بلاگ

معرفی بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲

خرید لپ تاپ های 2022 اپل از فروشگاه آمیتیس

در دنیایی که تولید کالاهای دیجیتال به‌روز لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، واقعا بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ کدام است؟ چه لپ‌تاپی بخریم که همه نیازهای ما را متناسب با هدفمان از خرید لپ تاپ برطرف کند؟ اگر شما هم برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب از میان مدل‌های مختلف معرفی‌شده در سال ۲۰۲۲ دچار سردرگمی شده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۲ با کاربردهای مختلف مهندسی، دانشجویی و گیمینگ را معرفی خواهیم کرد؛ به این ترتیب می‌توانید متناسب با هدف و بودجه خود، لپ‌تاپ مناسب را خریداری کنید.

۱. مک بوک ایر M2؛ یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲

لیست بررسی بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ را با معرفی مک بوک ایر M2 آغاز می‌کنیم. این لپ‌تاپ در نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اپل با استفاده از تراشه M2 در این لپ تاپ، همه را شگفت‌زده کرد. تراشه M2 به مراتب بسیار قوی‌تر از تراشه M1 بوده و قدرت پردازش بیشتری دارد. مک بوک ایر M2 به پردازنده مرکزی و گرافیکی ۸ هسته‌ای مجهز بوده و با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت، یکی از بهترین گزینه‌ها هنگام خرید مک بوک محسوب می‌شود. باتری مک بوک ایر M2 به‌طور میانگین تا ۱۸ ساعت شارژ را نگه می‌دارد.

طراحی ظاهری مک بوک ایر M2 نسبت به نسل‌های پیشین کمی متفاوت‌تر بوده و با ظرافت بیشتری روانه بازار شده است. به دلیل همین ظرافت در طراحی و سبک بودن وزن، مک بوک ایر M2 یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود؛ چرا که وزن سبک این لپ‌تاپ، حمل و نقل و جابه‌جایی آن برای دانشجویان را آسان کرده است. این محصول نمایشگر ۱۳ اینچی با وضوح ۱۶۶۴*۲۵۶۰ و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت دارد.

مک بوک ایر M2؛ یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022

۲. مک بوک پرو M2؛ یکی از بهترین لپ تاپ های مهندسی ۲۰۲۲

یکی دیگر از بهترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی اپل، مک بوک پرو M2 است. استفاده از تراشه M2 در این لپ‌تاپ، سرعت ویرایش عکس و ویدیو را بیشتر کرده است. این محصول به پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای مجهز بوده و به همین دلیل قدرت بسیار بالایی در پردازش برنامه‌های سنگین دارد. همین موضوع باعث شده است که از مک بوک پرو M2 به‌عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های مهندسی ۲۰۲۲ یاد کنند.

چیپست M2 از رم با حداکثر ظرفیت ۲۴ گیگابایت و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند. قیمت مک بوک پرو با تراشه M2 که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، نسبت به نسخه‌های پیشین تفاوت چندانی نکرده است. صفحه نمایش رتینا ۱۳ اینچی با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت و مجهز بودن به قابلیت True Tone و P3 Wide Color در مک بوک پرو M2، تصاویر را با وضوح بسیار بالا نمایش می‌دهد.

مک بوک پرو M2؛ یکی از بهترین لپ تاپ های مهندسی 2022

۳. مک بوک پرو M1؛ بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ مخصوص حرفه‌ای‌ها

مک بوک پرو M1 یکی دیگر از محصولات کمپانی اپل است که برای مصارف حرفه‌ای کاربرد دارد. به‌طورکلی، مک بوک‌های پرو (Pro) مخصوص کسانی است که به لپ‌تاپ‌های قوی برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای نیاز دارند. استفاده از فن خنک کننده در مک بوک پرو M1، با کاهش دما افزایش کارایی دستگاه را به دنبال دارد. سیستم عامل مک بوک پرو M1 مشابه با مدل‌های دیگر و macOS Big Sur است.

