اخبار, اخبار آیفون

درگاه USB-C و آیفون ۱۵

درگاه USB-C و آیفون 15

بر طبق گزارشات، اپل در نهایت ممکن است پورت لایتنینگ را برای ورود درگاه USB-C با آیفون ۱۵ حذف کند!

مسلماً پورت لایتنینگ زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به همراه آیفون ۵ معرفی شد، یک نوآوری بزرگ بود.

با این حال، دو سال بعد، یک جایگزین که از بسیاری جهات بهتر بود، یعنی درگاه  USB-C وارد بازار شد. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی و همچنین سایر فعالان صنعت فناوری تلفن همراه سعی کردند از قافله عقب نمانده و USB-C را پذیرفتند و اجرا کردند، زیرا تقریباً از هر نظر در مقایسه با آنچه قبلاً در دسترس بوده است، برتر بود.

با این حال، اپل تا به امروز بدون اتخاذ گامی برای پذیرش USB-C در گوشی های خود پیش رفته است، و اکنون، به نظر می رسد که در آینده نزدیک ممکن است این رویه اپل تغییر کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، امروز در توییتر مطلبی منتشر کرد که آخرین نظرسنجی او نشان می دهد اپل بالاخره با معرفی آیفون ۱۵، پورت لایتنینگ را با USB-C تعویض خواهد کرد. یا به عبارت دیگر، احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ این اتفاق خواهد افتاد.

مقابله نهایی اپل و اتحادیه اروپا

اکنون، خیلی مشخص نیست که آیا این تغییر اگر اتفاق بیفتد، برای همه مد ل‌های آیفون ۱۵ خواهد بود یا فقط برخی از آن ها شامل این تغییر می شوند. در واقع، حتی مشخص نیست که آیا این کار برای همه آیفون ‌های سفارش ساخت کشورهای سراسر جهان اعمال می ‌شود یا خیر.

همانطور که می بینید، یکی از دلایلی که محتمل ترین شتاب دهنده اپل برای اتخاذ و انجام این تصمیم است، مزایای USB-C برای مشتریان نیست، بلکه به احتمال زیاد فشار فزاینده اتحادیه اروپا برای مدتی است!

مدتی است که پارلمان اروپا در مورد موضوع استاندارد شارژ مشترک برای سازندگان دستگاه های تلفن همراه در اتحادیه اروپا بحث می کند. علیرغم تحت فشار قرار گرفتن از سوی شرکت های بزرگ فناوری، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به حمایت از این قانون جدید در ماه آوریل رأی دادند.

اصلاً دور از ذهن نیست که مینگ چی کو در این مورد اشتباه کند، پس این مطالب را تا انتشار خبر از منابع معتبر با تردید بنگرید. همانطور که گفته شد، فشار وارد شده از سوی اتحادیه اروپا را نباید ساده انگاشت و این فشارها می تواند به عنوان نشانه واضحی  باشد که چرا و چگونه اپل ممکن است تصمیم بگیرد درگاه USB-C  را برای محصولاتی مانند آیفون اجرا کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.