اخبار آیفون, بررسی

آیفون ۱۴ پلاس: ارزان ترین آیفون با عمر باتری ای معادل تمام روز

آیفون 14 پلاس: ارزان ترین آیفون با عمر باتری ای معادل تمام روز

عمر باتری بهتر، صفحه نمایش بزرگ و عکس های فوق العاده با پول کمتر می خواهید؟ پس این آیفون برای شماست.

نکات مثبت: عمر باتری اولیه عالی است، عملکرد قوی دارد، دوربین ها چشمگیر هستند

نکات منفی: مشکلات eSIM

در چند سال گذشته، خط تولید آیفون اپل طیف گسترده ای از اندازه ها و ویژگی ها را ارائه کرده است. مدل ۵.۴ اینچی آیفون مینی برای کسانی است که می ‌خواهند یک گوشی هوشمند راحت در جیب و مقرون به صرفه داشته باشند، در حالی که مدل ‌های استاندارد ۶.۱ اینچی آیفون و آیفون پرو هم اندازه بودند، اما ویژگی ‌های بسیار متفاوتی را ارائه می ‌کردند؛ مدل پرو دارای دوربین، عمر باتری و دوام بسیار بهتری بود.

سپس مدل ۶.۷ اینچی Pro Max وجود داشت که بالاتر از بقیه مدل ها ایستاده بود چراکه بیشترین عمر باتری و بزرگترین صفحه نمایش را ارائه می کرد.

امسال اما اپل رویکرد خود را تغییر داده است. آیفون ۱۴ مینی دیگر جزو گزینه های فروش نیست. در عوض، اپل با خط تولید آیفون ۱۴ یکسان تر پیش رفت. اکنون دو مدل ۶.۱ اینچی در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو و ​​سپس دو مدل ۶.۷ اینچی در آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس وجود دارد.

آیفون ۱۴ پلاس برای پیش‌ سفارش در کنار بقیه سری ‌های آیفون ۱۴ در دسترس بود. با این حال حتی تا چند هفته بعد و در ۷ اکتبر هم لانچ نشد. ما  از آیفون ۱۴ پلاس برای آزمایش در هفته گذشته استفاده کرده ایم و آن را جایگزین آیفون ۱۴ پرو مکس کردیم. خوب، برای ما واضح است که حرکت اپل از Mini به Plus کار درستی ست.

هزینه کمتر، صفحه نمایش بزرگ تر

از زمانی که اپل به ترکیب استاندارد آیفون و آیفون پرو از مدل ‌های دیگر انتقال و جابه جایی انجام داد، تنها راه برای تهیه آیفون با صفحه نمایش بیش از ۶.۱ اینچ، خرید گران‌ ترین مدل آیفون در نسخه پرو مکس آن سال بود. این بدان معناست که حداقل ۱۱۰۰ دلار برای یک آیفون بپردازید، فقط به این دلیل که یک آیفون بزرگتر با باتری بزرگتر می خواهید.

با این حال، امسال آیفون ۱۴ پلاس از ۸۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت حافظه، یا ۹۹۹ دلار برای ۲۵۶ گیگابایت یا ۱۱۹۹ دلار برای ۵۱۲ گیگابایت شروع می شود. این یک قیمت به صرفه برای آیفونی با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ست و اپل وعده داده است که طولانی ترین عمر باتری در بین آیفون ها را داشته باشد. البته نمایشگر بزرگتر نه تنها به معنای فضای بیشتر برای باتری بزرگتر نیست (در هر دقیقه عمر باتری بیشتری مصرف می‌شود)، بلکه باعث می ‌شود آیفون در دسترس ‌تر بوده و سواستفاده برای برخی از افراد آسان تر باشد.

ولی با صفحه نمایش بزرگتر، هنگام خواندن ایمیل ‌ها یا پیام ‌های طولانی، اسکرول کمتری خواهید داشت و هنگام استفاده از برنامه دوربین، منظره یاب بزرگتری دارید. همه این ها مزایای آشکاری برای افرادی ست که از اندروید به ios آمده اند یا کسانی که در چند سال گذشته هزینه Pro Max را پرداخت کرده ‌اند و اکنون به دنبال چنین ویژگی هایی هستند. اما برای کسانی که فقط ارزان ‌ترین آیفون با عمر باتری معادل تمام روز را می ‌خواهند، یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ با قیمت مقرون به صرفه یک مفهوم بیگانه است.

