بررسی

آزمایش ویژگی ‌های رابط کاربری شیائومی MIUI 14

آزمایش ویژگی ‌های رابط کاربری شیائومی MIUI 14

آیا در MIUI 14 ویژگی‌های بیشتری نسبت به MIUI 13 وجود دارد؟

شیائومی وعده داده بود که جدیدترین رابط کاربری خود یعنیMIUI 14  را بر اساس سیستم عامل اندروید ۱۳ در لانچ سری ۱۳ شیائومی که برای ۱ دسامبر ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده معرفی کند؛ اما به دلیل درگذشت رئیس جمهور سابق چین Jiang Zemin ، عرضه را به تعویق انداخت. اما اکنون، این برند برخی از ویژگی ‌های MIUI 14 را مورد مقایسه و آزمایش قرار داده است. بیایید ببینیم چه چیزی در این رابط کاربری جدید است و چه چیزی آن را از MIUI 13 پیشرفته ‌تر می کند.

MIUI 14: ویژگی ها

طبق گزارش ‌ها، شیائومی ، MIUI 14  را با نام رمز «Project Razor» آزمایش می ‌کرد. برای این رابط کاربری پیشنهاد شده است که «حداقل اشغال فضا توسط سیستم عامل، حداقل استفاده از حافظه و حداقل برنامه های غیرقابل حذف» را ارائه شود.

رابط های کاربری MIUI به دلیل سنگین بودن بیش از حد در گوشی های هوشمند با چیپست های کم مصرف بدنام شده اند. شیائومی نوید یک رابط کاربری موبایل سبک وزن را با این ارتقا داده است. برای مثال گفته شده در این رابط کاربری تعداد برنامه های سیستم را به عدد ۸ کاهش داده است. همچنین تخصیص حافظه و مدیریت منابع با  MIUI 14  بهینه شده است تا سریع تر و کارآمدتر شود.

شیائومی می گوید رابط کاربری جدید MIUI 14 در مقایسه با MIUI 13 فضای ذخیره سازی کمتری مصرف می کند. استفاده کلی از حافظه در این نسخه ۲۳ درصد کاهش یافته است. این همه چیز نیست، کاربران مجاز خواهند بود نرم افزارهای bloatware و برخی از برنامه های سیستم را نیز با MIUI 14 حذف کنند. حتی می توانید برنامه های سیستمی مانند ساعت، آب و هوا، گالری و سایر برنامه های ضروری مانند شماره گیر، دوربین، تنظیمات و غیره را حذف و نصب کنید.

انتظار می ‌رود شیائومی پس از اولین لانچ گوشی از سری شیائومی ۱۳، به‌ روزرسانی MIUI 14 را روی ۲۵ گوشی هوشمند عرضه کند. با این حال، توجه داشته باشید که ساخت MIUI 14 نسخه جهانی با ساخت MIUI چینی متفاوت خواهد بود. برخی از ویژگی ها ممکن است در به روز رسانی جهانی ارائه نشوند. کاپر اسکرزیپک نویسنده محبوب، گزارش تغییرات  MIUI 14 چینی را فاش کرده است. بیایید ویژگی های کامل آن را بررسی کنیم.

MIUI 14 چینی: تغییرات

نکات برجسته

MIUI  در حال حاضر از حافظه کمتری استفاده می کند و در مدت زمان های طولانی هم سریع و پاسخگو است.

معماری سیستم بهبود یافته به طور جامع عملکرد برنامه های از پیش نصب شده و برنامه های دانلودی از منابع غیر رسمی را در عین صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش می دهد.

توجه به جزئیات، شخصی سازی را دوباره تعریف می کند و آن را به سطح جدیدی می رساند.

اکنون بیش از ۳۰ چشم انداز از حریم خصوصی end-to-end (فرایند خدمات یا سرویس بین دو نفر یا دو گروه از ابتدا تا انتها بدون دخالت نفر یا گروه سوم.) بدون هیچ داده ی ذخیره شده در فضای ابری پشتیبانی می شود و تمام اقدامات به صورت لوکال روی دستگاه انجام می گیرد.

Mi Smart Hub  بهبود قابل توجهی می یابد، بسیار سریع تر کار می کند و از دستگاه های بیشتری پشتیبانی می کند.

خدمات خانواده (Family services) اجازه می دهد تا همه چیزهای ضروری را با افرادی که بیشتر به آن ها اهمیت می دهید به اشتراک بگذارید.

تجربه پایه

معماری سیستم بهبود یافته به طور جامع باعث می شود عملکرد برنامه های از پیش نصب شده و برنامه های دانلودی از سایر منابع درعین صرفه جویی در مصرف انرژی افزایش پیدا کند.

رابط کاربری MIUI  در حال حاضر از حافظه کمتری استفاده می کند و در مدت زمان طولانی تر همچنان سریع و پاسخگو است.

کادربندی تثبیت شده در این رابط، تجربه بازی کردن را بی ‌نظیرتر از همیشه می ‌کند.

شخصی سازی

فرمت ‌های جدید ویجت ، ترکیب ‌های بیشتری را امکان ‌پذیر کرده و تجربه دسترسی و انتخاب شما را راحت ‌تر می ‌کنند.

