اخبار آیفون, بررسی

بررسی گوشی آیفون ۱۴

بررسی گوشی آیفون 14

پیشرفت های اندک اما ارزشمند

آیفون ۱۴ یک گوشی هوشمند توانمند با یک CPU پرسرعت، صفحه نمایش دوست داشتنی و دوربین های خوب است. در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو کمی محدودتر است، اما این را هم در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب و خرید آیفون ۱۴ شما ۲۰۰ دلار /۲۵۰ پوند /۳۵۰ دلار استرالیا نیز پس انداز می کنید. اگر به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ نیستید (برای این ویژگی به آیفون ۱۴ پلاس جدید مراجعه کنید)، این آیفون یکنواخت و البته کمتر قابل توجه با چند ویژگی واقعا جالب نسل جدید که ممکن است هرگز از آنها استفاده نکنید، احتمالا برای شما مناسب باشد.

ویژگی های مثبت کلی

طراحی آشنا و ساخت با کیفیت، فضای داخلی جدید برای برطرف کردن حرارت، دوربین TrueDepth بهتر، ارتباطات ماهواره ای اضطراری

ویژگی های منفی کلی

ناچ باقی می ماند، آخرین نسل تراشه  A15 Bionic، ارتقاء تقریبا جزئی

بررسی دو دقیقه ای

کمی سخت است در مورد آیفونی که طراحی سال گذشته، صفحه نمایش سال گذشته و CPU سال گذشته را دارد، هیجان زده شوید، اما به تنهایی و خارج از سایه قابل توجه آیفون ۱۴ پرو جدید، آیفون ۱۴ جدید اپل به نظر می رسد گوشی هوشمند بسیار خوبی باشد اگرچه آیفون ۱۴ شباهت زیادی به آیفون ۱۳ دارد، اما به روز رسانی های متعددی در بخش های مختلف آن وجود دارد که به طور کلی تجربه بهتری را ارائه می دهد.

دو دوربین پشتی گوشی که شامل یک ۱۲ مگاپیکسلی عریض و یک ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض می باشند دارای سنسورهای جدید هستند و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth نور بیشتری را جذب کرده و اکنون می تواند فوکوس خودکار را انجام دهد. همه لنزها توسط موتور فوتونیک جدید اپل پشتیبانی می‌ شوند (“photonic”  به مدیریت فوتون ‌ها یا ذرات نور اشاره دارد. در توضیحات بخش دوربین آیفون ۱۴ این مقاله در مورد آن بیشتر خواهید خواند). از لحاظ عملی، این یک مرتب سازی مجدد خط لوله تصویربرداری اپل است که اکنون پردازش تصویر موتور عصبی Deep Fusion  را برای تصاویر فشرده نشده (به جای تصاویر فشرده شده، همانطور که قبلا انجام می داد) اعمال می کند.

چیزی که در اینجا پیدا نمی ‌کنید یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با چهار پیکسل یا هر نوع زوم است. علاقمندان به این سبک دوربین ها، باید آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس را انتخاب کنند.

هنوز صفحه نمایش فوق العاده Super Retina XDR OLED وجود دارد، اما اگر از طرفداران ناچ آن نیستید، ممکن است بخواهید دوباره به سراغ ۱۴ Pro  یا Pro Max بروید، که همراه با نرخ تازه سازی تطبیقی و نمایشگر همیشه روشن، جزیره پویا جدید و جذاب اپل را تکان می دهند.

اپل همچنین تصمیم گرفت آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را بر روی چیپست سیلیکونی سال گذشته خودش نگه دارد. البته این همان A15 Bionic نیست که سال گذشته آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را هندل می کرد! امسال به جای پردازنده گرافیکی چهار هسته ای، این A15 Bionic دارای یک پردازنده گرافیکی پنج هسته ای است. این چیپست در اصل همان تراشه ای است که در آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس سال گذشته وجود داشت و باید نوید عملکرد بهتری نسبت به تراشه آیفون ۱۳ بدهد.