ما با استفاده از آیفون ۱۴ پلاس و نمایشگر بزرگتر آن در هفته گذشته بسیار لذت بردیم. ویژگی اصلی که ما را به Pro Max جذب می کند این است که اندازه صفحه نمایش را به قیمتی می رساند که اگرچه هنوز از مدل پایه آیفون ۱۴ گران تر است، اما مقرون به صرفه تر از Pro Max است.

عمر باتری بی نظیر در بین آیفون ها

در بررسی های ما از آیفون ۱۴، همه ویژگی های جدید و عملکرد چشمگیر آن را مشاهده و تعریف کردیم، اما کمی به عمر باتری آن توجه بیشتری کردیم. ما توانستیم یک روز کامل از آن استفاده کنیم، اما به سختی! این بدان معناست که در روزهایی که مثلا برای کار به مسافرت می رویم، مجبور خواهیم بود پاور بانک تهیه کنیم یا در هتل گوشی را شارژ کنیم که به طور کلی تمرین بدی نیست، اما این کاریست که ترجیح می دهیم مجبور به انجام آن نباشیم. با این حال، آیفون ۱۴ پلاس نوید عمر باتری بیشتر نسبت به آیفون ۱۴ کوچکتر را به همراه دارد.

پس از چهار روز استفاده، می توانیم با اطمینان بگویم که عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس نسبت به آیفون ۱۴ بهبود یافته است. ما روزهایمان را که معمولاً حدود ساعت ۶ صبح شروع می شود و بعد از ساعت ۱۰ شب به پایان می رسد با ۳۰ درصد یا بیشتر شارژ باقی مانده به پایان رسانده ایم. این آمار با توجه به بخش باتری در برنامه تنظیمات، با حدود ۵ ساعت نمایش به موقع است.

با این حال، آزمایش واقعی برای باتری هر گوشی، سفر با آن است. بنابراین، من ۱۴ پلاس را با خود به سفر بردیم. اولین روز سفر ما ساعت ۳:۱۵ صبح با شارژ ۱۰۰ درصدی باتری آیفون ۱۴ پلاس آغاز شد. ما از گوشی برای کارهای معمولی سفر استفاده کردیم: نشان دادن کارت پرواز در صورت لزوم، مرور اخبار، بررسی ایمیل، ارسال پیام به عزیزان و همکاران، تماس‌های  FaceTime، پخش موسیقی و پیگیری تاخیرهای پرواز. به علت برخی مشکلات پروازهای داخل و خارج از فرودگاه های شهر به تاخیر افتاد و چند ساعت اضافی در فرودگاه ماندیم.

در این مرحله، ما نگران شدیم که آیا آیفون ۱۴ پلاس باتری کافی برای رساندنمان به هتل دارد یا خیر. پس از تأخیر، که شامل تماس ‌های FaceTime  بیشتر، مقداری انتقال ویدیو از  DJI Osmo Action 3 و پخش فراوان پلی لیست ‌های موسیقی موزیک های مورد علاقه ‌مان بود، توانستیم ۴۰ درصد شارژ باتری باقی ‌مانده را در نهایت در هنگام پروازمان داشته باشیم.

در طول پرواز بیش از ۳ ساعت، غافلگیر شدیم و هزینه وای فای را پرداخت کردیم تا بتوانیم برخی کارها را انجام دهیم. بخاطر نگرانی ما بابت تمام شدن باتری قبل از رسیدن به هتل، یک پاور بانک MagSafe  را به آیفون ۱۴ پلاس وصل کردیم تا شارژ آن را تکمیل کنیم. این کار پس از حدود ۵ ساعت نمایش مداوم از صفحه نمایش و حتی استفاده بیشتر از پس زمینه بود. اگر تسلیم وسوسه استفاده از وای ‌فای نمی ‌شدزم، شک ندارزم که باتری آن را درست می ‌کرد تا اینکه در حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر همان شب به هتل رسیدیم. اگرچه عملا خالی بود.