آیا می خواهید گیاه یا حیوان خانگی همیشه در صفحه اصلی منتظر شما باشد؟ MIUI اکنون تعداد زیادی از آن ها را برای ارائه دارد!

توجه به جزئیات، شخصی سازی را دوباره تعریف می کند و آن را به سطح جدیدی می رساند.

آیکون فوق العاده ظاهر جدیدی به صفحه اصلی شما می دهند. (صفحه اصلی و تم ها را به آخرین نسخه به روز کنید تا بتوانید از این آیکون ها استفاده کنید.)

فولدر‌های صفحه اصلی برنامه هایی را که بیشتر به آن نیاز دارید برجسته می کند و سپس آن ها را تنها با یک اشاره از شما دور می کند.

حفاظت از حریم خصوصی

می توانید متن روی یک تصویر گالری را فشار داده و نگه دارید تا فوراً آن را تشخیص دهید و بخوانید. (از ۸ زبان در این رابط کاربری پشتیبانی می شود.)

زیرنویس ‌های زنده از قابلیت ‌های گفتار به نوشتار در دستگاه برای رونویسی جلسات و پخش جریانی زنده همانطور که در حال انجام هستند، استفاده می‌ کنند.

قابلیت اتصال به یکدیگر

Mi Smart Hub  بهبود قابل توجهی یافته، بسیار سریع تر کار کرده و از دستگاه های بیشتری پشتیبانی می کند.

پهنای باند اختصاص داده شده برای ارتباط مستقیم می تواند پیدا کردن، اتصال و انتقال آیتم ها را بسیار سریع تر کند.

شما می توانید به راحتی هدفون را به گوشی، تبلت و تلویزیون خود متصل کرده و بین این دستگاه ها جابه جا شوید.

هر زمان که نیاز به وارد کردن متن در تلویزیون داشتید، می توانید یک پاپ آپ راحت در گوشی خود دریافت کرده و متن را در آنجا وارد کنید.

تماس های تلفنی ورودی به راحتی به تبلت شما منتقل می شود.

خدمات خانواده (Family services)

خدمات خانواده اجازه می دهد تا همه چیزهای ضروری را با افرادی که بیشتر به آن ها اهمیت می دهید به اشتراک بگذارید.

خدمات خانوادگی امکان ایجاد گروه هایی با حداکثر ۸ عضو را فراهم می کند و نقش های مختلفی را با مجوزهای مختلف ارائه می دهد.

اکنون می توانید آلبوم های عکس را با گروه خانواده خود به اشتراک بگذارید. همه افراد گروه می توانند موارد جدید را مشاهده و آپلود کنند.

آلبوم مشترک خود را به عنوان اسکرین سیور در تلویزیون خود تنظیم کنید و اجازه دهید همه اعضای خانواده تان از این خاطرات شاد با هم لذت ببرند!

خدمات خانواده امکان اشتراک ‌گذاری داده ‌های سلامتی (مانند ضربان قلب، اکسیژن خون و ردیابی خواب) را با اعضای خانواده فراهم می‌کند.

حساب ‌های کودک مجموعه ‌ای از اقدامات پیچیده برای کنترل ‌های والدین شامل: محدود کردن زمان صفحه نمایش و محدود کردن استفاده از برنامه تا تنظیم یک منطقه امن را ارائه می ‌کنند.

دستیار صوتی Mi AI

Mi AI دیگر فقط یک دستیار صوتی نیست. می توانید از آن به عنوان اسکنر، مترجم، دستیار تماس و غیره استفاده کنید.

Mi AI به شما اجازه می دهد تا با استفاده از دستورات صوتی ساده کارهای پیچیده روزانه را انجام دهید.

با  Mi AI، می توانید هر چیزی را اسکن کرده و تشخیص دهید؛ چه گیاهی ناآشنا باشد چه یک سند مهم.

Mi AI آماده است تا هر زمان که به مانع زبانی برخورد کردید کمک کند. ابزارهای ترجمه هوشمند آن از چندین زبان پشتیبانی می کنند.

رسیدگی به تماس ها با Mi AI بسیار راحت است؛ این دستیار صوتی می تواند تماس های اسپم را فیلتر کند.

ویژگی ها و پیشرفت های بیشتر MIUI 14

جستجو در تنظیمات اکنون پیشرفته تر است. با سابقه جستجو و دسته بندی ها در نتایج، همه چیز اکنون بسیار واضح تر به نظر می رسد.

دستگاه شما می تواند با انواع بیشتری از کارتخوان های بی سیم کار کند. اکنون می ‌توانید اتومبیل ‌های پشتیبانی ‌شده را باز کنید یا شناسه‌ های دانشجویی را با گوشی خود بکشید.

هر زمان که از حساب خود خارج می ‌شوید، م ی‌توانید انتخاب کنید که همه کارت ‌هایتان را در دستگاه نگه دارید بدون اینکه دفعه بعد دوباره آن ها را اضافه کنید.

وقتی سیگنال Wi-Fi خیلی ضعیف است، می ‌توانید سرعت اتصال را با استفاده از داده تلفن همراه افزایش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.