با وجود همه چیزهایی که تغییر نکرده است، برخی ویژگی‌ های جالب جدید مانند تشخیص تصادف وجود دارد. جایی که گوشی متوجه می شود احتمالا در تصادف اتومبیل هستید و به طور خودکار به خدمات اضطراری و مخاطبین کلیدی هشدار می دهد. در روشی مشابه، آیفون ۱۴ اکنون می تواند از ارتباطات ماهواره ای برای تماس با خدمات اضطراری استفاده کند. این ویژگی در نگاه اولیه یک صنعت بوده و خوب است که ببینیم حتی آیفون ۱۴ سطح پایه اپل نیز این توانایی جدید را دارد.

برخی به‌روزرسانی‌های مهم دیگر در زیر هود وجود دارد، به‌ویژه یک سیستم اتلاف گرما جدید که به تلفن کمک می‌کند دما را بهتر مدیریت کند و کارآمدتر کار کند (این گوشی عمر باتری بهتری نسبت به آیفون ۱۳ دارد). اپل همچنین ادعا می‌کند که تعمیر این آیفون نسبت به مدل‌های قبلی آسان‌تر است، زیرا – از جمله موارد دیگر، اکنون می‌توان شیشه پشتی را بدون نیاز به تعویض کل محفظه تعویض کرد.

APPLE IPHONE 14  قیمت و در دسترس بودن

نسخه ۱۲۸  گیگابایت: ۷۹۹ دلار /۸۴۹ پوند /۱۳۳۹ دلار استرالیا

نسخه ۲۵۶  گیگابایت: ۸۹۹ دلار /۹۵۹ پوند /۱۵۷۹ دلار استرالیا

نسخه ۵۱۲  گیگابایت: ۱۰۹۹ دلار /۱۱۷۹ پوند /۱۸۹۹ دلار استرالیا

اپل از کل خط آیفون ۱۴ خود یعنی آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

پیش ‌سفارش آیفون ۱۴ در تاریخ ۹ سپتامبر آغاز شد و از روز ۱۶ سپتامبر در دسترس است. قیمت آن از ۷۹۹ دلار /۸۴۹ پوند /۱۳۹۹ دلار استرالیا برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌ شود، اما می ‌توانید آن را با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه هم خریداری کنید. برخلاف اکثر گوشی های اندرویدی، هیچ گزینه ای برای رم اضافی در این گوشی وجود ندارد و رم آن ۶ گیگابایت است. اگرچه این مقدار بیشتر از آیفون ۱۳ پایه است که تنها ۴ گیگابایت داشت.

طراحی اپل آیفون ۱۴

طراحی تقریباً یکسان با آیفون ۱۳

اسلات سیم کارت از بین رفته است (البته فقط ایالات متحده)

همان صفحه نمایش دارای ناچ Super Retina XDR

جدا از رنگ ‌های جدید، آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی بسیار شبیه به آیفون ۱۳ است. قاب آلومینیومی، محل قرارگیری دکمه ‌ها، مشبک ‌های بلندگوی استریو، پورت لایتنینگ و حتی صفحه نمایش، همگی بدون تغییر به نظر می‌ رسند. با این حال، تفاوت های ساختاری کوچکی وجود دارد.

با ابعاد  ۱۴۶.۷×۷۱.۵×۷.۸  میلی ‌متر، فقط یک تار مو ضخیم ‌تر از آیفون ۱۳ است. همچنین دو گرم سبک ‌تر از آخرین گوشی اپل است، که فرض می ‌کنیم به معماری حرارتی جدید داخل دستگاه مربوط می ‌شود. علیرغم شباهت ‌های شاسی، آیفون ۱۴ کاملاً در قاب رسمی آیفون۱۳  MagSafe جا نمی ‌شود؛ به طور دقیق تر: بدنه به خوبی جابجا می ‌شود، اما قسما دوربین دو لنز آیفون ۱۴ کمی بزرگ ‌تر است (همانطور که خود لنزها بزرگ هستند.) تمام متریال ساخت از جمله شیلد سرامیکی که نمایشگر را پوشش می دهد یکسان هستند و مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیز نسبت به آیفون ۱۳ بدون تغییر باقی مانده است.

