اخبار آیفون, بررسی, سامسونگ, موبایل

آیفون یا سامسونگ: کدام گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۲ انتخاب کنید؟

آیفون یا سامسونگ: کدام گوشی هوشمند را در سال 2022 انتخاب کنید؟

آیفون ۱۴ یا سامسونگ گلکسی اس ۲۲؟

این سوالی است که امروزه بسیاری از ما می پرسیم. سامسونگ با گلکسی اس ۲۲ و اپل با آیفون ۱۴ هر دو گوشی‌ های هوشمند خوبی را ارائه کرده اند که انتخاب بین آن‌ ها یک پروسه مهم و سخت است. به همین دلیل است که ما با جزئیات کامل سری جدید گوشی های هوشمند این دو برند را با هم مقایسه کردیم و کار آنالیز و تحلیل آن ها را انجام دادیم تا به شما اطلاع دهیم که کدام یک از این دو: اپل یا سامسونگ، بهترین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ را می سازند.

بحث اپل و سامسونگ بسیار فراتر از انتخاب ساده یک گوشی هوشمند است. انتخاب یک آیفون یا گلکسی سامسونگ همچون انتخاب یک اکوسیستم، یک تجربه کاربری خاص با ویژگی ‌های حفظ حریم خصوصی یا خط‌ مشی به ‌روزرسانی آن است. این مقاله قصد دارد تا قبل از تصمیم گیری در مورد دستگاهی که برایتان مناسب تر است، همه عناصر لازم را به شما اطلاع دهد.

از سوی دیگر، هدف این مقاله حل و فصل بحث «سامسونگ در مقابل اپل، کدام یک بهترین است؟» نیست. در عوض، ما می ‌خواهیم به همه کاربران کمک کنیم تا انتخابی آگاهانه بین گوشی هوشمند سامسونگ و آیفون اپل در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

فهرست مطالب:

رنج کاتالوگ و قیمت

نسبت قیمت به کیفیت (سخت افزار)

رابط کاربری

نرم افزار

سیاست به روز رسانی

حفاظت اطلاعات

ارزش فروش مجدد

آیفون یا سامسونگ: رنج کاتالوگ و قیمت

اپل به تفاوت بسیار نسبت به رقبای خود مشهور است. در حالی که برندهایی مانند Oppo یا Xiaomi رنج های گیج کننده ای با بسیاری از مدل های دارای مشخصات تقریباً یکسان دارند، اما غول کوپرتینویی همیشه بر داشتن کم حجم ترین ترین کاتالوگ ممکن اصرار داشته است. بنابراین، امسال با هشت مدل موجود در فروشگاه آن تفاوت چندانی با سال های قبل ندارد.

نکته منحصر به فرد در مورد طیف آیفون ۱۴ این است که چگونه نسخه Mini دو نسل قبلی با مدل پلاس جایگزین شده است و اپل برای جلب رضایت علاقه مندان به فبلت به طرفداران گوشی های هوشمند کامپکت پشت کرده است. (فبلت ترکیبی از کلمه phone و tablet است و اشاره به گوشی های موبایلی دارد که کمی از اندازه یک گوشی همراه هوشمند بزرگتر و کمی هم از یک تبلت معمولی کوچکتر هستند. در حقیقت گوشی های هوشمندی که بخاطر اندازه و قابلیت هایی که در آن تعبیه شده است هم کار گوشی و هم کار تبلت را انجام میدهند.)

مزایای سامسونگ نسبت به اپل در این بخش:

کاتالوگ و دستگاه های زیاد، گوشی های مقرون به صرفه تر

مزایای اپل نسبت به سامسونگ در این بخش:

رنج محصول کاملاً تعریف شده، مدل ‌های قدیمی ‌تر هنوز از نظر ویژگی‌ ها و عملکرد رقابتی هستند

در سال های اخیر، تعداد محصولات از خط تولید گوشی های هوشمند اپل با ورود نسخه کوچک و در عین حال حفظ سیاست طولانی مدت به روز رسانی نرم افزار برای آیفون های قدیمی اندکی افزایش یافته است. البته بازهم طیف محصولات آیفون در بین پنج تولید کننده برتر گوشی ‌های هوشمند امروزی کوچکترین و کمترین تعداد است.

