اخبار آیفون, بررسی

آیفون ۱۵ پرو با USB-C و دوربین زوم پریسکوپ

آیفون 15 پرو با USB-C و دوربین زوم پریسکوپ

آیا آیفون ۱۵ یک گزینه عالی برای تغییر و انتخاب توسط کاربران اندروید است؟

آنچه تاکنون در مورد آیفون‌ های ۲۰۲۲ برتر اپل می ‌دانیم این است که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس (که طبق آخرین شایعات، حدود دو ماه تا عرضه آن ها فاصله داریم)، این است که:

طراحی کاملاً جدید قسمت جلو گوشی، نمایشگری با دو سوراخ پانچ، که گفته می شود می تواند در فرکانس ۱-۱۲۰ هرتز (از ۱۰-۱۲۰ هرتز) به روز شود و باتری را ذخیره کند، اما همیشه روشن بماند (بله، مانند سامسونگ)، یک تراشه جدید A16 Bionic که انتظار نمی رود نسبت به A15 پیشرفت بزرگی داشته باشد، اما مطمئنا برتری موجود اپل را نسبت به اسنپدراگون ها و مدیاتک های بازار بهبود خواهد بخشید، دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فیلمبرداری ۸K، اندازه باتری تا حد زیادی بدون تغییر (طبق یک افشاگری تایید نشده) و در نهایت، ۱۰۰  دلار افزایش قیمت نسبت به سری آیفون ۱۳ (۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس) را خواهد داشت.

خوب، ادامه مطلب برای آن دسته از کاربران اندرویدی (و آن هایی که آیفون ‌های قدیمی‌ تری دارند) است که فکر می ‌کنند لیست ارتقاءهای ذکر شده در بالا برای توجیه تغییر از اندروید یا پرداخت حداقل ۱۱۰۰ دلار برای آیفون ۱۴ پرو کافی نیست. ما یکی از شما هستیم! (یا در حقیقت به نوعی به هر دو گروه تعلق داریم)

iPhone 15 Pro: آیا  USB-C، دوربین زوم پریسکوپ و قابل تنظیم ترین نسخه iOS (16) تا به حال، می تواند کاربران اندروید و کسانی که آیفون های قدیمی دارند را به خود جذب کند؟

USB-C  برای طرفداران اندرویدی گوشی آیفون ۱۵ می آید

بر طبق گزارش‌ ها و شایعات، USB-C  باید در سال ۲۰۲۳ به کل سری آیفون ۱۵ بیاید! دلیل این امر این است که قوانین جدید اروپا از سال ۲۰۲۴ همه گوشی های هوشمند را ملزم می کند که با یک پورت USB-C مشترک عرضه شوند.

از نظر فنی، این قانون بر آیفون ۱۵ (مورد انتظار در سال ۲۰۲۳) تأثیری نمی ‌گذارد، اما اگر شایعات درست باشند، اپل با عجله به تولید آیفون ۱۵ می ‌پردازد. اکنون که می دانیم AirPods Pro 2 (پاییز امسال) قرار است برای اولین بار از پورت USB-C برخوردار باشد، اخبار گفته شده بسیار محتمل به نظر می رسد زیرا تغییرات همین هدفون می تواند نشان دهنده آغاز انتقال کامل USB-C به تمام محصولات شارژی اپل باشد.

دوربین زوم پریسکوپ با ۵ تا ۶ برابر زوم احتمالا به آیفون ۱۵ پرو مکس می آید

بله! شایعات حاکی از آن است که لنز زوم پریسکوپ مدرن مورد انتظار، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در Huawei P30 Pro مشاهده کردیم، سرانجام در حال ورود به دنیای اپل است. اما نه به عنوان یک موجود خیالی، این بار قرار است واقعی باشد! پس از هزاران “تأیید” و تماس از سوی افشاگران، تحلیلگر برتر اپل یعنی مینگ چی کو اکنون می گوید دوربین زوم دوربرد یکی از اصلی ترین نقاط فروش آیفون ۱۵ پرو خواهد بود و این هیجان انگیز است!

Kuo  بیان می کند که در حال حاضر، انتظار می رود تنها آیفون ۱۵ نسخه پرو مکس لنز زوم پریسکوپ جدید ۵-۶ برابری داشته باشد. با این حال ما این اخبار را با تردید می پذیریم، زیرا رویکرد فعلی اپل در مورد ارتقاء سخت افزاری، تجهیز آیفون های کوچک و بزرگ تر به مجموعه ای از ویژگی ها است.

به غیر از شایعات و افشای اطلاعات از منابع مختلف، اشاره دیگری مبنی بر اینکه سری آیفون ۱۵ پرو ممکن است دوربین زوم پریسکوپ را به همراه داشته باشد، پتنت های اپل است، اما همچنان این واقعیت مطرح است که انتظار می رود آیفون ۱۴ پرو تنها یک دوربین پشتی جدید در مقابل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشد.