صفحه نمایش APPLE IPHONE 14

Super Retina XDR با سایز ۶.۱ اینچی آشنا

ناچ پابرجاست

بدون قابلیت تازه سازی تطبیقی ​​یا همیشه روشن

هنوز هم یک صفحه نمایش OLED با کیفیت بالا

صفحه نمایش Super Retina XDR آیفون ۱۴ با رزولوشن ۲۵۳۲×۱۱۷۰  و ۴۶۰ppi، تقریباً به طور کامل بدون تغییر نسبت به آیفون ۱۳ است. قسمت ناچ (بریدگی بالای صفحه نمایش) که از آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس حذف شده است اما در این طراحی که اکنون تا حدودی قدیمی شده، همچنان ادامه دارد. بخش ناچ دارای یک دوربین TrueDepth به روز شده (هنوز ۱۲ مگاپیکسلی است، اما با یک سنسور جمع ‌آوری نور بهتر پشتیبانی می ‌شود و قابلیت فوکوس خودکار دارد)، یک سنسور مادون قرمز، نورگیر سیلاب، و مهم تر از همه، بلندگوی بالایی (بلندگوی دیگر در پایین گوشی قرار دارد). این احتمالاً آخرین تلاش ها برای این سبک ناچ است، زیرا به نظر مشکل می آید که باور کنیم در آیفون ۱۵ مورد انتظار سال آینده دوام خواهد آورد.

حتی اگر این صفحه نمایش روشن (تا ۱۲۰۰ نیت) و رنگارنگ (رنگ های گسترده) با رنگ مشکی جوهری (به لطف  OLED) با نسبت کنتراست (۲۰۰۰۰۰۰ به ۱) است، به طور خودکار با جدیدترین فناوری صفحه نمایش اپل مطابقت ندارد. هیچ نرخ تازه سازی تطبیقی در آن نیست و حتی ProMotion 120 هرتزی که برای اولین بار در مدل های Pro 2021 با آن آشنا شدیم، وجود ندارد. فقط ۶۰ هرتز!  این موضوع در زمانی که آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس نرخ ‌های تاز ه‌سازی تطبیقی ​​را از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز ارائه می ‌کنند، ممکن است انتخاب آیفون ۱۴ را سخت تر کند. بعلاوه، این گوشی ها دارای یک حالت نمایشگر همیشه روشن جدید هستند که می ‌تواند تا تنها ۱ هرتز متوقف شود تا بهره ‌وری انرژی بیشتری داشته باشد. باز هم، این چیزی است که شما برای آن هزینه اضافی پرداخت می کنید…

دوربین های گوشی آیفون ۱۴

۱۲  مگاپیکسل اصلی + ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض در پشت

سنسورهای جدید در سراسر صفحه

Photonic Engine  کیفیت تصویر را بیشتر بهبود می بخشد

حالت اکشن جدید

آیفون ۱۴ فقط دو دوربین پشتی دارد:

یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (۲۶ میلی متر، f/1.5)

یک ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض (میدان دید ۱۲۰ درجه، ۱۳ میلی متر، f/2.4)

این ها دوربین های خوبی با سنسورهای بهتر و عملکرد کلی در نور کم نسبت به مدل های قبلی خود هستند. دوربین جلو همچنین ۱۲ مگاپیکسل است و اکنون فوکوس خودکار نیز دارد که باید سلفی ‌های گروهی را تا حدودی آسان ‌تر کند. همه دوربین ها از خط لوله تصویربرداری جدید بهره می برند.  Photonic Engine  پردازش تصویر عصبی Deep Fusion را زودتر از گذشته در اولویت قرار می دهد، بنابراین می تواند با تصاویر غیر فشرده کار کند.

عکاسی با آیفون ۱۴ خوب است، اگرچه با آزمایش آیفون ۱۴ پرو نیز، از زوم اپتیکال و توانایی های ماکرو غافل شدیم. با این حال، این سطح از قابلیت عکاسی و خروجی با کیفیت بالا باید اکثر کاربران را راضی کند. مانند بقیه مدل های سری آیفون ۱۴، این مدل هم می‌ تواند تا کیفیت ۴K  فیلمبرداری کند و حالت سینمایی اکنون برای پشتیبانی از ۴K  با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه افزایش یافته است.

یک حالت کاملاً جدید Active Mode است که با انتخاب آیکون شخص در حال اجرا در قسمت بالای سمت راست منظره یاب برنامه دوربین فعال می شود. این یک روش شگفت ‌انگیز موثر برای حذف بسیاری از لرزش‌ ها از ویدیوهای اکشن است.

