تکنولوژی, سامسونگ

انتظارات از باتری گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

انتظارات از باتری گوشی سامسونگ گلکسی فلیپ 4

انتظارات از باتری گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ۴

باتری ها یکی از حوزه های حیاتی هستند که فناوری مدرن در بهبود آن کوتاهی می کند. ما در بازار جهانی نمایشگرهای گوشی های هوشمندی داریم که می توانند خم شوند و با این حال هنوز از فناوری باتری دهه ۱۹۶۰ استفاده می کنیم! باتری لیتیوم یونی همچنان پادشاه این عرصه است و به احتمال زیاد تا زمانی که باتری‌ های قابل اطمینان و مستحکم تر به بازار نیایند، بدون تغییر در جایگاه خود باقی می ‌ماند. حالا که صحبت از نمایشگرها انعطاف پذیر و حوزه باتری ها در بازار فناوری شد، چندی پیش ظرفیت دقیق باتری Samsung Galaxy Z Fold 4 افشا شد. اما در مورد گلکسی زد فلیپ ۴ چطور؟ این گوشی چه مقدار ظرفیت باتری دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابیم!

آیا گلکسی زد فلیپ ۴ باتری با ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت؟

این یک سوال کلیدی است، و با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ ۳ پرفروش‌ ترین مدل تاشو سامسونگ است (و به طور کلی پرفروش‌ترین گوشی تاشو در جهان)، انتظارات از گلکسی زد فلیپ ۴ بالاست. اگرچه برخی شایعات اولیه ادعا می ‌کردند که مدل جدید باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبل در فیلیپ۴ هم به کار برده می شود، اما برخی اطلاعات جدید (از طریق  GalaxyClub) وجود دارد که نظریه متفاوتی در این زمینه مطرح می کند.

گلکسی زد فلیپ ۴ چه مقدار ظرفیت باتری خواهد داشت؟

با توجه به اطلاعات افشا شده، گلکسی زد فلیپ ۴ در واقع باتری بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت. مدل جدید احتمالا دارای دو باتری (درست مانند  Z Flip 3) با شماره محصول EB-BF721ABY و EB-BF722ABY خواهد بود. این دو باتری ظاهراً به ترتیب دارای ظرفیت ۲۴۰۰ و ۹۰۳ میلی آمپر ساعت هستند. اکنون، شاید در حال انجام محاسبات هستید و ۳۳۰۳ میلی آمپر ساعت را پیدا کرده اید که این در واقع بهتر از ظرفیت “رتبه بندی” Galaxy Z Flip 3 است. نکته کلیدی در اینجا چیزی است که در پرانتز قرار داده ایم. ظرفیت واقعی باتری های گلکسی زد فلیپ ۳ (ترکیب آن دو) حدود ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت است اما سامسونگ آن را ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ارزیابی می کند.

نهایتا مهم نیست از چه اصطلاح فنی استفاده می کنید، واقعیت این است که Galaxy Z Flip 4 جدید احتمالاً ۱۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری بیشتری نسبت به مدل قبلی خواهد داشت.

آیا گلکسی زد فلیپ ۴ شارژ بی سیم خواهد داشت؟

به احتمال زیاد بله! مدل قبلی از شارژ بی سیم فقط ۱۰ وات پشتیبانی می کند و دلیلی وجود ندارد که مدل جدید حداقل آن را دریافت نکند. اکنون، تا حد معمول شارژ سریع سیمی مدل قدیمی از ۱۵ وات پشتیبانی می ‌کند و ممکن است با عرضه گلکسی Z Flip 4 این مدل شارژر قدیمی به ‌روزرسانی شود. با افزایش جزئی در اندازه باتری، طبیعی است که سامسونگ سرعت شارژ را هم کمی افزایش دهد.

آیا Galaxy Z Flip 4 دارای شارژ بی سیم معکوس خواهد بود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، با توجه به اینکه Z Flip 3 در حال حاضر از شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می کند، دلیلی وجود ندارد که سامسونگ با عرضه نسل جدید گوشی های خود، این شارژر را کنار بگذارد. ارائه نظر درباره اینکه آیا سرعت شارژ معکوس ارتقاء خواهد یافت یا خیر، هنوز زود است.

آیا گلکسی زد فلیپ ۴ شارژر در جعبه اش خواهد داشت؟

متأسفانه کار از کار گذشته است.. ما انتظار شارژر همراه با گلکسی زد فلیپ ۴ را نداریم، زیرا کل صنعت گوشی های هوشمند به آرامی به سمت رویکرد سبزتر و به نفع محیط زیست حرکت می کند.

نتیجه

بیشتر این مقاله بر روی شایعات و افشاگری ها تکیه دارد. با این حال، زمانی که گلکسی زد فلیپ ۴ رسما به بازار عرضه شود، همه چیز تغییر خواهد کرد. انتظار تست های خیلی دقیق و سخت داشته باشید! ما گوشی را در مراحل تست از طریق سرعت آن، مقایسه عمر باتری اش با نسل گذشته و همچنین برخی از رقبا در این دسته نسبتاً جدید از گوشی های تاشو مقایسه می کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.