برای اطلاع کاربران اندروید؛ iOS 16  اکنون قابل تنظیم تر از همیشه

ما می دانیم که مفهوم آیفون با USB-C به اندازه کافی تکان دهنده به نظر می رسد! برای مثال، همکاران ما هنوز فکر می کنند این اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، چیزی به همان اندازه تکان دهنده وجود دارد که راه خود را به آیفون ۱۵ و همچنین آیفون ۱۴ (و تمام آیفون ها حتی تا آیفون ۸) وجود دارد و آن آخرین نسخه سیستم عامل موبایل اپل یعنی  iOS 16 است!

یک لاک اسکرین بهبود یافته با گالری، iCloud Shared Photo Library، ویرایش پیام ها، گروه ‌های اشتراک گذاری تب های Safari گروهی ، کلیدهای عبور (مانند یک رمز عبور اما ایمن ‌تر) و متن زنده در عکس ‌ها و ویدیوها، این ها تنها بخش کوچکی از همه ویژگی‌های جدید و هیجان ‌انگیز هستند که در iOS 16 ارائه می‌شوند.

بسیاری iOS 16 را «یکی از بزرگ‌ ترین به ‌روزرسانی‌ های نرم ‌افزاری در تاریخ آیفون» می ‌نامند و اگرچه ممکن است این موضوع قابل بحث باشد، ما معتقدیم همه ما می ‌توانیم دور هم جمع شویم و بگوییم که iOS 16 بزرگ ‌ترین ارتقای متمرکز بر سفارشی ‌سازی است که در آیفون اپل دیده ‌ایم.

به عنوان مثال، برای اولین بار، کاربران آیفون می توانند صفحه قفل خود را به طور کامل با iOS 16 شخصی سازی کنند. اپل از حداکثر پنج ویجت پشتیبانی می کند که همیشه در انتظار شما هستند. علاوه بر این، علیرغم مخفی ماندن، ما از قبل می دانیم که اپل قصد دارد ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن مورد انتظار را با آیفون ۱۴ معرفی کند (بعضی از افشاگری ها اساساً این موضوع را تأیید کرده اند).

والپیپرهای آیفون هم اکنون فوق العاده قابل تنظیم هستند. قابلیتی به نام Photo Shuffle وجود دارد که به آیفون اجازه می دهد تصویر زمینه خود را به طور خودکار به صورت روزانه/ساعتی یا هر بار که گوشی را روشن می کنید یا روی لاک اسکرین ضربه می زنید تغییر دهد. این ویژگی می تواند هر بار که آیفون را باز می کنید احساس تازگی را منتقل کند. اگر ویژگی گفته شده به نظر شما آشنا به نظر می رسد، شاید به این دلیل است که گوشی های هواوی سال هاست که می توانند این کار را انجام دهند!

والپیپرهای لاک اسکرین در iOS 16 اکنون یک افکت شبیه حالت پرتره را نیز اجرا می ‌کنند، طوری که اگر تصویری با موضوع برجسته داشته باشید (مثلاً چهره/حیوانتان/ساختمان خود را در نظر بگیرید)، آیفون شما می ‌تواند به ‌طور خودکار آن را برش داده و روی ویجت زمان/ساعت روی لاک اسکرینتان قرار دهد. این کار یک جلوه عمق ایجاد می کند که باعث می شود سوژه و ساعت شما تا حدودی زنده تر و سه بعدی به نظر برسند. برداشت اولیه ما این است که این الگوریتم به طرز شگفت آوری بی نقص و کامل است.

آیفون ۱۵ پرو می ‌تواند (تقریباً) آیفون کاملی برای ما (کاربر اندروید و آیفون) باشد، اما برای اینکه «بی ‌نقص» باشد، به چند ویژگی برتر دیگر نیاز دارد… مطمئنا، آیفون ۱۵ پرو همه کاربران اندروید را متقاعد نمی کند که گوشی های خود را کنار بگذارند و در کنار آیفون ۷ اینچی مکس بیدار شوند.

با توجه به سری موجود آیفون در بازار، مثلا آیفون ۱۳ مینی دارای یک سری ویژگی های خارق العاده است که گوگل پیکسل ۶ پرو نیز آن ها را دارد، مانند درگاه USB-C و دوربین زوم پریسکوپ بسیار عالی و به همین دلیل است که خرید آیفون ۱۴ چندان واجب و لازم نیست… اما اگر اپل در حال آماده سازی یک آیفون ۱۵ پرو با USB-C و دوربین پریسکوپ باشد، می توانیم درباره آن بیشتر صحبت کنیم!