کاتالوگ آیفون اپل و قیمت ها

همانطور که در بالا ذکر شد تا سپتامبر ۲۰۲۲، کاتالوگ اپل شامل هشت مدل است که پنج مدل آن در سال ۲۰۲۲، دو مدل در سال ۲۰۲۱ و یک مدل در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند. علاوه بر آیفون ۱۴ جدید خود، سازنده آیفون ۱۲، SE  ((۲۰۲۲ و همچنین آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی خود را بدون کاهش قیمت در کاتالوگ نگه داشته است.

استثنا آیفون SE (2022) در مارس ۲۰۲۲ است که به عنوان یک گوشی پایه قیمت آن دو برابر می شود اما در عین حال مشخصاتی را ارائه می دهد که با آیفون ۱۱ پرچم دار سابق و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر است. با راه اندازی خط تولید آیفون ۱۴، هر هشت مدل با ۵G  سازگار هستند. علاوه بر این، همه مدل ها به جز آیفون SE (2022) دارای صفحه نمایش OLED هستند.

کاتالوگ گوشی های هوشمند سامسونگ و قیمت ها

مانند بسیاری از تولیدکنندگان اندروید، سامسونگ طیف بسیار گسترده ای از گوشی های هوشمند دارد که تمام بخش های قیمتی را پوشش می دهد. غول فناوری کره جنوبی سطح پایه قیمت را برای گوشی های هوشمند معمولی تر از ۲۰۰ دلار تا گوشی های هوشمند تاشوی درجه یک ارائه می دهد که قیمتی معادل ۱۷۹۹ دلار برای هر مدل دارند. این گوشی های هوشمند با پشتیبانی از ویژگی هایی مانند قلم S-Pen و نمایشگرهای تاشو، ملزومات اولیه را برای مدل های بسیار پیشرفته ارائه می دهند.

Samsung Galaxy A  یا  S: تفاوت چیست؟

سری گوشی های هوشمند سامسونگ از خانواده گلکسی تشکیل شده است که شامل گجت های پوشیدنی، هدست ها، تبلت ها، نوت بوک ها و غیره نیز می شود. این خانواده به دسته های زیر تقسیم می شود:

گلکسی Z (گوشی ‌های تاشو)، گلکسی اس (گوشی‌های ممتاز)، گلکسی A و M (مدل ‌های ابتدایی و میان ‌رده)، گلکسی XCover (دستگاه‌ های مقاومی که بخش تجاری و بازرگانی را هدف قرار می ‌دهند)

از آنجایی که اپل گوشی های هوشمند سطح پایه و میان رده ارائه نمی دهد، سری گلکسی  A، M  و XCover مستقیماً با مدل های این برند رقابت نمی کنند. بنابراین برای این مقایسه تنها مدل هایی را در نظر گرفته ایم که در بازه قیمتی مشابه آیفون های فروخته شده توسط اپل هستند. این ها گوشی ‌های هوشمند دارای: صفحه ‌نمایش ‌های زیبای Amoled، SoCهایی که به شما امکان می ‌دهند بازی ‌های سختی را انجام دهید، یک ماژول دوربین همه کاره با چندین سنسور مجزا یا پشتیبانی از ۵G هستند.

در سال ۲۰۲۲، بحث قیمت گذاری مرتبط با گذشته نیست، زیرا سامسونگ در حال بازاریابی گوشی های هوشمندی است که تقریباً به گرانی اپل هستند. با این حال، در حالی که قیمت مدل ‌های اپل معمولاً تا زمان عرضه نسل جدید ثابت می ‌ماند، قیمت گوشی‌ های هوشمند سامسونگ معمولاً خیلی زود پس از عرضه کاهش می ‌یابد. این باعث می شود آیفون با هر استانداردی خرید بسیار خوبی باشد.