خیر، گیمبال (تثبیت کننده ویدیو) جدیدی در آیفون ۱۴ وجود ندارد! درعوض، اپل از اسکن بیش از حد و تشخیص غلتک پیشرفته استفاده می‌ کند که روشی جذاب برای بیان سریع آن است و در حین حرکت ویدیو را برش می ‌دهد تا مرکز (معمولاً یک سوژه) راحت ‌تر در کادر بماند. این پردازش برخی از اطلاعات ویدیویی را دور می ‌اندازد (که منجر به یک فریم برش می‌ شود)، اما نتایج GoPro-Smooth (به روانی و جذابی دوربین های گوپرو)هستند. مامطمئن نیستیم که این ویژگی چقدر مفید است، اما اگر از طرفداران اکشن هستید، ممکن است برای شما بسیار خاص و مفید باشد.

بخش صوتی گوشی آیفون ۱۴

حداقل اپل در بخش صوتی ثابت بوده است. هر چهار مدل آیفون ۱۴ دارای بلندگوهای استریو و پشتیبانی از صدای فضایی هستند و صدایی بلند (در صورت تمایل)، شفاف و روشن ایجاد می کنند. در فیلم ‌ها و موسیقی ‌هایی که از آن پشتیبانی می ‌کنند صدای فضایی نوعی جلوه صدای فراگیر اضافه می ‌کند. عناوینی در نتفلیکس، آمازون و سایر سرویس ‌های استریم برای لذت بردن از این ویژگی وجود دارد، به‌علاوه Apple Music یک لیست پخش صوتی فضایی کامل برای غرق شدن و لذت بردن در آن دارد.

عملکرد اپل آیفون ۱۴

از تراشه A15 Bionic آیفون ۱۳ پرو استفاده می کند

سیستم برطرف سازی اتلاف حرارت جدید به پردازنده فضای تنفس بیشتری می دهد

عملکرد خوب نسبت به قیمت

بله، سی پی یو موبایل پارسال! ما باید با شفاف سازی این موضوع شروع کنیم که هیچ مشکلی در A15 Bionic وجود ندارد. این یک تراشه قدرتمند است و به طور مداوم بهترین ‌هایی را که کوالکام ارائه کرده را شکست داده است.  فضای بالایی دارد که به این معنی است که بازی ‌های موبایلی مانند Asphalt: Legends و PUBG بدون مشکل اجرا می ‌شوند. می ‌توانید ویدیوهای  ۴K را ویرایش کنید، وبگردی کنید، این ها تمام کارهایی است که می‌توانید با A16 Bionic سریع‌ تر و کارآمدتر موجود در آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس انجام دهید، با این تفاوت که در دنیای واقعی احتمالاً تنها پس از سال‌ها استفاده تفاوت ها آشکار می‌شود..

کاری که اپل در اینجا انجام داد یعنی آوردن تراشه A15 پیشرفته از آیفون ۱۳ پرو به آیفون ۱۴ به نوعی هوشمندانه بود. این یک حرکت خوب برای صرفه جویی در هزینه است که مشکل اکثر افراد می باشد.  A15 Bionic، همانطور که در داخل آیفون ۱۴ جدید زندگی می کند، دارای طراحی داخلی جدید برای برطرف سازی اتلاف گرمای کارآمدتر است. اپل ادعا می کند که این ویژگی به  قابلیت تعمیرپذیری کمک می کند، اما یک تراشه خنک تر نیز باید بهتر کار کند.

در حالی که بنچمارک ها کم و بیش مطابق با A15 Bionic بود که ما در آیفون ۱۳ پرو آزمایش کردیم، این آیفون با وجود داشتن باتری محدود، وعده عمر باتری بهتری را می دهد (۲۰ ساعت پخش ویدئو، در مقابل ۱۹ ساعت برای آیفون ۱۳). باتری بزرگت ر؛ نشان می ‌دهد که تلاش ‌های اپل در سیستم خنک ‌کننده مسئول این بهبود کارایی است.

