تا از طریق چندین دوربین موقعیتی تعبیه ‌شده ردیابی کنند و تأخیر بسیار کم را به هدست ارائه می ‌دهد.

کوالکام می گوید چندین OEM متعهد شده اند تا پایان سال دستگاه های مجهز به XR2+ را عرضه کنند. تا کنون، تراشه‌ های اسنپدراگون XR بیش از ۶۰ دستگاه XR (واقعیت پیشرفته) در سراسر جهان را تامین می‌ کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.