نتیجه این آزمایش این شد که عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس به اندازه ای است که شما را در یک روز سخت سفر همراهی کند و اگر مانند ما دائماً از گوشی خود استفاده نمی کنید، احتمالاً حتی بیشتر هم می شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس اکنون واقعاً برای کاربران حرفه ای و کاربردی ست

قبل از آیفون ۱۴ پلاس، نوع Pro Max در واقع فقط برای آن دسته از مشتریانی که ویژگی های Pro را می خواستند یا به آن نیاز داشتند، در نظر گرفته نشده بود. آن زمان دو گروه مشخص وجود داشت: شما یا ویژگی های Pro را می خواستید یا صفحه نمایش بزرگتر را می خواستید.

اکنون شما می توانید یک انتخاب متمایز داشته باشید: یک آیفون بزرگتر با ویژگی های اصلی یا یک آیفون بزرگتر با ویژگی های مدل پرو.

پس از چند روز تست آیفون ۱۴ پلاس، این سوال برای ما ایجاد شد که آیا اکنون که آیفون ۱۴ پلاس وجود دارد به پرو مکس نیاز داریم یا نه. از آن زمان به این واقعیت اکتفا کردیم که از داشتن دوربین تله فوتو اضافی به اندازه ای لذت می بریم که مدل Pro Max را در جیب خود نداشته باشیم!

آیفون ۱۴ پلاس از همان سیستم دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو استفاده می کند. شما محدود به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستید که هر دو به لطف پردازنده A15 Bionic و موتور Photonic جدید اپل عکس های فوق العاده ای می گیرند. شوخی کردن در مورد نام ها و اصطلاحات بازاریابی که اپل برای محصولات جدید ارائه می کند آسان است، اما ما چند عکس استثنایی با آیفون ۱۴ پلاس گرفتیم.

بخش عملکرد نیز به دلیل استفاده اپل از A15 Bionic در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس و با تنها تفاوت هسته اضافی در پردازنده گرافیکی پنج هسته ای اگر اندکی بهتر از سری آیفون ۱۳ نباشد، یکسان است. همه این ویژگی ها فقط با قیمت ۸۹۹ دلار در دسترس شماست. آیفون ۱۴ پرو مکس با جزیره دینامیک جدید، سیستم دوربین ارتقا یافته و حتی عمر باتری بیشتر، چیزهای بیشتری ارائه می دهد. اما این ها نیز با برچسب قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلار همراه است.

مشکلات eSIM

یکی از حوزه ‌هایی که کل سری آیفون ۱۴، از جمله ۱۴ پلاس، می ‌تواند برای برخی باعث ناامیدی شود، تغییر اپل به سیم‌ کارت eSIM به جای سیم ‌کارت پلاستیکی قدیمی و متداول ‌است که برای تسهیل ارتباط بین موبایل و اپراتور بی ‌سیم استفاده می ‌شود. فرآیند راه ‌اندازی آیفون ۱۴ پلاس و انتقال شماره ما آسان بود، اما سفر به خارج از کشور احتمالاً در کوتاه‌ مدت باعث دردسرهایی خواهد شد زیرا اپراتورهای زیادی از فناوری  eSIM  استفاده نمی ‌کنند.

قضاوت نهایی

به نظر ما آیفون ۱۳ گوشی مناسبی بوده و ارتقای آن به آیفون ۱۴ چندان فرقی ندارد. استثنای این قضاوت در صورتی است که گوشی خود را به ۱۴ پلاس تغییر دهید، زیرا صفحه نمایش و باتری بزرگتر و بیشتری دریافت می کنید.

۱۴ پلاس به خوبی در خط تولید اپل جای می گیرد و برای ما منطقی تر از Mini تا به حال است، و احساس می کنیم چه امسال و چه در سال های آینده در بین کاربران طنین انداز خواهد شد. ای کاش به اعداد فروش دسترسی داشتیم تا بتوانیم تفکیک دقیق گوشی های فروخته شده توسط مدل را در زمان عرضه و سپس چند ماه دیگر ببینیم. ما گمان می کنیم که آیفون ۱۴ پلاس و پرو مکس دو مدل محبوب بین خریداران باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.