این امر بر استهلاک و قیمت فروش مجدد دستگاه‌ ها تأثیر می ‌گذارد که در مورد آیفون ‌ها معمولاً نسخه‌ های جدید سیستم عامل و به ‌روزرسانی ‌های امنیتی را برای مدت طولانی ‌تری دریافت می ‌کنند، که این شکافی است که سامسونگ در ماه های اخیر سعی در کاهش آن داشته است.

نسبت قیمت به کیفیت (سخت افزار)

بیایید از همین ابتدا به راحتی بگوییم که اپل به وضوح در مورد ارزش گذاری برای پول کاربران، در جایگاه خوبی نیست. این شرکت مستقر در کوپرتینو به دلیل ارائه گوشی ‌های هوشمندی که از نظر فنی کمتر از رقبای خود پیشرفته اند اما قیمت‌ بالاتر دارند، شناخته می ‌شود. در مورد سامسونگ، حتی اگر قیمت ‌ها در سال ‌های اخیر برای نزدیک شدن به قیمت ‌های اپل افزایش یافته باشد، این برند تلاش می ‌کند جدیدترین نوآوری ‌های فناوری را در هر نسل جدید از پرچم داران ارائه دهد.

به عنوان مثال، اگر مشخصات فنی جدیدترین پرچم داران اپل و سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۲۲ و آیفون ۱۴ را با هم مقایسه کنیم، به وضوح می بینیم که سامسونگ گوشی هوشمند بسیار جالب تری ارائه می دهد، چه در بخش صفحه نمایش چه دوربین یا قابلیت شارژ سریع.

با این حال باید اعتراف کنیم که مشخصات فنی همه چیز نیست و این را اپل با بهینه سازی نرم افزاری انجام شده در آیفون نشان می دهد. در هر صورت، مهم ترین چیز این است که موقعیت قیمت هر تولید کننده را برای محصولاتشان درک کنید.

اپل پس از اجرای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز صفحه نمایش با حالت ProMotion خود در سال ۲۰۲۱، اپل امسال در سالگرد ارائه این ویژگی و برای نمایش پیشرفت خود، دوربین جدید و ناپدید شدن بریدگی که جایش را به Dynamic Island در آیفون ۱۴ پرو (Max) داده است، نشان داد. بنابراین، آیفون های جدید طراحی تازه کمی بیشتر و همچنین یک دوربین اصلی جدید ارائه می دهند که حداقل از نظر رقم رزولوشن به رقبای اصلی نزدیک تر است.

در حالی که سامسونگ با ارقام برتر در مشخصات فوق العاده خود متمایز است، نقطه قوت اپل یکپارچه سازی اجزایش، به ویژه SoC های آن است. آیفون ‌های اپل به طور منظم قدرتمندترین آیفون ‌های بازار هستند و این برند برای مقایسه  SoC‌های خود با رقبا از نمایش آن دریغ نمی ‌کند. به عنوان مثال، A16 Bionic  جدید ۴۰ درصد قدرتمندتر از رقیب مستقیم اندرویدی خود (احتمالاً  Snapdragon 8 + Gen 1 SoC) است.

آیفون ۱۴ در مقابل سامسونگ گلکسی اس ۲۲

به طور خلاصه، بهترین گوشی هوشمند لزوماً گوشی ای با بهترین مشخصات فنی نیست، زیرا داشتن آخرین اجزای مد روز همیشه کافی نیست. این در مورد قیمت نیز صادق است، زیرا گران ترین پرچم دار همیشه بهترین نیست. آیفون ۱۴ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی قیمتی مشابه سامسونگ گلکسی اس ۲۲ دارد، اما خیلی بهتر نیست.

در بالاترین سطح بازار، اپل و سامسونگ کمابیش همان را ارائه می دهند. مخصوصاً در میان رده‌ ها است که سامسونگ مزیت آشکاری دارد زیرا… خب، از آنجایی که اپل اصلاً در آن بخش نمایندگی خوبی ندارد!

