اخبار, تکنولوژی

اپل و عرضه آیپد پروهای OLED

اپل و عرضه آیپد پروهای OLED

آخرین شایعات پیرامون کمپانی اپل به عرضه  iPad Pro با نمایشگر OLED  در سال ۲۰۲۴ اشاره دارد.

تاییدی بر شایعات سال های اخیر

چندین سال متوالی ست که شایعه شده اپل به فکر تغییر تکنولوژی نمایشگر تبلت های آیپد پرو خود به فناوری صفحه نمایش OLED است و آخرین گزارش از فرآیند تولید و فروش حاکی از آن است که اولین آیپد از این دستگاه های به روز شده در سال ۲۰۲۴ وارد بازار می شود.

این اخبار و گزارشات از منبع ET News در کره جنوبی (از طریق MacRumors) به دست آمده که ادعا می کند اکنون توسعه روی یک iPad با صفحه نمایش OLED در حال انجام است. بخش نمایشگر سامسونگ و ال ‌جی نیز ظاهراً در صف ارائه پنل‌ های خود هستند.

مدل ‌های کنونی آیپد پرو دارای فناوری ال سی دی مینی LED هستند، در حالی که در مقایسه با حد و اندازه ایOLED  کمی بالاتر از نظر حداکثر روشنایی دارد اما OLED از نظر کنتراست و عمق رنگ مشکی ای که ارائه می دهد قابل شکست نیست.

همان اندازه ها

طبق این گزارش، اندازه صفحه نمایش ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی با ایجاد تغییرات اپل در زمینه نمایشگر ثابت خواهد ماند، بنابراین از نظر ابعاد و فرم فاکتورهای آیپد پرو هیچ تفاوت آشکاری وجود نخواهد داشت.

اپل چندین سال است که از فناوری OLED بر روی آیفون ‌های خود استفاده می ‌کند، اما تولید این سبک پنل‌ ها در اندازه‌ های بزرگ ‌تر دشوارتر و پرهزینه ‌تر است، بنابراین وقتی نوبت به آیپد پرو ۲۰۲۴ و پیشرفت های آن می ‌رسد، باید منتظر تغییرات قیمت نیز باشید.

افشای اطلاعات قبلی همچنین تاریخ عرضه آیپد پرو را در مقطعی در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده بود، بنابراین اخبار و شایعات جدید با اطلاعات قبلی مطابقت دارد. بر اساس این گزارش، فناوری OLED برای خط تولید مک‌ بوک اپل نیز در حال کار بوده و تغییرات آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه ‌ریزی شده است.

تجزیه و تحلیل: فضایی برای بهبود

اپل سال گذشته دوباره خط تولید تبلت پریمیوم خود را به روز کرد و در بررسی آیپد پرو ما امتیاز تقریباً عالی را به این دستگاه دادیم. تقریباً از هر زاویه ای یک قطعه سخت افزاری چشمگیر در آن است و به سختی می توان دید که اپل چگونه در آینده آن را بهبود می بخشد و در این زمینه پیشرفت می کند.

همیشه هر بار که آیپد جدیدی دریافت می ‌کنیم، انتظار می ‌رود که قطعه های سخت افزاری سریع و قدرتمند‌تری داشته باشند، اما می‌ توان ادعا کرد آیپد پروها آنقدر قدرت دارند که یک کاربر معمولی هرگز حتی به محدوده انتهایی این سرعت و قدرت نزدیک نمی شود.

به ‌روزرسانی ‌های نرم ‌افزاری آیپدها نیز با iPadOS 16.1 که ابزار Stage Manager را اضافه می ‌کند همیشه به‌ طور منظم انجام می ‌شوند. اگرچه این به ‌روزرسانی ‌ها جدا از ملاحظات سخت ‌افزاری هستند و در انواع iPad‌ های جدید و قدیمی ظاهر می ‌شوند.

به نظر می رسد اپل تصمیم گرفته برای فناوری OLED که یکی از ارتقاهایی است که می تواند برای iPad Proها و شاید در نهایت برای iPad استاندارد نیز به کار رود، سرمایه گذاری کند.

درنهایت هنگامی که این تغییر و پیشرفت ایجاد شد، واقعاً ممکن است هیچ چیز دیگری برای بهبود وجود نداشته باشد!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.