این ویژگی هایی است که آیفون ۱۵ پرو را به آیفونی تبدیل می کند که کاربران اندرویدی ممکن است منتظر آن باشند… قطعا همه آنچه گفته شد فقط  USB-C و دوربین پریسکوپ نیست، آیفون ۱۵ پرو مشخصاتی دیگری هم خواهد داشت که آن را به پر ویژگی‌ ترین گوشی ساخته شده تبدیل می‌ کند. ما به چیزهای بیشتری امیدوار هستیم. در اینجا لیستی از ویژگی هایی که امیدواریم و حدس میزنیم در این گوشی به کار رود را برای شما مطرح کرده ایم:

شارژ بی سیم معکوس در آیفون ۱۵

RWC  به خوبی می تواند به آیفون ۱۵ پرو (یا حتی آیفون ۱۴ پرو) بیاید، اما ما هنوز هیچ اشاره و اخباری مبنی بر این که ممکن است این اتفاق بیفتد را نداشته ایم. برای مثال بسیاری از ما هر از چند گاهی پیش می آید که با یک کیس AirPods/FreeBuds Pro بدون شارژ از خانه خارج می شویم و اگر بخواهم به یک پادکست طولانی گوش دهیم، تنها گزینه این است که به خانه برگردیم و هدفون هایمان را شارژ کنیم. این مشکل به ظاهر جزئی اگر بهبود یابد می تواند آیفون ۱۵ را بسیار محبوب کند.

شارژ سریع در آیفون ۱۵

وقتی صحبت از شارژ سریع درمیان باشد، ما نمی توانیم از اپل برای شارژ سریع مناسب آیفون ۱۵ بگذرم (همچنین اگر دیر نشده باشد، برای آیفون ۱۴). شارژ کامل در سری آیفون ۱۳ تقریباً ۲ ساعت طول می کشد، در حالی که “۵۰% در ۳۰ دقیقه” که اپل به ما می دهد بسیار رضایت بخش است، ما امیدواریم که از راحتی فوق العاده هواوی P30 Pro در آیفون ۱۵ برخوردار شویم زیرا این گوشی پس از ۳۰ دقیقه وصل شدن به برق، یک روز کامل استفاده را به ما می دهد. برای درک بهتر این موضوع باید شارژ سریع را امتحان کنید.

اپل، لطفا آیفون های گوشه گرد را برگردان!

به لطف آیفون ۱۴ مکس آینده، متوسط ​​اندازه آیفون در سال ۲۰۲۲ به اوج جدیدی خواهد رسید. مسئله این است که طراحی مسطح آیفون به سادگی با افزایش اندازه آن خوب نیست. در واقع، حتی آیفون ۱۳ مینی وقتی بیش از چند دقیقه از آن استفاده می ‌کنیم، در دستانمان فرو می ‌رود. ما در این موضوع اغراق نمی ‌کنیم.

البته ممکن است ما در اینجا جزو اقلیت باشیم، زیرا به نظر می رسد همه عاشق آیفون های تخت جدید هستند! اما ما تمایل داریم که طراحی کاربردی را بر زیبایی شناسی مقدم کنیم. دست زدن به آیفون ۸ پس از حدود یک ماه استفاده از آیفون ۱۳ مینی، احساسی شگفت انگیز دارد! پس این مساله باید معنایی داشته باشد…

آیا آیفون ۱۵ پرو بالاخره طرفداران سرسخت اندروید را برای تغییر بزرگ جذب خواهد کرد؟

حالا… اگر بخواهیم روند فعلی بازار گوشی های هوشمند را در نظر بگیریم، پاسخ به این سوال احتمالاً… بله خواهد بود! سهم اپل از بازار گوشی ‌های هوشمند در حال رشد است و اکنون بیشتر از هر زمان دیگری، مردم تصمیم می ‌گیرند پول خود را به‌ ویژه برای گوشی‌ های پرچم دار خرج کنند، که این خبر خوبی برای شرکت کوپرتینویی است.

در هر صورت، اگر بخواهیم منطقی باشیم، باید در نظر داشته باشیم که تا زمان عرضه آیفون ۱۵ پرو، سامسونگ، گوگل، شیائومی و شرکت های دیگر احتمالا گوشی ‌های اندرویدی را به بالاترین حد خود رسانده ‌اند، این موضوع به این معنی ست که جذب کاربران اندرویدی ممکن است برای اپل کمی دشوارتر بشود.

با این حال، USB-C  در آیفون به این معنی است که شما می ‌توانید تمام محصولات اپل یا غیر اپل خود را با یک کابل شارژ کنید، که می تواند برای تحت تاثیر قرار دادن بخش زیادی از کاربران غیر آیفون (و همچنین کاربران آیفون با گوشی های قدیمی تر) کافی باشد.

نیازی به گفتن نیست که امروزه دوربین نقطه تمرکز مشترک همه گوشی‌ های پرچم دار جدید است، بنابراین می ‌توانیم شرط ببندیم که یک آیفون ۱۵ پرو با لنز زوم پریسکوپ م ی‌تواند کاربران بسیاری را به خود جلب کند و توسط آن ها خریداری شود، به خصوص آن هایی که هرگز گوشی ای با دوربین زوم پریسکوپ نداشته اند.

وجود ویژگی ‌هایی مانند شارژ بی ‌سیم معکوس و شارژ سریع مناسب، بهترین گزینه برای سری گوشی آیفون ۱۵ پرو خواهد بود. به هر حال، حتی اگر این ویژگی ها در آیفون ۱۵ ورود نکنند باز هم خرید آن و تغییر از اندروید به آیفون توسط این مدل، معامله بدون سودی نخواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.