بررسی, ساعت هوشمند

ارتقای بزرگ Samsung Galaxy Watch 5

ارتقای بزرگ Samsung Galaxy Watch 5

ارتقای بزرگ Samsung Galaxy Watch 5 نسبت به Watch 4 توسط FCC تأیید شد.

اگرچه اطلاعات افشا شده به اندازه دانسته های ما درباره ی گوشی های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ قوی نیست، اما جزییات همین اطلاعات می گویند که رقبای اپل واچ که همان نسل بعدی گلکسی واچ های سامسونگ هستند، اخیراً در کانون توجه قرار گرفته اند و چندین منبع معتبر نیز ادعا می کنند که تعدادی از جزئیات جذاب ساعت های گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو در دست داشته و افشا کرده اند.

البته، منبع قابل اعتمادتر از کمیسیون ارتباطات فدرال درباره ی اطلاعات داخلی دستگاه‌ های منتشر نشده وجود ندارد. در حالی که به نظر می رسد جدیدترین اسناد گواهی FCC (برای اولین بار توسط وبسایت ۹to5Google  گزارش شد) مجموعه ای از جزئیات را در مورد سه محصول سامسونگ با شماره مدل  SM-R900، SM-R910  و  SM-R920 به صورت قطعی مشخص می کند، اما فقط یکی از این سه را می توان جذاب و یا… از راه دور جالب توصیف کرد!

ساعت های هوشمند نیز به شارژ سریع نیاز دارند

۶۵ وات، ۱۲۰ وات، ۱۵۰ وات و ۲۰۰ وات.

حتی بدون هیچ محتوا و توضیحی هم، این اعداد احتمالاً در حال حاضر برای بسیاری از کاربران گوشی های اندرویدی آشنا بوده و برای آن ها کاربردی بوده اند. در حالی که (بعضی) سازندگان گوشی تلاش زیادی کرده اند تا بتوانند به نقطه عطف شارژ سریع برسند و سر و صدای زیادی بر سر هر دستاورد جدید ایجاد کنند، اما به نظر می رسد اکثر تولیدکنندگان ساعت های هوشمند علاقه ای به پیشبرد این حوزه در بازار واچ ها را ندارند.

البته بسیاری از شرکت های مشابه (در زمینه شارژ سریع) در هر دو صنعت از جمله سامسونگ فعالیت می کنند. با توجه به اینکه گلکسی اس ۲۲ اولترا چندین پله عقب تر از رقبا در سرعت شارژ تا رقم ۴۵ وات قرار دارد، از اینکه تایید شده خانواده گلکسی واچ ۵ دارای فناوری شارژ ۱۰ واتی است، تقریبا شگفت زده شده ایم. این یک شگفتی خوشایند است، این یک مورد بسیار قابل توجه است، زیرا گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سال گذشته به سختی می توانند از ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را در حدود دو ساعت با همان محدودیت شارژ ۵ واتی بین آن ها به دست آورند.

در مقابل، اپل واچ سری ۷ تقریباً به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری خالی خود را ۸۰ درصد یا بیشتر پر کند. احتمالاً می توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو نیز در این زمینه به واچ ۷ برسند. شارژ سریع یکی از بزرگترین نقاط فروش تبلیغاتی سری ۷ و ارتقاء کلیدی نسبت به اپل واچ سری ۶ در سال ۲۰۲۰ بود که ممکن است سامسونگ را متقاعد کرده باشد که آن ها نیز این ویژگی را جدی بگیرند.

ارتقاء سرعت شارژ با باتری بزرگتر عالی می شود

به نظر می رسد این دقیقا همان چیزی است که خریداران گلکسی واچ ۵ در ماه آگوست دریافت خواهند کرد. نسخه کوچک ساعت هوشمند غیر پرو Wear OS  (معروف به  SM-R900) در ماه مارس با یک باتری ۲۷۶ میلی آمپر ساعتی معرفی شد که (کمی) بیشتر از باتری ۲۴۷ میلی آمپر ساعتی است که در حال حاضر به دارندگان ۴۰ میلی متری گلکسی واچ ۴ غیر کلاسیک اجازه می دهد (تقریبا) یک روز کاری متوسط را با یک بار شارژ آن به پایان برسانند.

گلکسی واچ ۵ بزرگ، که انتظار می ‌رود با شماره مدل SM-R910 مطابقت داشته باشد، می ‌تواند به لطف یک باتری ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ارتقای مشابهی را نسبت به گلکسی واچ ۴ با باتری ۳۶۱ میلی ‌آمپر ساعتی با سایز ۴۴ میلی‌ متر ارائه کند، در حالی که گلکسی واچ ۵ پرو نیز تنها ورژنی است (معروف به SM-R920) که باتری ۵۷۲ میلی آمپر ساعتی را در سخت افزار خود جای می دهد. اکنون این یک گام بزرگ رو به جلو از گلکسی واچ ۴ کلاسیک ۴۲ میلی ‌متری و ۴۶ میلی ‌متری با ظرفیت باتری ‌های به ترتیب ۲۴۷ و ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با آنچه که سامسونگ احتمالاً برای بزرگترین ساعت هوشمند خود آماده می ‌کند، می باشد.

پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰ واتی احتمالاً به این ساعت کمک می کند تا بر طراحی “زشت” بدون قاب چرخشی دستی (bezel) غلبه کند. این ویژگی واچ جدید سامسونگ را در جایگاه بهتری قرار می دهد البته تا زمانی که (اواخر سال جاری میلادی) اپل واچ سری ۸ را به بازار عرضه کند و بتوان این دو رقیب را مقایسه کرد.

حالا که صحبت از اواخر سال جاری شد، ممکن است تاییدیه‌ های FCC به این معنی باشد که تولید سری گلکسی واچ ۵ نزدیک می باشد، زیرا اعلام Unpacked  و پیش‌سفارش در ۱۰ آگوست در کنار Galaxy Z Flip 4 و Z Fold 4 هنوز احتمال بیشتری نسبت به عرضه بی سر و صدا در اوایل ماه جولای همراه با گلکسی بادز پرو ۲ دارد. به هر حال، سایر جزئیات افشا شده توسط FCC، پشتیبانی از Wear OS، NFC، بلوتوث و اتصال Wi-Fi 2.4GHz/5GHz است، بدون اینکه قابلیت ۴G LTE داخلی در این مدل ‌های خاص یافت شود.

به روز رسانی این مطلب: پس از کاوش بیشتر در پایگاه داده  FCC، ما معتقدیم شارژر بی سیم (شماره مدل  EP-OR900) که برای استفاده در خانواده گلکسی واچ ۵ در جعبه این محصول قرار گرفته، حداکثر سرعت ورودی ۱۰ وات را پشتیبانی می کند در حالی که تنها ۵ وات قدرت خروجی دارد. اگرچه سامسونگ گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو هنوز هم (از لحاظ نظری) می ‌توانند شارژ سریع را در ترکیب با آداپتور برقی که جداگانه فروخته می ‌شود ارائه دهند، اما اکنون تضمینی برای آن نیست. از اینکه امیدتان را کم کرده ایم عذرخواهی می کنیم! اما شما را تشویق می کنیم که (با کمی احتیاط) در مورد رقبای بزرگ بعدی سامسونگ برای عنوان بهترین ساعت هوشمند جهان هیجان زده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.