ای سیم APPLE IPHONE 14  و اتصال ماهواره ای

در ایالات متحده، تمام خط تولید آیفون ۱۴ اکنون بدون سیم‌ کارت است و در عوض از فناوری eSIM برای اتصال شما به شبکه تلفن همراه استفاده می ‌کند. طبق تحقیقات ما، این موضوع هیچ مشکلی در راه اندازی آیفون ۱۴ ایجاد نکرده است. با وجود اینکه اپل قبلاً یک شماره تلفن را برای اهداف آزمایشی به گوشی کاربران اختصاص داده است اگر می خواهید اطلاعات سیم کارت فیزیکی موجود خود را از آیفون قدیمی خود به آیفون جدید منتقل کنید، باید بتوانید این کار را به صورت الکترونیکی و بدون کمک شرکت مخابراتی خود انجام دهید. وقتی این آیفو ن‌های بدون سیم ‌کارت جدید به دست مصرف ‌کنندگان برسد، متوجه خواهیم شد که همه این ها چقدر خوب کار می ‌کند.

دیگر ویژگی جالب و جدید اتصال SOS اضطراری مبتنی بر ماهواره است. اپل برای ارائه این سطح اضافی از پشتیبانی اضطراری با ماهواره های مدار پایین زمینی Globalstar کار می کند. اگرچه این چیزی نیست که ما بتوانیم فعلا آن را آزمایش کنیم.

در تحقیقات خارجی مثالی برای اطلاعات بیشتر شما از این ویژگی یافتیم که در ادامه آن را مطرح کرده ایم:

از تپه ‌ای بالا رفتیم که تلفن همراه و Wi-Fi عمداً در دسترس نبود. در آیفون ۱۴ پرو مورد استفاده برای نمایش (ما فرض می ‌کنیم که سیستم در آیفون ۱۴ یکسان کار می ‌کند)، ما متوجه یک نماد کوچک «SOS» و ماهواره در ربع سمت راست بالای نمایشگر شدیم. توجه داشته باشید که این نمادها ظاهر نمی شوند مگر اینکه در خارج از منزل باشید و نمای واضحی از آسمان داشته باشید. اگر در این شرایط ۹۱۱ (در ایالات متحده) را شماره گیری کنید، آیفون ۱۴، همانطور که در نسخه ی نمایشی ما انجام داد، از شما خواهد پرسید که آیا می خواهید پیامک اضطراری را از طریق ماهواره امتحان کنید. پس از آن، یک دستیار اضطراری روی صفحه یک نشانه بصری برای اتصال به نزدیکترین ماهواره ارائه می دهد.

سپس مجموعه‌ای از سؤالات را از شما می ‌پرسد که سیستم می ‌تواند از طریق متن فشرده به مرکز رله اپل تحویل دهد، سپس با خدمات اضطراری تماس می ‌گیرد.

اگر در حین برقراری ارتباط، ماهواره ای خارج از برد حرکت کند، سیستم از شما می خواهد که در جهت صحیح قرار بگیرید تا دوباره وصل شوید. در حالی که ارتباطات ماهواره ‌ای عمدتاً برای موقعیت‌ های اضطراری است، شما همچنین می ‌توانید از این سیستم استفاده کنید تا از طریق Find My به مردم اطلاع دهید که مثلاً با موفقیت به بالای کوه اورست یا اسنودون رسیده ‌اید.

باتری اپل آیفون ۱۴

انرژی و نیروی کافی برای یک روز پرمشغله

شارژ بی سیم  MagSafe پلاس

آداپتور خود را بخرید!

همانطور که در بالا ذکر کردیم، آیفون ۱۴ دارای امتیاز ۲۰ ساعت پخش ویدئو، ۱۶ ساعت پخش ویدئو و ۸۰ ساعت پخش صدا است. ما با یک بار شارژ بیش از یک روز کامل عمر باتری داریم. آیفون ۱۴ با کابل شارژ لایتنینگ به USB-C و بدون شارژر عرضه می شود. شما می ‌توانید یک آداپتور ۵ واتی بخرید یا کمی بیشتر برای خرید شارژر ۲۰ واتی اپل هزینه کنید زیرا به وسیله آن در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ خواهید داشت. این گوشی همچنین با MagSafe و شارژ بی سیم Qi سازگار است.

نرم افزار  گوشی آیفون ۱۴

همه مدل های آیفون ۱۴ با iOS 16 عرضه می شوند

پر از ویژگی های جدید

لاک اسکرین های سفارشی، پاک کردن بهتر بخش نوتیفیکشن ها و… از نکات برجسته هستند

همه گوشی ‌های آیفون ۱۴ اپل با iOS 16 عرضه می‌ شوند. این ویژگی یک ارتقاء ارزشمند است که برخی از مهم‌ ترین تغییرات پلتفرم را که در مدتی پیش دیده ‌ایم، ارائه می ‌دهد. مثلا بخشی از نکات برجسته آن شامل لاک اسکرین های جدید است. به جای یک صفحه ثابت، چندین صفحه نمایش دریافت می کنید که هر کدام حالت فوکوس خاص خود را دارند.

