اخبار, تکنولوژی, موبایل

اندروید ۱۴ و اتصال ماهواره ای

نسخه 14 از سیستم عامل اندروید اتصال ماهواره ای را به گوشی های هوشمند می آورد

نسخه ۱۴ از سیستم عامل اندروید اتصال ماهواره ای را به گوشی های هوشمند می آورد

اندروید ۱۴، نسخه بزرگ بعدی سیستم عامل موبایل گوگل از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند. هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد پلتفرم ‌ها و اکوسیستم‌ های گوگل، تایید کرد که این شرکت در حال طراحی برای ماهواره ‌ها است و از شرکای خود در ارائه اتصال ماهواره ‌ای به نسخه بعدی اندروید که قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، حمایت خواهد کرد.

اندروید ۱۴ برای پشتیبانی از اتصال ماهواره ای

لاکهایمر در ادامه گفته است که تجربه کاربر از اتصال به یک اینترنت ماهواره ای بسیار متفاوت از اتصالات معمولی موبایل خواهد بود. با این حال، او جزئیات دیگری را در مورد اندروید ۱۴ فاش نکرد. باید دید کدام OEM ها آماده اجرای این ویژگی خواهند بود، به خصوص که نیاز به ارتقاء سخت افزاری دارد.

این پیشرفت در عرض چند روز پس از آن صورت می گیرد که شرکت اسپیس ایکس با مالکیت و مدیریت ایلان ماسک و شرکت مخابراتی بزرگ ایالات متحده T-Mobile برنامه خود را برای رفع مشکل مناطق عاری از اینترنت در سراسر جهان با سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink V2 اعلام کردند. این کار به طور مستقیم کاربران تلفن همراه را به ماهواره ها متصل می کند و وابستگی به دکل های تلفن همراه در مکان های دور را از بین می برد.

هر دو شرکت اسپیس ایکس و تی موبایل برای ایجاد اتصال ماهواره ای به گوشی های ایالات متحده با یکدیگر همکاری کرده اند. این اپراتور قصد دارد از هزاران ماهواره Starlink برای ارائه اتصال بی سیم به کاربران تلفن همراه در نقاط دورافتاده کشور استفاده کند. انتظار می ‌رود که پشتیبانی از پیام‌ های متنی تا نیمه دوم سال آینده ارائه شود، در حالی که خدمات صوتی و داده ‌ای ممکن است بعداً ارائه شوند. به غیر از مشارکت T-Mobile، ایلان ماسک همچنین یک دعوت آزاد از سایر اپراتورها برای همکاری با Starlink ارائه کرده است.

در همین حال، آیفون ۱۴ متصل به ماهواره ممکن است با مشکلات قانونی در کشور هند روبرو شود

به طور مشابه، گزارش ‌های اخیر حاکی از آن است که اپل هم اکنون در حال کار بر روی اتصال ماهواره ‌ای برای آیفون ۱۴ است. طبق گزارش ‌ها، اپل مشتاق ارائه اتصال ماهواره ‌ای از طریق آیفون ‌های آینده است. شایعه شده است که این شرکت قبلاً آزمایش سخت افزاری برای ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴ را قبل از مرحله تولید انبوه به پایان رسانده است. در حالی که این موضوع به طور رسمی تایید نشده، انتظار می ‌رود این ویژگی در سری آیفون ۱۴ تنها خدمات صوتی و متنی اضطراری را ارائه دهد.

گزارش های جدید حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو اولین گوشی هوشمند این شرکت خواهد بود که این ویژگی اتصال را ارائه می دهد. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور، تاکید کرد که اپل با Globalstar برای عملکرد ماهواره ای در داخل آیفون همکاری کرده است. با این حال، اتصال ماهواره ای در آیفون های آینده به طور بالقوه می تواند راه اندازی آنها را در هند دشوار کند، زیرا استفاده از تلفن های ماهواره ای در این کشور بدون دریافت مجوزهای لازم غیرقانونی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.