مک بوک پرو M1 با صفحه نمایش ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی تولید می‌شود؛ همین موضوع باعث شده است که قیمت مک بوک پرو m1 در مدل‌های مختلف آن متفاوت باشد. مک بوک پرو M1 با حافظه رم ۸ تا ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت در بازار موجود است. جنس بدنه این محصول آلومینیومی بوده و حدود ۲.۴ کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر رتینا با وضوح بالای تصاویر و دقت رنگ بی‌نظیر تجربه کار کردن، فیلم دیدن و بازی کردن با این لپ‌تاپ را بسیار لذت‌بخش کرده است.

۴. مک بوک ایر M1؛ بهترین لپ تاپ برای کاربرد روزمره

مک بوک ایر M1 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های کمپانی اپل برای استفاده روزمره است. این حرف به این معنی نیست که مک بوک ایر M1 کاربرد حرفه‌ای ندارد؛ بلکه ظرافت و سادگی در طراحی و امکانات، کار کردن با این لپ‌تاپ را برای همه افراد آسان کرده است. استفاده از پردازنده M1 در این مک بوک باعث شده است که از قدرت پردازشی خوبی برخوردار باشد و به دلیل نداشتن فن، به‌راحتی از پس کارهای روزمره تا نیمه‌سنگین به‌راحتی برآید.

صفحه نمایش رتینا با دقت رنگ بسیار بالا تصاویر را با وضوح عالی نمایش می‌دهد. مک بوک ایر M1 با ابعاد ۱۱ و ۱۳ اینچ به بازار عرضه می‌شود؛ به همین دلیل قیمت مک بوک ایر بسته به ابعاد متفاوت است؛ البته حافظه رم و حافظه فضای ذخیره سازی نیز در تفاوت قیمت مک بوک ایر M1 تاثیرگذار هستند. این محصول از حافظه رم ۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا به ۱۶ گیگابایت و حافظه فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا به ۲ ترابایت در نسخه‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای باعث می‌شود سرعت این لپ‌تاپ توانایی اجرای چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان بدون کاهش سرعت را داشته باشد.

۵. مک بوک پرو ۱۶ اینچی؛ یکی از بهترین لپ تاپ های گرافیکی ۲۰۲۲

در آخرین مورد از لیست خرید لپ تاپ های ۲۰۲۲، مک بوک پرو ۱۶ اینچی را به‌‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به شما معرفی می‌کنیم. کمپانی اپل با کنار گذاشتن تولید مک بوک‌های ۱۵ اینچی، سری مک بوک‌های ۱۶ اینچی را با صفحه نمایش بزرگ‌تر روانه بازار کرد. اگرچه بسیاری از افراد حرفه‌ای ایمک را ترجیح می‌دهند، ولی صفحه نمایشگر بزرگ مک بوک پرو ۱۶ اینچ، آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های گرافیکی ۲۰۲۲ تبدیل کرده است. ادیت تصاویر و ویدیوها در نمایشگری با این ابعاد آن هم در یک لپ‌تاپ ظریف و سبک بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

مک بوک پرو ۱۶ اینچ از پردازنده‌های M1 و M2 بهره می‌برد؛ همین موضوع باعث شده است سرعت پردازش اطلاعات در این لپ‌تاپ بسیار بالا باشد. مک بوک پرو M2 با نمایشگر ۱۶ اینچ با نگهداری شارژ بیش از ۲۰ ساعت، بیشترین طول عمر باتری را در میان لپ‌تاپ‌های اپل دارد.

مک بوک پرو 16 اینچ؛ بهترین لپ تاپ های گرافیکی 2022

خرید لپ تاپ های ۲۰۲۲ با مشاوره از کارشناسان فروشگاه آمیتیس

در این مقاله با بررسی ۵ مدل از لپ‌تاپ‌های اپل، لیست بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ را بررسی کردیم. هنگام خرید لپ تاپ های ۲۰۲۲ باید به هدف خود از خرید لپ تاپ توجه کنید؛ هر چند این موضوع درباره لپ‌تاپ‌های کمپانی اپل کمی متفاوت است. مدل‌های مختلف مک بوک ایر و مک بوک پرو برای کاربردهای مختلف از انجام کارهای روزانه تا اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها، طراحی شده‌اند.

اگر برای انتخاب بهترین مدل لپ‌تاپ نیاز به مشاوره رایگان دارید، در قسمت نظرات دغدغه خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان آمیتیس در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.