اخبار آیفون

آی‌اواس ۱۵.۲

آیفون و آیپد با آی‌او‌اس ۱۵

در این به روز رسانی تمرکز زیادی روی حریم خصوصی و امنیت وجود دارد.

 iOS 15.2 در راه است و به طور شگفت‌انگیزی مملو از ویژگی‌های مختلف است ؛ هرچند که عمدتا از مواردی که در iOS 15.1 معرفی شده ‌اند کوچک‌ تر هستند.

ما نظرات جالب توجهی برای انتظارات مد نظر شما از این آپدیت داریم، زیرا در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. بنابراین در زیر تمام ویژگی ‌ها و پیشرفت‌ های جدیدی را که تاکنون درباره آن‌ به دست آورده ایم را شرح داده‌ ایم. همچنین اطلاعاتی در مورد زمان عرضه iOS 15.2 و اینکه با کدام آیفون‌ ها سازگار است را در زیر خواهید دید. به طور خلاصه، اگر گوشی شما می تواند iOS 15 را دانلود کند، پس می تواند این به روز رسانی جدید را نیز دریافت کند ، اما برای این که بدانید کدام مدل های آیفون به این ورژن دسترسی دارند در ادامه با ما همراه باشید.

برویم سر اصل مطلب :

موضوع مبحث : آپدیت بعدی  iOS

زمان ارائه این به روز رسانی : احتمالا اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر

قیمت آن به چه صورت است؟ رایگان خواهد بود.

تاریخ انتشار iOS 15.2 و دستگاه های سازگار

در زمان نگارش این مقاله، دو نسخه بتا برای iOS 15.2 وجود داشته است، بنابراین نسخه نهایی احتمالاً هرچه زود تر منتشر خواهد شد.  iOS 15.1 در ۲۵ اکتبر راه اندازی شد، یعنی تقریباً یک ماه پس از عرضه  iOS 15 ؛  در واقع، اپل اغلب به ‌روزرسانی‌ های خود را با حدود یک ماه فاصله ارائه می ‌دهد، بنابراین تاریخ راه‌ اندازی حدود ۲۵ نوامبر برای iOS 15.2 محتمل به نظر می ‌رسد.

البته گفتنی است که کمپانی اپل همیشه به زمان پایبند نیست و به ندرت دقیقاً یک ماه که گفته شده اتفاق افتاده است. بنابراین تعجب نکنید اگر iOS  ۱۵.۲ یا کمی زودتر از آن یا کمی دیرتر در دسترس آیفون باشد ، احتمالاً حتی تا دسامبر هم تاخیر می ‌افتد. در مورد سازگاری با دستگاه ها، برای هر آیفونی که بتواند iOS 15 و iOS 15.1 را دریافت کند، در دسترس خواهد بود. یعنی همه آن ها از iPhone 6S به بعد، iPhone SE 2020  و iPhone SE 2016 و همچنین iPod touch  (فقط نسل هفتم) می توانند از این آپدیت استفاده کنند.

 ویژگی های iOS 15.2

ما اکنون بیشترین ویژگی هایی که احتمالاً در iOS 15.2 مشاهده خواهیم کرد می دانیم و آنها شامل موارد زیر می شوند:

App Privacy Report

App Privacy Report شاید بزرگترین ویژگی iOS 15.2 باشد. به بخش Privacy در منوی تنظیمات بروید تا گزینه این ویژگی را پیدا کنید. زمانی که آن را فعال کنید ، می ‌توانید ببینید که برنامه‌ های شما به چه حسگرها و سایر اطلاعات دسترسی دارند، اطلاعات شما را به کجا می‌ فرستند و آیا می ‌توانند موقعیت مکانی شما را ببینند یا خیر. با داشتن این دانش، ممکن است بخواهید برای محافظت بهتر از حریم خصوصی تان، اطلاعات و ویژگی هایی را که برخی از برنامه ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند، قفل کنید.

Legacy Contacts

یکی از ویژگی های بزرگ دیگری که به عنوان بخشی از iOS 15.2 اضافه شده است، Legacy Contacts  است. این ویژگی به شما امکان می دهد یک یا چند مخاطب خود را به عنوان افرادی اختصاص دهید که در صورت فوت شما می توانند به حساب Apple ID و اطلاعات آیفون تان دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این که این مخاطبین باید توسط شما تعیین شوند، آن ها همچنین باید یک کپی از گواهی فوت را قبل از دسترسی به اطلاعات گوشی شما ارائه دهند و بدون این گواهی ممکن است اصلاً نتوانند به حساب شما دسترسی داشته باشند، به این معنی که خاطرات، عکس ها، و امثال آن ممکن است در طی زمان از دست برود.

ویژگی ایمیل من را در برنامه Mail مخفی کنید.