ابزارهای تصویری قدرتمندی وجود دارد که به شما امکان می ‌دهد هر عکسی را بگیرید و از آن در صفحه لاک اسکرین خود استفاده کنید. همچنین می ‌توانید ویجت ‌ها (ویجت‌ های مختلف برای هر صفحه لاک اسکرین) را برای شخصی‌ سازی واقعی تجربه، اضافه کنید.

ویژگی ‌های جالب دیگری مانند متن ‌های قابل ویرایش و بازیابی، مسیرهای چند مرحله ‌ای در  Maps، متن زنده در ویدیوها و موارد دیگر وجود دارد. این کار یک به ‌روزرسانی سیستم‌ عامل خوب است و ما فکر می‌ کنیم این سیستم عامل هر آیفونی که آن را اجرا می ‌کند، بهبود می ‌بخشد.

آیفون ۱۴ سبک ‌ترین و ارزان ‌ترین گوشی سری آیفون ۱۴ اپل است. بیش از ۳۰ گرم سبک ‌تر از آیفون ۱۴ پرو با اندازه مشابه است که از ۸۹۹ دلار شروع می‌ شود. این گوشی فاقد آخرین فناوری صفحه نمایش است، همچنان دارای یک ناچ و تنها دارای دو دوربین در قسمت پشتی می باشد که برای برخی ممکن است مانند مبادلات بزرگ برای صرفه جویی ۲۰۰ دلار به نظر برسد، اما برای برخی دیگر، Pro ممکن است بیش از حد باشد.

آیفون ۱۴ گوشی «به اندازه کافی خوب» اپل است که با وجود تمام نکات گفته شده در بالا هنوز هم یک انتخاب بسیار عالی ست. همچنین بعید به نظر می رسد که اکثر کاربران را ناامید کند، حتی اگر صاحبان جدید به سمت کاربران آیفون ۱۴ پرو نگاه کنند که نمایشگرهای همیشه روشن و ویژگی جزایر پویا آیفون خود را به رخ می کشند!

آیا باید گوشی APPLE IPHONE 14  را بخریم؟

آن را بخرید اگر …

شما یک آیفون مقرون به صرفه و موثر می خواهید

این گوشی سریع ‌ترین یا پر ویژگی‌ ترین آیفون نیست، اما سبک، در حد خود سریع و جذاب است.

شما عمر باتری خوب و عکاسی عالی می خواهید

تنظیمات دوربین آیفون ۱۴ بهتر از آیفون ۱۳ است و اکثر عکاسان با موبایل را بسیار راضی می کند. همچنین با یک بار شارژ بیش از یک روز دوام می آورد.

شما اندکی به ناچ علاقه دارید

شاید از ناچ (بریدگی) خوشتان بیاید.. پس از همه مطالب گفته شده درباره آن، باید بدانید ناچ بسیار بیشتر از یک تکه از صفحه نمایش شما است. ناچ یک راه مقرون به صرفه تر برای دریافت Face ID فیلترهای چهره مجهز به واقعیت افزوده و دسترسی به دوربین سلفی فوکوس خودکار جدید است که همه مدل های آیفون ۱۴ دارند.

شما یک راه مقرون به صرفه برای ارتباط SOS  ماهواره ای می خواهید

اپل کار زیادی برای آیفون ۱۴ انجام نداده است، اما این توانایی را دارد که به وسیله ماهواره ها ارتباط برقرار کند، این یک ویژگی منحصر به فرد و قدرتمند در بازار در حال حاضر است.

آن را نخرید اگر …

اگر جدیدترین ها را می خواهید

آیفون ۱۴ دارای نرخ رفرش تطبیقی ​​یا نمایشگر همیشه روشن نیست. در ضمن یک CPU یک ساله را استفاده و اجرا می کند، حتی اگر آن چیپست هنوز هم درخشان باشد.

شما زوم اپتیکال می خواهید

گوشی آیفون ۱۴ فقط دو دوربین پشتی دارد و هیچ یک از آن ها لنز تله فوتو نیستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.