تکنولوژی, ساعت هوشمند

اپل واچ آینده و ابزار فشار خون

اپل واچ آینده و ابزار فشار خون

احتمالا اپل در سال ۲۰۲۴ ابزار فشار خون را به واچ های خود اضافه می کند.

خانواده گلکسی واچ ۴ سامسونگ در حال حاضر دارای نمایشگر فشار خون هستند، اما اپل هنوز تصمیمی برای ارائه این ویژگی در ساعت های هوشمند خود ندارد. از طرفی بر اساس گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، این شرکت ممکن است در سال ۲۰۲۴ یک اپل واچ با ویژگی نظارت بر فشار خون در بازار داشته باشد.

دلیل تاخیر برای ارائه اپل واچی با ویژگی گفته شده این است که ظاهراً “اپل به برخی از مشکلات در این زمینه برخورد کرده است”.  به گفته “افراد آگاه” که در همه جا حاضر هستند (افشاگران و خبرچیان)، “انتظار نمی رود که این فناوری زودتر از سال ۲۰۲۴ آماده شود”.

چند تیم در حال حاضر به سختی روی این موضوع کار می ‌کنند، اما گفته می ‌شود دقت در تعیین این که آیا یک کاربر فشار خون بالا دارد یا خیر، چالشی دشوار بوده است. این ویژگی “حداقل برای چهار سال” به جهت ارائه برنامه ریزی شده است، اما در نهایت ممکن است برای سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

طبق گزارش ‌ها، اپل می ‌خواهد فقط اندازه‌ گیری فشار خون را با روشی خاص در واچ وعده داده شده خود داشته باشد، اندازه‌ گیری سیستولیک و دیاستولیک را ارائه ندهد و فقط به کاربران اپل واچ هشدار ‌دهد که ممکن است فشار خون بالا داشته باشند. با این که ویژگی گفته شده نسبت به نمونه ارائه شده در واچ های سامسونگ زیاد جذاب به نظر نمی رسد، اما این ایده در سامسونگ نیاز به کالیبراسیون ماهانه با یک نمایشگر سنتی دارد، در حالی که اپل می خواهد راه حل همچین ویژگی ای کاملا مستقل باشد.

اپل همچنین تیم‌ های مهندسی ای دارد که روی افزودن سنجش غیرتهاجمی قند خون به گجت های پوشیدنی‌ اش کار می‌ کنند، اما گفته می‌ شود که تا ارائه این ویژگی «چند سال دیگر» باقی مانده است و «هنوز یک سال هدف برای عرضه آن تعیین نشده است». در همین حال، اپل می خواهد پشتیبانی از دستگاه‌ های ثالث سنجش قند خون را بهبود بخشد.

قبل از لانچ ابزار پایش فشار خون، اپلیکیشن Health  برای آیفون به‌ روزرسانی ‌ای دریافت می‌ کند که قابلیت ردیابی خواب گسترده، مدیریت دارو و ویژگی ‌های جدید سلامت زنان را اضافه می ‌کند. بخش مدیریت پزشکی به شما امکان می دهد بطری های قرص خود را در برنامه اسکن کنید، پایبندی شما به استفاده از داروها را کنترل کرده و یادآوری می کند که داروهای خود را مصرف کنید. با این حال، نسخه اولیه ممکن است تنها چند مورد از این عملکردها را داشته باشد.

احتمال دارد ویژگی سنجش دمای بدن در اپل واچ امسال ارائه شود. این ویژگی در ابتدا فقط برای کمک به برنامه ریزی برای باروری مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت می تواند تعیین کند که دمای بدن کاربر بالاتر از حد طبیعی است یا خیر، اما، مانند مشخصه فشار خون، بعید است که اندازه گیری واقعی را نشان دهد. این همان روشی است که برند Fitbit  آن را روی ساعت هوشمند خود با مدل Sense  انجام می دهد. در این روش شما یک “محدوده دمایی” دریافت می کنید و به شما می گویند که دلتای دمایی شما از محدوده طبیعی خود منحرف شده است.

ویژگی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی نیز با محاسبه «بار» یا تعداد دفعاتی که یک فرد در یک دوره معین در حالت فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارد، بهبود می ‌یابد. این ویژگی ظاهراً پاییز امسال در سیستم عامل watchOS 9  ارائه می شود. (فیبریلاسیون دهلیزی که گاهی به آن فیبریلاسیون هم می ‌گویند شایع ‌ترین آریتمی قلبی یا همان ریتم غیرطبیعی قلب است.)

همچنین در watchOS 9 حالت کم مصرفی وجود دارد که به ساعت هوشمند اجازه می‌ دهد مجموعه ای از برنامه‌ ها و ویژگی ‌ها را در حالی که باتری کمتری مصرف می‌کند اجرا کند. همچنین انتظار می رود بسیاری از واچ فیس های این ساعت آپدیت شده و انواع تمرینات جدید و معیارهای دویدن به برنامه Workout اضافه شوند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که این برند امسال سه اپل واچ جدید را روانه بازار خواهد کرد، این سه مدل شامل: اپل واچ سری ۸، یک مدل ارزان قیمت  SE و یک مدل لوکس با بدنه ای مقاوم که برای ورزشکاران حرفه ای طراحی شده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.