 Hide My Email یک ویژگی کاملاً جدید نیست ؛ این ویژگی به مشترکین iCloud Plus اجازه می‌دهد تا آدرس‌های ایمیل تصادفی ایجاد کنند که به ایمیل اصلی شما ارسال می‌ شوند و می‌ توانند در هر زمان حذف شوند. بنابراین این راهی است که ایمیل خود را بدون نیاز به صندوق ورودی دوم برای یک ایمیل دور ریختنی خصوصی نگه دارید.با این حال، با iOS 15.2 می‌توانید هنگام نوشتن پیام، این ایمیل‌ها را مستقیماً از برنامه Mail ایجاد کنید، که در حال حاضر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بنابراین این فرآیند باید بسیار ساده تر و یکدست تر شود.

از Find My برای جلوگیری از ردیابی استفاده کنید.

ابزار Find My نیز با iOS 15.2 کمی بهبود یافته می ‌شود، زیرا کلید جدید « آیتم هایی که می‌توانند مرا ردیابی کنند » اضافه می‌شود. این گزینه را انتخاب و فعال کنید ؛ سپس هر مورد ناشناخته ای را در مجاورت خود که می تواند با Find My ارتباط برقرار کند خواهید دید.

 ویژگی گفته شده برای این طراحی شده است تا بتوانید مواردی را پیدا کنید که ممکن است موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند. هنگامی که آیتم ناشناس توسط برنامه Find My کشف شد، می‌ توانید کاری کنید که این ردیاب ناشناخته صدایی پخش کند تا مکان آن را پیدا کنید. این برنامه حتی می ‌تواند دستورالعمل ‌هایی برای غیرفعال کردن آن دستگاه ارائه دهد. توجه داشته باشید که این موارد تنها در صورتی قابل کشف خواهند بود که در برد دستگاه صاحب خود قرار نگیرند ، که می‌تواند تا ۵۰ متر فاصله داشته باشد.

ایمنی ارتباطات در پیام ها

ایمنی ارتباطات در پیام‌ها ویژگی جدیدی است که والدین می‌توانند آن را برای فعال کردن در دستگاه کودک انتخاب کنند. اگر این کار را انجام دهند، برای مثال برنامه پیام‌ ها می‌تواند برهنگی را در تصاویر ارسال یا دریافت شده از طریق پیام‌ها تشخیص دهد. سپس آن تصاویر تار می ‌شوند و به کودک در مورد محتوا هشدار داده می ‌شود و باید تأیید کند که می ‌خواهد آن را مشاهده کند یا خیر. این تشخیص برهنگی همه در دستگاه انجام می‌شود، بنابراین روی رمزگذاری یا هشدار اپل ، شخص ، سازمان یا هر چیز دیگری تأثیری نمی‌گذارد. 

طراحی مجدد برای خلاصه اعلان ها

خلاصه اعلان ها به عنوان بخشی از iOS 15.2 ظاهر تازه ای پیدا می کند و اعلان ها اکنون به جای مجموعه ای از ز طراحی شبیه به کارت ها در یک کارت نشان داده می شوند. این یک تغییر اساسی نیست، اما مسلماً ظاهری شیک تر است و به هم ریختگی را بیشتر کاهش می دهد.

به روز رسانی TV app

به عنوان بخشی از   iOS 15.2، TV app در حال اضافه کردن تب جدید فروشگاه است، به طوری که محتوای قابل خرید جدا از محتوای Apple TV Plus  قرار می گیرد. در iPadOS 15.2 این برنامه همچنین نوار کناری جدیدی دریافت می کند که تمام بخش های برنامه را در خود جای می دهد. این سایدبار جایگزین نوار پایین صفحه می شود.

بهبود Face ID

در حال حاضر اگر بخواهید صفحه نمایش آسیب دیده یک مدل آیفون ۱۳ را توسط فروشگاه های تعمیر موبایل متفرقه درست کنید، فرآیند Face ID در گوشی شکسته می‌شود. اما طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد این اتفاق را از طریق یک به ‌روزرسانی نرم‌افزاری متوقف کند. از نظر فنی این ویژگی به عنوان یک ویژگی iOS 15.2 تایید نشده است و هنوز تاریخ انتشاری برای آن وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که به موقع آماده شود تا در به روز رسانی بزرگ بعدی منتشر شود.

تغییرات Auto Call

ویژگی تماس خودکار سرویس تماس Emergency SOS اپل با iOS 15.2 بیشتر قابل تنظیم‌ می‌شود و کاربران می‌توانند با نگه داشتن همزمان دکمه‌های صدا و کناری یا با پنج بار فشار دادن سریع دکمه ‌های کناری یا بالا، انتخاب کنند که آن را فعال کنند. پیش از این، نمی‌توانستید بین این دو روش انتخاب کنید، و بسته به مدل آیفونی که دارید، یکی از این دو روش در دسترس شما بود. این به ‌روزرسانی همچنین شمارش معکوس را قبل از برقراری تماس به هشت ثانیه (از سه ثانیه) در هنگام استفاده از روش نگه داشتن دکمه‌ها افزایش می ‌دهد.

رفع اشکال و به روز رسانی های امنیتی

طبق معمول با به ‌روزرسانی نرم‌افزار، ما همچنین انتظار رفع اشکال ‌ها و مسائل امنیتی در iOS 15.2 را داریم، اما دقیقاً این که رفع شود یا خیر تأیید نشده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.