ولی جایگاه آیفون SE 2022 در بین این ها کجاست؟ ما واقعاً آن را به عنوان یک دستگاه میان رده/سطح ابتدایی مانند گلکسی A53 در نظر نمی ‌گیریم، بنابراین موضوع بحث برانگیزی است که پاسخ به این سوال را دشوار می کند.

نتیجه

مزایای سامسونگ نسبت به اپل در این بخش:

مشخصات پیشرفته تر، دستگاه میان رده قدرتمند و مقرون به صرفه تر، صفحه نمایش بهتر برای همه گوشی های هوشمند آن

مزایای اپل نسبت به سامسونگ در این بخش:

قیمت ‌های نه چندان بالا در بالاترین قسمت رنج محصولات، عملکرد اغلب بهتر از آن چیزی است که مشخصات فنی نشان می ‌دهد، قدرتمندترین گوشی ‌های هوشمند موجود در بازار در مقایسه با همه برندها

رابط کاربری

رابط کاربری همیشه نقطه قوت اپل در نبرد با سامسونگ بوده است.  iOS  به دلیل بهینه سازی بسیار خوب و ادغام تقریباً بی نقصش با اکوسیستم اپل تحسین شده است. با خرید آیفون، از اتصال موفق و بی دردسر بین محصولات مختلف اپل بهره مند خواهید شد.

از سوی دیگر در طول سال ها، سامسونگ به اپل رسیده است و اکنون اکوسیستمی را ارائه می دهد که اگرچه به خوبی توسعه نیافته است، اما همچنان کاربردی و کارآمد است. سامسونگ به لطف عناصری مانند اکانت سامسونگ، SmartThings  یا حتی ویژگی‌ های انحصاری دستگاه ‌های خود مانند حالت  Dex، سعی می ‌کند تجربه مشابهی به اپل را ارائه دهد، اما با اکوسیستم کمی بسته ‌تر.

این روزها، اپل و سامسونگ در مسیرهای مشابهی حرکت می ‌کنند و کاربران هر دو گروه می ‌توانند از یک تجربه نرم ‌افزاری عالی در محصولات هر دو برند لذت ببرند.

در سال ۲۰۲۲، بسته به اینکه آیفون یا گلکسی را انتخاب کنید، گوشی هوشمندتان با iOS 16 یا One UI 4 ادغام خواهد شد. هر دو سیستم عامل تجربیات کاربری خوبی ارائه می دهند که در بین طرفداران طرفداران بسیار محبوب است. iOS 16 همان کاری را ادامه می دهد که iOS 15 با ارائه ویجت های بهبود یافته، لاک اسکرین جدید یا نمایشگر همیشه روشن آغاز کرد.

اپل به این ترتیب به اندروید رسیده است و طبق معمول شرکت کوپرتینویی وقت خود را صرف کرده است اما توانسته است به شیوه ای بسیار قابل توجه، ویژگی هایی را که مدتی در اندروید در دسترس بوده اند، پیاده سازی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می کنم راهنمای کامل ما برای iOS 16 را در بخش مقالات بخوانید.

در مورد  One UI 4، این سیستم عامل یکی از محبوب ترین نرم افزارهای اندروید به همراه MIUI شیائومی است. به عنوان مثال، بیشتر از stock  اندروید (رابط اصلی گوگل برای اندروید) استفاده می شود. از نظر بصری، One UI 4  کاملاً با اندروید استوک فاصله داشته و اسکین نسبتاً سنگینی دارد، اما بسیار کامل است.

رابط کاربری One UI سامسونگ به لطف ویژگی هایی مانند تقسیم صفحه، پنجره های شناور، یا امکان شبیه سازی برنامه ها برای داشتن دو اکانت، تجربه چندوظیفه ای خوبی را ارائه می دهد.

iOS  و One UI هر روز بیشتر به یکدیگر شباهت پیدا می کنند، بنابراین انتخاب نهایی در آخر به ترجیحات شخصی شما خلاصه می شود. البته توجه داشته باشید که iOS انحصاری اپل است در حالی که رابط کاربری One UI به آپدیت های اندروید بستگی دارد، بنابراین آخرین نسخه را در سامسونگ در مقایسه با آیفون اپل به سرعت دریافت نخواهید کرد.

