اخبار, تکنولوژی

آیا متا دچار مشکل شده است؟

آیا متا دچار مشکل شده است؟

در این مقاله به همه مطالبی که در این باره نیاز است بدانید پرداخته ایم.

متا مدت هاست میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است تا دیدگاه زاکربرگ و هزاران کارمند دارد که روی آن کار می کنند را به واقعیت تبدیل کند. با این حال، تلاش های متا در متاورس شروعی متزلزل داشته است.

زمانی که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که این شرکت نام خود را به متا تغییر می دهد و به یک شرکت متاورس تبدیل می شود، تصویری از آینده ای آرمانی برای یک شهر ترسیم کرد که در آن میلیاردها نفر ساعت ها را در یک زمان مجازی و جهان های واقعیت افزوده برای کار کردن، معاشرت و بازی کردن صرف می کنند.

Horizon Worlds، پرچم ‌دار بازی واقعیت مجازی این شرکت، همچنان با اشکالات و استقبال ضعیف کاربران مواجه است، بنابراین متا یک “قفل با کیفیت” تا پایان سال برای کار مجدد برنامه ایجاد کرده است. به جای یک هدف ثابت، برخی از کارکنان متا در مورد استراتژی شرکت که مرتباً برای سازگاری با تغییرات خلقی زاکربرگ عوض می شود، گله مند هستند.

حتی در رهبری ارشد شرکت بر سر رویکرد متاورسی متا درگیری ایجاد شده است، به طوری که یکی از اعضای گروه گفت مبلغی که برای ابتکارات آزمایش نشده خرج شده بود باعث شد او احساس “بیماری” کند.

گفته می شود در یکی از کنفرانس های توسعه دهندگان، متا یک headgear جدید واقعیت مجازی را علاوه بر سایر پیشرفت های متاورس معرفی می کند. این شرکت در رقابت با زمان برای بازسازی ساختار به جهت جبران کاهش جریان درآمد است. متا میلیاردها دلار از درآمد تبلیغاتی خود را به دلیل اصلاحات حریم خصوصی اپل در سیستم عامل تلفن همراه خود و مهاجرت کاربران جوان تر به TikTok از فیس بوک و اینستاگرام که دو مورد از بزرگ ترین اپلیکیشن های پول ساز این مجموعه هستند، از دست داده است.

این احتمال وجود دارد که عملاً هر چیزی که زاکربرگ در مورد متاورس بیان کرده است درست باشد، فقط زمان‌ بندی آن بسیار دورتر از آن چیزی است که او فکر می ‌کرد و همچنن با وجود این واقعیت که در سال ۲۰۲۲ مشکلاتی که شرکت متا با آن مواجه است حاد، مهم و غیرمرتبط با متاورس هستند.

اندی استون سخنگوی متا، بیانیه ای منتشر کرد که در آن اصرار داشت شرکت همچنان در مسیر درست حرکت می کند. همانطور که استون می گوید، بسیار ساده است که نسبت به پیشرفت های تکنولوژیکی شکاک باشیم؛ با این حال، ما تلاش می کنیم زیرا متاورس را موج تحول آینده در محاسبات صورت گرفته در این زمینه می دانیم.

یک دهه پیش، زاکربرگ با موفقیت ساختار شرکت خود را تغییر داد تا قابلیت استفاده از کالاها و خدمات خود را در دستگاه های تلفن همراه به جای رایانه های رومیزی در اولویت قرار دهد. در همان زمان و طی سال گذشته، او سیگنال مشابهی را با پیشنهاد اینکه تأمین مالی متاورس به متا در انتقال از یک عصر فناوری به عصر دیگر کمک می ‌کند، داد.

به نظر می رسد سرمایه گذاری متا نتیجه داده است، زیرا اکنون ظواهر امر نشان می دهد که این شرکت از رقبای خود جلوتر است. بر اساس برآوردهای طرف های خارجی، هدست VR مصرف کننده Quest 2 این شرکت بیش از ۱۵ میلیون دستگاه فروخته است. گزارش شده است که بیش از ۲۱ میلیون نسخه از نرم افزار Oculus VR (که اکنون Meta Quest نامیده می شود) در iOS و Android دانلود شده است.

با این حال، آینده متا به توانایی این شرکت در دسترسی به فناوری ‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای مخاطبان بسیار گسترده ‌تری بستگی دارد.

به نظر می‌ رسد مقامات ایالات متحده برای جلوگیری از خرید متا موفقیت های این شرکت، مانند اینستاگرام و واتسپ که مشکلات موجود شرکت را تشدید می ‌کنند، سخت تلاش می‌ کنند.

برخی از همکاران زاکربرگ در متا نسبت به اشتیاق او برای متاورس تردید دارند. امسال، او از پذیرش اتاق ‌های کنفرانس مجازی مانند اتاق ‌های ارائه شده توسط نرم‌افزار Horizon Workrooms متا حمایت کرد. پس از اطلاعیه، به گفته یکی از منابع آگاه، چندین کارمند از حالت گارد خارج شدند. آن ها یا هدست واقعیت مجازی نداشتند یا هنوز تجهیزات خود را در این شرکت ثبت نکرده بودند.

از آنجایی که متا برای گسترش متاورس خود مبارزه کرده است، برخی از کارمندان راه ‌حل ‌های خارج از چارچوب را برای مشکلات رشد شرکت پیشنهاد کرده‌ اند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.