نتیجه

مزایای سامسونگ نسبت به اپل در این بخش:

رابط قابل تنظیم بیشتر، بهینه سازی چند وظیفه ای بسیار پیشرفته تر

مزایای اپل نسبت به سامسونگ در این بخش:

تجربه یکنواخت و بدون اصطکاک در اکوسیستم اپل، حفاظت بسیار بالا از داده ها، برنامه های کاربردی بومی با کیفیت بالا، طراحی شفاف و بدون درهم ریختگی

نرم افزار و سیاست به روز رسانی

سیاست به ‌روزرسانی یکی از اصلی ‌ترین نقاط فروش آیفون‌ های اپل بود، اما در طول سال‌ ها، سامسونگ نیز توانسته است با کاهش فاصله، این جنبه را بهبود بخشد. آیفون به طور کلی به مدت ۵ سال به روز نگه داشته می شود و همه مدل ها تقریباً همزمان به روز رسانی را دریافت می کنند. سامسونگ نیز اکنون ۴ سال به روز رسانی اندروید و ۵ سال پچ امنیتی را برای پرچم داران خود ارائه می دهد.

سیاست به روز رسانی اپل

بر طبق گفته های صفحه رسمی اپل، می بینیم که برای مثال iOS 16 حتی برای آیفون ۸/۸ پلاس که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد نیز موجود است.

بنابراین این مدل ها از زمان عرضه، ۵ نسخه جدید iOS دریافت کرده اند (بدون احتساب نسخه به طور پیش فرض در زمان انتشار موجود است). هیچ سازنده اندرویدی چنین نگهداری نرم افزاری گسترده ای را ارائه نمی دهد.

سیاست به روز رسانی سامسونگ

در سال‌ های اخیر، سامسونگ با سیاست به‌ روزرسانی خود پیشرفت‌ های زیادی داشته است. در حالی که اکثر سازندگان اندروید به ارائه ۲ یا به ندرت ۳ نسخه اندروید و ۳ سال پچ امنیتی راضی هستند، سازنده کره جنوبی ۴ سال به روز رسانی اندروید و ۵ سال پچ امنیتی را برای گوشی های هوشمند پیشرفته خود ارائه می دهد.

بنابراین، به عنوان مثال، با گلکسی  S22، باید بتوانید اندروید ۱۶ را در سال ۲۰۲۵ دریافت کنید. با این حال، این وعده عمدتاً فقط به مدل ‌های سطح بالا پاسخ می ‌دهد. در واقع، مدل های میان رده مانند گلکسی A53 و A33  در نهایت باید ۳ نسخه اندروید و ۴ سال پچ امنیتی دریافت کنند.

نتیجه

در اینجا هیچ مزایا و معایب واقعی وجود ندارد! زیرا سیاست به روز رسانی اپل به سادگی بهتر از سامسونگ است. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که سامسونگ در بین تمامی سازندگان اندروید بهترین است.

حفاظت اطلاعات

iOS  امن تر از اندروید می باشد و این یک واقعیت است. حفاظت از داده ها یکی از نقاطی ست که اپل از سامسونگ پیشی گرفته است، اما باید توجه داشت که در سال های اخیر، به ویژه به لطف پیشرفت های اندروید ۱۲ در زمینه امنیت داده ها، این فاصله کمتر شده است.

وقتی صحبت از امنیت می شود، تعداد معیارهایی که باید در نظر گرفته شوند برای دامنه این مقاله بسیار زیاد است. به همین دلیل است که ما این مبحث را به ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی هر سازنده محدود کرده ایم.

ویژگی های حریم خصوصی سامسونگ

One UI 4  به سرعت ویژگی های جدید موجود در اندروید ۱۲ را معرفی کرد، از جمله: کنترل های جدید حریم خصوصی. پنل حریم خصوصی از منوی حریم خصوصی قابل دسترسی است و مانند iOS 15 (و MIUI قبل از هر دو)، هر زمان که برنامه ها از ویژگی هایی مانند موقعیت جغرافیایی، دوربین و میکروفون استفاده کنند به شما اطلاع داده می شود.

فعال نکردن بلافاصله پس زمینه موقعیت جغرافیایی نیز یک مزیت است. فعال کردن این مشخصه باید از صفحه اختصاص داده شده به برنامه مورد نظر از تنظیمات سیستم انجام شود. مراحل اضافی که قرار است شما را دلسرد کند یا حداقل باعث شود قبل از اجازه دادن به یک برنامه که شما را ردیابی کند، حتی در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، کارها را ایمن تر می کند!

فضای ذخیره سازی Scoped (راه اندازی شده در  Android 10) که به شما امکان می دهد داده ها را بر اساس برنامه های مختلف تقسیم بندی کنید جالب بود. این بدان معنی است که یک برنامه به یک فضای محدود و خاص دسترسی دارد بدون اینکه با برنامه دیگری همان فضا را به اشتراک بگذارد. از نظر عملی، این مشخصه دسترسی برنامه را فقط به چند پوشه در حافظه داخلی محدود می کند، بنابراین برنامه ها نمی توانند فایل های دیگر شما را ببینند.

برای بخش فایل منیجر، One UI 4  مجوز جدیدی به نام «دسترسی به همه فایل‌ها» ارائه کرده است که به آنها اجازه می ‌دهد مانند نسخه‌ های قبلی کار کنند. با این حال، برنامه باید شرایط خاصی را برای دریافت این مجوز داشته باشد. همه برنامه های دیگر به “فقط دسترسی به رسانه” محدود می شوند.

One UI 4  همچنین به شما امکان می دهد فقط مکان تقریبی خود را ارائه دهید. بنابراین هنگامی که یک برنامه برای اولین بار برای دسترسی به موقعیت مکانی شما اجازه می ‌خواهد، علاوه بر انتخاب زمان اشتراک ‌گذاری مکان، می ‌توانید انتخاب کنید که مکان دقیق خود را به اشتراک نگذارید. با این حال، برنامه می ‌تواند بعداً برای دسترسی به مکان دقیق برای یک هدف خاص، مجوز درخواست کند.

سامسونگ همچنین پوشه مخفی خود را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تمام عکس ها، فیلم ها، فایل ها، برنامه ها و داده های خود را به دور از چشمان کنجکاو در پوشه ای که با رمز عبور یا حسگر اثر انگشت ایمن شده است ذخیره کنید. این پوشه توسط Samsung Knox محافظت می شود که تضمین می کند اطلاعات شما در برابر هر گونه حملات مخرب محافظت می شود. همچنین، One UI 4  یک ویژگی مفید در مرورگر سامسونگ ارائه می دهد. در واقع، اگر در آخرین مرور خود از این حالت و ویژگی استفاده کرده باشید، اینترنت سامسونگ به طور خودکار در حالت مرور خصوصی شروع می شود.

ویژگی های حریم خصوصی اپل

اپل همچنین در سال گذشته با ATT یا App Tracking Transparency که دسترسی برنامه های شخص ثالث و بومی به داده های شخصی شما را به شدت کنترل می کند، تاکید زیادی بر امنیت داشته است. iOS 15  چندین ویژگی جدید مرتبط با حریم خصوصی را معرفی کرد. در  iOS 16، اپل با راه اندازی Safety Check و تأیید خودکار به حرکت خود ادامه داده است. با بررسی ایمنی، اپل می ‌خواهد کنترل بیشتری را به کاربرانی که گذرواژه‌ ها را به اشتراک می ‌گذارند یا به برنامه‌ ها و داده‌ های خاصی مانند موقعیت جغرافیایی دسترسی دارند، ارائه دهد. بررسی ایمنی با لغو سریع دسترسی به داده‌ ها و مکان ‌هایی که قبلاً با دیگران به اشتراک گذاشته شده بود، به مبارزه با سوء استفاده در روابط سمی کمک می‌کند.

تأیید خودکار یک ویژگی جدید از اپل است که CAPTCHA ها را دور می زند، همان ابزارهای تأیید آزاردهنده ای که مطمئن می شوند شما یک ربات نیستید. برای انجام این کار، iCloud  به طور خودکار Apple ID و دستگاه شما را در پس ‌زمینه تأیید می ‌کند، بنابراین لازم نیست هنگام احراز هویت در یک وب ‌سایت یا برنامه، کپچا را پر کنید.

نتیجه

هر دو iOS و Android/OneUI در زمینه حفاظت از داده ها راه طولانی را پیموده اند. تولیدکنندگان می‌ دانند که کاربران دیگر بیشتر از قبل برای این ویژگی ارزش قائل هستند و آن را معیار خرید گوشی ‌های هوشمند جدید خود قرار می ‌دهند.

اما در هر صورت، مهم نیست که چقدر کنترل یک رابط بر روی داده های تان به شما می دهد، سطح تهدید به عوامل خارج از کنترل شما بستگی دارد، مانند بی نظمی به روز رسانی ها و سهولت و سرعت هکرها برای سوء استفاده از آسیب پذیری ها.

اپل به ‌روزرسانی ‌های مکرر و منظم ‌تری را برای همه دستگاه ‌های خود ارائه می ‌دهد، یک اکوسیستم بسته که نفوذ آن سخت ‌تر است و یک فروشگاه برنامه با فرآیند تأیید دقیق ‌تر. همه این عوامل هنوز در اندروید وجود ندارند. در حالی که موازنه قدرت به اندازه گذشته منحرف نشده است اما اپل هنوز یک پله بالاتر است.

ارزش فروش مجدد

هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند جدید، مهم است که به خاطر داشته باشید زمانی قرار است از آن جدا شوید. کاربر به طور متوسط ​​گوشی هوشمند خود را به مدت ۲ تا ۳ سال قبل از فروش مجدد آن نگه می دارد تا هزینه خرید جایگزین آن را تامین کند.

بر اساس مطالعه‌ای که ژانویه گذشته توسط Bankmycell انجام و منتشر شد، ارزش گوشی‌ های هوشمند اندرویدی به طور متوسط ​​بیش از ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با رقم حدود ۱۶ درصد برای آیفون‌ ها کاهش یافت. این کاهش بیش از ۵۰ درصد از قیمت آن را برای گوشی های هوشمند میان رده/سطح ورودی تشکیل می دهد.

قیمت گوشی‌ های اندرویدی بسیار سریع ‌تر از آیفون‌ ها کاهش می ‌یابد. در واقع، آیفون ‌ها ارزش خود را در طول زمان بهتر از رنج گلکسی سامسونگ حفظ می ‌کنند. شما می توانید آیفون را با قیمتی بسیار بهتر از گوشی هوشمند گلکسی بفروشید. با این حال، این به خودی خود ویژگی بدی نیست.

از طرفی هم برای خرید جدیدترین پرچم دار سامسونگ معمولاً تنها باید چند ماه صبر کنید تا شاهد کاهش قیمت آن باشید، در حالی که برای جایگزینی آیفون خود با جدیدترین مدل، باید خیلی بیشتر صبر کنید تا قیمت آن کاهش یابد.

همچنین، تا امسال، با وجود عرضه آیفون ۱۴، همه چیز می تواند پیچیده تر شود، اپل قیمت آیفون ۱۳ را کاهش نداده است. بنابراین احتمال کاهش قیمت این گوشی به اندازه پیشینیان خود در ماه های آینده در هر فروشگاه الکترونیکی مانند آمازون یا فروشندگان بازار دست دوم کمتر است.

نتیجه

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل در این بخش:

امکان یافتن گوشی های هوشمند با قیمت بهتر تنها چند ماه پس از عرضه آن ها

پرچم داران برخلاف آیفون ها افت قیمت خوبی را تجربه می کنند

بازار دست دوم، خرده فروشان الکترونیک را مجبور می کند که به طور مرتب تبلیغات انجام دهند

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

امکان فروش مجدد آیفون با قیمت مناسب یک یا دو سال پس از خرید آن

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.